Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

:help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help:
Finns det någon vänlig sjalare som kan säga mig hur i helafridens namn
man ställer in tråden och annat på min symaskin..
( gärna om det finns någon vänlig människa som har tid/ork/lust att göra
detta IRL så bjuder
jag mer än gärna på god Lunch och trevligt sällskap *ler*)
:help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help::help:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Vad är det för maskin ;)
Användarens profilbild
Av Gabnus
Här tassmärker jag för jag har haft min Yamata stående i garderoben i flera år :oops: för att ajg inte har lyckats få till trådspänningen :roll: :?: riktigt.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ja, den har ju inte jag nån koll på alls....finns det ingen manual. Söka på nätet efter en?
Användarens profilbild
Av Gabnus
Jag har en manual, men jag får det ändå inte att funka. Men jag har väl inte försökt helhjärtat heller... Förlåt för trådkapningen.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag har en Yamata overlock som reserv/extra maskin för rullfåll (för att slippa bygga om min andra maskin) och tycker att det är svårt att få till trådspänningen riktigt bra utan man fåt trixa en hel del. De inställningar för trådspänning som anges i instruktionsboken för den är helt åt skogen för att få en snygg söm. Vissa av trådarna anges i instruktionsboken ska vara på 1 eller 2, men jag har varit tvungen att ställa dessa på 5-6-7 ungefär för att få till bra sömmar i verkligheten.
Så att ställa trådspänningen mycket hårdare än vad som står i instuktionsboken kan kanske vara något att testa - deras vanliga symaskiner skulle kunna vara liknande deras overlockmaskin. Inget som jag vet, har aldrig testat eller varit i närheten av deras vanliga symaskiner men kan vara ett tips att testa i varje fall.
Användarens profilbild
Av vanja77
hmmmm mitt poblem är att underträden är för hårt spänd så att tråden går av så fort jag försöker sy i något tyg som har den minsta elastisitet alls (dvs alla tyger jag har testat mer eller mindre)
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag har också en Yamata overlock som jag inte alls kommer överens med. Har fipplat lite med spänningen men har fortfarande inte fått till det riktigt bra. Jag har också så att den yttersta tråden går HELA tiden av. Det är den yttersta även om jag kör med bara 3 trådar. Väldigt konstigt. Hoppas du får någon reda på din iaf.
Användarens profilbild
Av tinaw
Finns ingen skruv vid nåt fjädrande som undertråden går genom? Ursäkta luddig förklaring, men det är vad jagskulle ha tittat efter...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?