Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Jag undra hur ni gör när ni bär på höften?
Jag började med att bära Majken i ringsjal, men när hon blev större älskade vi vår sutemi som gav fantastisk avlastning för höftbärande. (Vi försökte med höftkryss med sjalen också, men tyckte det var knepigt att få till)
Till Pelle använde jag också ringsjalen och sutemin, men köpte sen en beco för att den var så snygg, funkade både på mage, höft och rygg. En pefekt kombination av sutemin och ergon.
Men i flera trådar här har jag förstått att det är ganska få som värdesätter möjligheten att bära på höften med en sele, många verkar inte ens veta att det går. Hur gör ni? Orkar ni bära hur länge som helst i ringsjal? Bär ni inte på höften alls? Bär ni utan redskap?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Vill jag bära på höften kör jag med höftkryss eller ringsjal, tycker det är behändigt men bär mer och mer på ryggen med långsjal vid de tillfällen jag bruker bära på höften. Blir så mycket tyg över med långsjal då jag knyter höftkryss :roll:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag gillar att bära på höften (men Sigge har aldrig gillat just min höft. Jag är ju knotig som ett gammalt troll & hon klagar ständigt på att det gör ont i snippan när hon sitter på höften...)

Men jag gillar inte att bära med sele på höften. Har i ofs bara testat med Ergo NG, men jag tyckte det var krångligt & ett bra knutet höftkryss med kortsjal är enl mig överlägset. Snabbt, enkelt och avlastar så bra! :rock:
Sen gillar jag inte att man måste hålla på att spänna om remmar och sådant, liksom "modifiera inställningarna" på selen.

Så den funktionen (att den funkar att bära med på höften) är sekundär för mig när jag spanar sele.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Glömde skriva att med ringsjal orkar jag inte bära särskilt länge, men ett bra knutet höftkryss avlastar så mycket bättre än ringsjal, tycker jag. :)
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag bär inte så långa stunder på höften, tycker att barnet blir lite ivägen och hindrar mig från att göra det jag vill med armarna. Bär då hellre på ryggen eller magen.
Men när jag bär på höften gör jag det med bärpåse, ringsjal eller höftX.
Användarens profilbild
Av sacha42
Bär i kortsjal, höftx då :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Bär inte längre tider så normalt sett men skall jag förflytta oss på det sättet brukar jag använda Becon som hipseat :D
Användarens profilbild
Av sus
ZaZi skrev:Men jag gillar inte att bära med sele på höften. Har i ofs bara testat med Ergo NG, men jag tyckte det var krångligt & ett bra knutet höftkryss med kortsjal är enl mig överlägset. Snabbt, enkelt och avlastar så bra! :rock:
Vi får nog träffas och utbyta erfarenheter... Jag tycke att ergon är helkass på höften och jättekrånglig att spänna om som du säger så jag kan visa dig hur bekvämt det blir med en beco eller sutemi, så kan du lära mig få till det där perfekta höftkrysset. :lol:
Användarens profilbild
Av sus
Sockertopp skrev:Bär inte längre tider så normalt sett men skall jag förflytta oss på det sättet brukar jag använda Becon som hipseat :D
Bästa funktionne på Becon faktiskt!
Användarens profilbild
Av Groover
Jag har en mei hip (man måste ju prova allt ;-)) och den används flitigt här hemma när mamman måste göra tråkiga saker som att laga mat, och lilleman vill vara i famnen.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag känner mig snedbelastad när jag bär på höften, har föredragit rygg eller mage. Sele har jag aldrig testat på höften, ringsjalen har jag inte riktigt fått till, men bärpåsen jag sydde har jag ändå använt en del, minns mest för att bära in David från bil till bad, och liknande saker.
Användarens profilbild
Av asa
Skulle du kunna visa en bild där du bär på höften i Beco. Jag skulle så gärna se hur det ser ut.
I ergo tycker jag att det är hemskt obekvämt och krångligt men skulle gärna bära så om det gick.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?