Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Men vilken märklig ryggknytning tycker jag, man använder ju inte sjalen som stöd för ryggen???
Av gocka
Men jag har ju inte kikat så mycket ryggbärningsknytningar ännu. Malin är för liten och Johannes är för tung för min trikåsjal. Den s.k. "resting" knytningen har jag aldrig sett förut och den fastnade jag för. Malin sov i den hela eftermiddagen. Och det var riktigt bekvämt för mig också faktiskt. Annars har jag inte fått till någon "vaggknytning" som hon funnit sig i.
Användarens profilbild
Av Helena
Ja, vaggan ser jätte bra ut. Funkade det bra med en elastisk sjal? Blev det tillräckligt med stöd?
Jag har aldrig lyckats med vaggan och Miles gillade den aldrig, och nu är han ju för stor för den.
Av gocka
... där har du en av anledningarna till att jag nu är säker på att jag vill ha en vävd sjal.

Var dessutom inne på Stadsträdgårdens butik i Örebro och kände på en Didymos för någon vecka sedan. Hjälp!!! Vill ha!!! Trisslottvinst rulla in... Men det kanske är bättre att lägga 25-kronorna i en liten bössa och spara dem till en sjal.

Närmaste alternativet till "vävda-sjal-drömmen" verkar nu annars vara Hoppediez.

Förresten var du en av de tre som stod med på telefonlistan jag fick i Stadsträdgården. Hittade den inte nu, men visst var det en Helena med där???
Användarens profilbild
Av Helena
Jo, det var jag på listan på Stadsträdgården, men det är ingen som ringt oss än så länge. Hur gammal är Malin, jag tyckte att när Miles var sådär runt sex månader började det bli jobbigt att bära i babybundlern. Han liksom slängde sig hit och dit och om man dessutom ska hjälpa ett storasyskon ibland så kändes babybundlern lite ostadig.
Så jag köpte en Ella Roo för det var nästan sommar och den skulle ju vara så sval och bra. Jag är mycket nöjd med Ella Roon, det känns mycket stadigare att bära i den. Men jag tror att en av de andra lite tjockare vävda sjalarna är lättare att få till ryggknytningar med. Dessutom är de ju lite mer elastiska, så det blir lättare med x-omslut II med dem. Jag gör alltid x-omslut med smokingbältet innanför med Ella Roon.
Av gocka
Malin är fyra veckor idag men hon har varit otroligt stark i nacken änd sedan födseln. Igår kväll blev hon trött på att kika mig under hakan hela tiden så jag fick lov att bära henne fråmtvänd en tund, givetvis under noga uppsikt.

Jag bär henne nästan alltid i x-omslut med smokingbältet innanför, men ibland när hon stretar alltför mycket bakåt är jag rädd att tyget ska ge med sig, men det tror jag ju inte att det kan egentligen, men det känns som du säger lite ostadigt. Och då är hon ju så liten ännu.

Mitt stora problem bl.a. på sjalfronten är att jag trots att jag är ganska kort är jag ganska överviktig, så jag behöver nog ha den längsta sjalen vilket gör det hela såå dyrt. Moby Wrappen som är 5,5 m räcker till för x-omsluten, men då får jag knyta dem på ryggen eller på höften.

Är det de knytningarna som kräver mest tyg, eller är det bara att glömma ryggknytningarn tro.

Nu har jag ju gått ner 10 kg sedan förlossningen och har tänkt hänga på trenden och rasa lite mer så en kortare sjal kommer kanske räcka framöver.
Användarens profilbild
Av Helena
Till x-omslut på ryggen borde det väl gå åt exakt lika mycket tyg som när man knyter den på magen. Och till ryggsäcksknytningar behöver man inte alls lika mycket tyg. Fast jag har aldrig lyckats med några knytningar på ryggen än så länge.

Jag tror inte att barnet någonsin kan trilla ur x-omslut, men det är ju inte behagligt när det känns ostadigt. Jag tyckte att jag liksom fick parera med kroppen hela tiden när Miles höll på och ville luta sig hit och dit, fast det var ju när han var lite större än Malin. Fast nu har jag överhuvudtaget ofta problem när jag bär honom på magen, för han vill vrida sig om och kolla vad som händer. Det är tur att jag har en sutemi, så att jag kan bära honom på ryggen.

Har du burit Malin ända sedan hon föddes? Jag började bära Miles när han var tre veckor, för det var då jag testade x-omslut och hade honom upprätt. Innan dess försökte jag mig på vagga och det gillade han aldrig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?