Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av KerstinH
Råker det finnas någon som har en ficka på sin mei tai och som har en bild? Jag tänkte sy en i dagarna och kan inte bestämma mig om jag vill ha en ficka på eller inte. Praktiskt är det ju, men undrar om det blir snyggt...
Användarens profilbild
Av Foxan
Hm, jag har ingen bild på själva MeiTaien, men den turkosa skapelsen på bilden är bytbara panellen som jag har på min MT. Den ingenting annat än slaktat örongott från Indiska, vilket betyder att hela penellen är en stor ficka.

Bild
Användarens profilbild
Av KerstinH
Det var ju smart. :-) Går det att ha lite saker i fickan utan att det blir obekvämt för barnet? Jag kan tänka mig att man inte kan ha mycket, men bara att få plats med en blöja skulle ju vara jättebra. :-)
Användarens profilbild
Av Foxan
KerstinH skrev:Det var ju smart. :-) Går det att ha lite saker i fickan utan att det blir obekvämt för barnet? Jag kan tänka mig att man inte kan ha mycket, men bara att få plats med en blöja skulle ju vara jättebra. :-)
Just precis - jag har faktiskt aldrig haft mera än blöja och tvättlappar i en :oops:
Användarens profilbild
Av bellisbella
Jag har ficka på min, ska se om jag har någon bild
Användarens profilbild
Av KerstinH
Åh, vad snyggt! Jag ska ha samma tyg på panelen i min MT som du och tyckte att det skulle se trist ut med en ficka, men om man gömmer den så bra som du syns det ju knappt. :-) Hur har du sytt den? Har du sytt på fickan eller har du klippt en slits i paneltyget och sytt en ficka på insidan? Stänger du din med kardborre eller dragkedja? Många frågor, men jag tror jag har blivit frälst. :-D
Användarens profilbild
Av bellisbella
Tack :lol:
Det är med dragkedja o jag har klippt upp som en slits o sen en bit (mönsterpassad) som ligger över dragkedjan... men skulle ha velat ha fickan lite högre upp, sitter lite lågt...
Användarens profilbild
Av KerstinH
Hur gör du med sömnsmånen då? Om du klipper en slits i tyget blir det ju inget över att sy fast dragkedjan på... Eller missar jag nåt?
Användarens profilbild
Av bellisbella
Ska försöka förklara, lägger en bit tyg på framstycker där dragkedjan ska vara, syr två sömmar så tätt emot varandra som möjligt - det ska gå att klippa upp mellan dom.. Ungefär så:
[--------------------------------]
[--------------------------------]
Klipper upp mellan o vränger in tygstycket, då har jag en smal öppning i tyget, lägger dragkedjan under och syr fast den. Sen sys fickdelarna fast i tyget som du sydde fast...
Vill man ha en dold dragkedja, alltså med tygbit över så lägger man bara den ovanpå dragkedjan innan man syr fast den...
Av herilane
Brukar ni inte köra lexi twist när ni bär i mei tai? Jag har en MT med ficka, och snyggt är det ju, men jag har inte haft någon som helst användning för fickan. När jag gör en lexi twist hamnar banden precis rakt över fickan så det går inte att ha någonting i den.
Användarens profilbild
Av bellisbella
herilane skrev:Brukar ni inte köra lexi twist när ni bär i mei tai? Jag har en MT med ficka, och snyggt är det ju, men jag har inte haft någon som helst användning för fickan. När jag gör en lexi twist hamnar banden precis rakt över fickan så det går inte att ha någonting i den.
Har aldrig jag provat drar banden under rumpan...
Användarens profilbild
Av KerstinH
Nu har jag testat det där med att sy två sömmar och klippa upp och sådär, men hur gör du på sidorna, alltså i dragkedjans två ändar?

Det var förresten bra att du sa att man syr fast fickan i tygbitarna för jag hade nog sytt fast den i dragkedjan, vilket säkert är onödigt krångligt.

Ni som har ficka: Får jag fråga hur breda (och djupa) de är? Jag köpte en dragkedja som är 18 cm lång, men jag drog bara till med nån längd utan att tänka mycket. Man kanske borde ha lite längre för att få plats med något överhuvudtaget?
Användarens profilbild
Av bellisbella
Jag tror min dragkedja är 25 bred, o djup, tja, inte såå djup, kanske 15??

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?