Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Halloj!! Är en ny liten novis här på sjalbarn . Köpte en Beco i Nov 2007. Har inte hunnit använt den så mycket. Mest burit på magen(när jag varit ensam) och ryggen (om sambon hjälpt mig) ÄLSKAR den. Nu till mitt problem : Får inte upp min ettåriga son på ryggen själv??? :cry: :evil: Vad göra? Jag är livrädd att tappa sonen. Försöker jag ha honom sittandes i soffan kryper han i väg. och ja ni förstår soffan har jag inte alltid med mig :lol:
Tacksam för tips!!!
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du provat att ha honom på höften och så liksom flytta bak honom under armen? det tycker jag är smidigast.
Av Damberga
diddeldi:Jag är så rädd att jag ska tappa honom. Tar du på selen när du har barnet på ryggen(typ som beskrivningen, selen knäppt runt höften osv) kanske övning ger färDiGhet :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Damberga skrev:diddeldi:Jag är så rädd att jag ska tappa honom. Tar du på selen när du har barnet på ryggen(typ som beskrivningen, selen knäppt runt höften osv) kanske övning ger färDiGhet :lol:
ja jag har selen knäppt runt höften och hängande ner. när jag flyttar barnet från höften till ryggen så håller jag hela tiden minst en arm runt barnet. du kanske kan sitta på huk på sängen när du tränar? om barnet ramlar då (vilket jag inte tror det gör) så är det ju mjukt och inte farligt.
Användarens profilbild
Av emelie
Jag gör också som diddeldi.
Knäpper fast ergon/meitai:en (snart becon 8) ) kringhöften o har den hängandes ner.
Sätter O. på höften och vrider honom runt på ryggen, lutar mig lite framåt o justerar honom bak på ryggen.
Slänger upp selen, drar över axlarna, justerar barn o sele o knäpper fast alla anordingar/knyter alla banden om det är MT.

Nu kan jag tom göra det när han ålar o försöker ta sig loss. Som tex igår när han var astrött o vägrade selas o sen när han väl satt där så somnade han i MT:n.
Så man blir väldigt säker fort.
Användarens profilbild
Av maxi
Du kan prova att göra så här: Sätta på dig selen med sittdelen bak. Axelremmarna ska vara så utdragna som möjligt. Trä på dig ENA axelremmen. Ta tag med din vänstra hand i sonens högra armhåla och tvärtom. Svinga upp honom ryggen. Trä i hans ena ben på den sidan där du redan har på dig selen. Då sitter han halvt och halvt redan. Trä på dig andra axelremmen. Justera. Klart! Hmm...förstod du något?

Du kan även göra likadant men från sidan, dvs. sätta på dig ena axelremmen, sätta sonen på höften och vrida in honom så han sitter i den sidan du har på dig.
Av nea
emelie skrev:Jag gör också som diddeldi.
Knäpper fast ergon/meitai:en (snart becon 8) ) kringhöften o har den hängandes ner.
Sätter O. på höften och vrider honom runt på ryggen, lutar mig lite framåt o justerar honom bak på ryggen.
Slänger upp selen, drar över axlarna, justerar barn o sele o knäpper fast alla anordingar/knyter alla banden om det är MT.

Nu kan jag tom göra det när han ålar o försöker ta sig loss. Som tex igår när han var astrött o vägrade selas o sen när han väl satt där så somnade han i MT:n.
Så man blir väldigt säker fort.
Jag gör nästan likadant, men jag sätter V på höften och tar upp seltyget över Vs rygg. Sen drar jag hela selen och V under armen bak till ryggen med en hand om seltyget och Vs rygg. Tar tag i Vs ben och "hoppar" honom på plats (så att han inte sitter snett i selen om det mot förmodan skulle bli snett :wink: ) Sist tar jag på mig axelbanden, knäpper bröstspännet och drar åt midjebandet.

Jag började träna vid sängen och framför spegel, då ser man om barnet halkar eller sitter snett. Så kan man kasta sig ner i sängen :D Testa lite olika varianter så hittar du nog ditt sätt!

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?