Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av stayinshape
Hej alla sjalexperter!

Började bära i trikåsjal, gick över till BB och sedan snabbt vidare till Beco.

Tycker att Beco är enkel, smidig, snygg och lätt att bära i. Kan utan problem bära längre stunder, men saknar ändå något...

Skulle vilja ha något bakom skulderblad och ländrygg (typ som en väst), känns som om det skulle bli ännu lättare att bära då.

Var inte särskilt nöjd med trikåsjalen och gick därför över till sele ganske omgående. Det var endast någon enstaka gång (av de 25-30 gånger jag provade) som det kändes riktigt bra.

Dottern är nu 9 månader och jag vill ha möjlighet att bära på bröstet. Det ska vara "stabilt" att bära och dottern ska kunna somna i sjalen/bärverktyget.

Rekommenderar ni sjal och i så fall vilken?

Tackar i förväg för många bra svar : )

Ha en bra dag!

Mvh En Nyfiken Pappa
Användarens profilbild
Av sacha42
En MT sydd av en vävd sjal med utbredbara axelband rekommenderar jag då om du vill bära på magen. Avlastar på höfterna ochmycket tyg på axlarna och ryggen. Stabilt är det med :D
Användarens profilbild
Av marlene
På magen absolut sjal. Med en vävd sjal knyter man lite annorlunda än med trikå. Trikån knyter man färdigt och stoppar ner barnet, den vävda knyter man med barnet i det är nog lättare att få det bra då.

Vilken vävd är nog en smaksak, kolla om du kan gå på en sjalträff och klämma på lite allt möjligt. Dom finns ju i 500kr klassen och uppåt så fundera på vad du vill betala.

Personligen så gillar jag amazonas carry sling, den är tunn, mjuk, gosig och billig (billigast) Men tätt efter är bebina stjärntecken, men den är ganska mycket dyrare.

Men sjalträff brukar vara en bra ide, då får man knythjälp och kan testa lite olika alternativ
Av stayinshape
Hej Sacha42 och tack för snabbt svar!

Finns det olika MT?

Syr man själv eller var hittar man MT av bra kvalitet?

Tror du att det avlastar mer än Becon jag bär i nu?

Tack för tipset : )

Mvh Nyfiken Pappa
Av stayinshape
Hej Marlene och tack för snabbt svar!

Sjalträff låter som en bra idé : )

Brukar det finnas återförsäljare där eller provar och lånar man av varandra?

Mvh En Nyfiken Pappa
Användarens profilbild
Av marlene
stayinshape skrev:Hej Marlene och tack för snabbt svar!

Sjalträff låter som en bra idé : )

Brukar det finnas återförsäljare där eller provar och lånar man av varandra?

Mvh En Nyfiken Pappa
På vissa ställen brukar det nog finnas återförsäljare, men inte på alla. Det beror på om återförsäljaren är intresserad av att gå på sjalträffarna. Oftast provar man varandras, om man vi se nått speciellt så hojtar man till och om nån har det brukar det få följa med. Då kan man ju hojta om lite allt möjligt, selar, mts och sjalar.
Användarens profilbild
Av sacha42
stayinshape skrev:Hej Sacha42 och tack för snabbt svar!

Finns det olika MT?

Syr man själv eller var hittar man MT av bra kvalitet?

Tror du att det avlastar mer än Becon jag bär i nu?

Tack för tipset : )

Mvh Nyfiken Pappa
Självklart finns det olika MTs, men man får be nån sy eller göra det själv om man vill ha av en vävd sjal. En vävd sjal avlastar enligt mig bäst, bättre än beco (har 3st) och jag tror att en MT av sjal skulle passa dig bra eftersom det är ganska likt sele (inte så mycket att knyta) men med kvalite från en vävd sjal. Efttersom du inte gillade trikå men du gillar sele kan detta vara en bra kombination.

Sjalträffar som marlene sa är kanon att gå på om man har tillfälle till det.
Av stayinshape
Hej igen Sacha 42!

Vart får man tag på någon som kan hjälpa en att sy en MT av vävd sjal?

Mvh En Nyfiken Pappa
Användarens profilbild
Av sacha42
Kolla under säljes här på sjalbarn och sätt in en annons under köpes så ska du nog få napp :D
Användarens profilbild
Av marlene
stayinshape skrev:Hej igen Sacha 42!

Vart får man tag på någon som kan hjälpa en att sy en MT av vävd sjal?

Mvh En Nyfiken Pappa
man kanske annonserar under köpes här på sjalbarn :D
Användarens profilbild
Av asa
Finns du i stockholm är det en träff på g i morgon. Jag har lite olika förslag som jag kan ta med i så fall, bl a en riktigt bra MT.
Av stayinshape
Hej!

Finns inte i Stockholm, men har släkt där och ska kanske hälsa på inom kort. Hur går en sjalträff till och vart i Stockholm håller ni hus : )

Mvh En Nyfiken Pappa
Användarens profilbild
Av asa
Vi finns under alla stubbar och kommer enbart fram vid solnedgång. Nää, skämt åsido :wink: Vi är några som brukar ses på södermalm på nåt trevligt fik(mestadels ringen). Där fikar vi/äter lunch och springer efter våra små som kryper iväg. Lätt och ledigt :) .

När du väl ska upp så starta en tråd om sjalträff så är det säkert flera som vill ses. Fm brukar funka bäst eftersom många har dagisbarn som ska hämtas efter lunch.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?