Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av exiteme
Har försökt virka en mössa. Tror jag slitit upp skiten 10 gånger nu. Har provat med två mönster. Har virkat till ca varv 10 ca och allt är bara vågigt. (Som en vågig ljusmanchett) Ska det vara så?? Liknar inte en mössa ens med god fantasi. Vågar inte fortsätta om det visar sig att jag gjort fel. Någon som har en timma eller två som kan guida mig IRL så jag slipper få totalt tokutbrott???
:hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :whut: :whut: :whut: :whut: :whut: :whut: :whut: :whut: :whut: :whut: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:
Användarens profilbild
Av exiteme
Helen skrev:Virkning är inte min starkaste sida precis, men om det blir vågigt har du fått för många maskor i förhållande till diametern...
( som om det gjorde någon skillnad :roll: )
Men jag är på rätt varv och med rätt antal maskor för det varvet.Jag blir BENG!!!!!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
jag gillar att virka men har egentligen ingen aning om hur jag gör
...eller hur man kan/bör göra så jag kan nog inte hjälpa dig alls :roll:

när jag virkar mössor virkar jag bara runt runt runt
och sedan ska det ju smalna av så då hoppar jag över lite maskor här och där
...och till slut så e det liksom klart

också har jag använt ganska grovt garn... så det liksom går fort 8)

BildBild

men nåt mönster kan jag inte följa.... även om jag blir nyfiken på ditt :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Börjar du med toppen? Isf blir det vågigt i början eftersom man börjar med mitt uppe på huvudet, och där ska det vara platt, om du fortsätter virka efter mönstret ska du se att det bli bättre när du slutar öka på varven. Lovar! :tumsup:
Användarens profilbild
Av exiteme
zandrama skrev:Börjar du med toppen? Isf blir det vågigt i början eftersom man börjar med mitt uppe på huvudet, och där ska det vara platt, om du fortsätter virka efter mönstret ska du se att det bli bättre när du slutar öka på varven. Lovar! :tumsup:
Lovar du?! :D

*letar fram nystanet igen och börjar om*
Användarens profilbild
Av exiteme
norkmedoo skrev:jag gillar att virka men har egentligen ingen aning om hur jag gör
...eller hur man kan/bör göra så jag kan nog inte hjälpa dig alls :roll:

när jag virkar mössor virkar jag bara runt runt runt
och sedan ska det ju smalna av så då hoppar jag över lite maskor här och där
...och till slut så e det liksom klart

också har jag använt ganska grovt garn... så det liksom går fort 8)

BildBild

men nåt mönster kan jag inte följa.... även om jag blir nyfiken på ditt :D
Vilken fin mössa!!!
Användarens profilbild
Av zandrama
exiteme skrev:
zandrama skrev:Börjar du med toppen? Isf blir det vågigt i början eftersom man börjar med mitt uppe på huvudet, och där ska det vara platt, om du fortsätter virka efter mönstret ska du se att det bli bättre när du slutar öka på varven. Lovar! :tumsup:
Lovar du?! :D

*letar fram nystanet igen och börjar om*
Jag lovar! I början funderar man på vad det är för sjuk vågig grytlapp man håller på med, men när man slutar öka på varven böjer den sig och tillslut blir det en mössa av det. :tumsup:
Användarens profilbild
Av Elina
exiteme skrev:Mejlade tjejen som gav mig mönstret. Hon hade skrivit fel!!!!! Inte konstigt att det inte blev en mössa, hur mycket jag än virkade... :roll:
:hopmad:

Hoppas attd et går bättre nu då :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tycker det enklaste är att börja nedtill och helt enkelt måtta rätt storlek på huvudet. Det fina med virkning är att det bara är en maska i taget att hålla reda på, så det är lätt att prova efterhand.

Har du inte fått ordning på det innan torsdag kväll, kan du komma till Oxievångsbadet, då är jag där och kan hjälpa dig.
Användarens profilbild
Av exiteme
Fryle skrev:Jag tycker det enklaste är att börja nedtill och helt enkelt måtta rätt storlek på huvudet. Det fina med virkning är att det bara är en maska i taget att hålla reda på, så det är lätt att prova efterhand.

Har du inte fått ordning på det innan torsdag kväll, kan du komma till Oxievångsbadet, då är jag där och kan hjälpa dig.
Det går bättre nu när jag fått rätt mönster.. :roll:

Jag bor 200m ifrån badet. :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?