Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har en 4,2 taiga och en 4,7 lava. Nu har jag funderat lite på en annan färg, men frågan är vilken längd jag ska välja. Jag ska ju bära en nyfödis och vill gärna ha knuten på magen, men igår provknöt jag lavan och kunde inte ha knuten på magen (nu är jag ju iofs höggravid, men jag hade ju inget barn i sjalen). I vanliga fall är jag typ strl 36-38. Är det onödigt att köpa en 4,7 eller kommer jag kunna ha knuten på magen med den när jag väl knyter "på riktigt"?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är ungefär lika stor som du och jag vill gärna ha längre sjal när jag bär på magen. 4,7 är på gränsen tycker jag, så jag hade klart satsat på en 5,2 om jag var du.
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag är visserligen en storlek 40, men jag tycker de raka ändarna gör att jag behöver en 5,2m när jag bär på magen och vill ha knuten på magen.
Användarens profilbild
Av Elin G
Typiskt... Jag som hade en begagnad 4,7 på lut. Jaja, kanske får lägga ut en köpesannons då...
Användarens profilbild
Av Eld77
Nu tänker jag förvirra dig lite genom att säga att 4,7 räcker för mig, och jag har för mig att vi är nästan precis samma storlek. 8)
Användarens profilbild
Av Elin G
Eld77 skrev:Nu tänker jag förvirra dig lite genom att säga att 4,7 räcker för mig, och jag har för mig att vi är nästan precis samma storlek. 8)
Å andra sidan är jag nog inte fullt så smal när jag är nyförlöst som när vi träffades. Men du kanske inte heller är det?
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag kan inte knyta fram med min 4,7 eld men däremot med min 5,2 lava och mig har du ju sett. :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Elin G skrev:
Eld77 skrev:Nu tänker jag förvirra dig lite genom att säga att 4,7 räcker för mig, och jag har för mig att vi är nästan precis samma storlek. 8)
Å andra sidan är jag nog inte fullt så smal när jag är nyförlöst som när vi träffades. Men du kanske inte heller är det?
Jag kan iofs knyta fram med en 4,7, men då måste jag vara noga med att börja mitt på sjalen och knuten hamnar allra längst ut. Har jag knutit lite för löst kan jag bara göra första knuten på hela bredden. Det var himla irriterande tyckte jag, och jag tycker det är fint med lite svans.
Användarens profilbild
Av Elin G
vovvemor skrev:Jag kan inte knyta fram med min 4,7 eld men däremot med min 5,2 lava och mig har du ju sett. :lol:
Då måste jag nog ha en 5,2 (eller längre :wink: :lol: ).

Men om jag sen vill börja ryggknyta är ju 5,2 sjukt långt. Ska jag satsa på en 4,2 från början och leva med att knuten blir på ryggen?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag knyter på ryggen med min 5,2 och tycker det funkar hur bra som helst. Jag börjar inte på mitten, utan en bit ifrån, så drar jag den längre svansen ett varv runt höfterna och knyter på magen. Jag bär iofs bara omslutet på ryggen, till andra knytningar funkar det ju inte.
Jag tycker att du ska köpa en lång sjal och så kortar du den när du börjar bära på ryggen.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Tja, alltså, jag vill ha lite svansar, tycker inte om att behöva knyta allra längst ut på easysar. Jag har en 4,7:a och en prick 4-meterseasy också, men det är liksom alltid 5,2-lavan jag tar vare sig jag ska bära på rygg eller mage. :wink: Precis som Knyttet bär jag bara i omslut på rggen dock, och till det gör det mig ingenting med lite längd, tycker bara att det känns stabilare. Men det är svårt, det är ju mest tycke och smak, liksom.
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag klarar att knyta så knuten blir fram med min 4,7 regnbåge och då har jag gott om svans och en tvååring i sjalen... Men min 4,7 är visst en av de grymmelånga... :lol:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?