Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Evangeline
Jag undrar hur pass svårt det är att sy en Mei Tai? Ska tilläggas att jag är en total novis på allt vad symaskiner heter. Har inte sytt sedan högstadiet! :)

Tar jag mig vatten över huvudet om jag ska försöka mig på att sy en Mei Tai såhär bara rakt av?
Av Ponyo
Jag tyckte det var superenkelt.
Men jag är i och för sig van på att sy.

Köp ett billigt tyg och testa. :D
Användarens profilbild
Av solanna
Det är inte svårt såtillvida att det är mestadels raka sömmar och inga särskilda krångliga tekniker som knapphål eller fickor och sånt sm finns på moderna kläder. Däremot kan det vara ganska många lager tyg som ska sys ihop och det kan vara lite pilligt att lyckas sy de grövsta sömmarna eller vad man ska säga.

Jag har även modifierat mönstret lite varje gång jag sytt en MT och då är det ju bra om man är lite syvan, men om du bara vill följa ett mönster rätt av, kan sy raksöm och sicksack och har en hyfsad maskin så ska det nog gå bra.

Blir du inte nöjd kan du ju alltid sy en till ;-)
Av Evangeline
Tack för era svar! :)

Nu till nästa fråga... och nästa...
Vilket mönster skulle ni rekommendera en som mig att använda mig av? Jag vill gärna att axelremmarna (heter det så?) är vadderade. Har fått för mig att det är skönast så. Tycker ju att modellen Babyhawk är så snygg, även om jag inte tänkt kopiera just den. :lol:

Och vad kan kalaset gå på ekonomiskt? Ja, vad kostade era inköp av tyger?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Det är ganska lätt att sy MT. Jag har sytt flera och hade inte heller sytt sen högstadiet :) Övningn ger färdighet.
Jag har köpt billiga tyger på Jysk, sytt om en gammal gardin och återanvänt annat tyg när jag sytt mina.
Lycka till med sömnaden :tumup:
Användarens profilbild
Av marlene
jag tyckte inte att det var svårt, men man ska nog inte förvänta sig att den första man syr blir jätte bra helst om man är lite ovan. Det kan ju därför vara bra att sy den första i rätt billigt tyg. Tex ikea har väl lakansväv rätt billigt
Användarens profilbild
Av Foxan
jordbarn skrev:Knyttet & K´s mönster gillar! :tumup:
:iagree: alla gånger!

Lenda på IKEA kostar 49,-/meter, finns i olika färger. Man behöver 2 - 3 m, beroende på hur pass stor man själv är.

Min favvo MT har jag sytt från ryggsäck-tyget, 79,-/m på Ohlssons. Kanonbra resultat!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Evangeline skrev:Tack för era svar! :)

Nu till nästa fråga... och nästa...
Vilket mönster skulle ni rekommendera en som mig att använda mig av? Jag vill gärna att axelremmarna (heter det så?) är vadderade. Har fått för mig att det är skönast så. Tycker ju att modellen Babyhawk är så snygg, även om jag inte tänkt kopiera just den. :lol:

Och vad kan kalaset gå på ekonomiskt? Ja, vad kostade era inköp av tyger?
Ska du ha vadderade axelremmar, och dessutom inte är så van att sy så skulle nog jag rekommendera dig att du köper en gör-det-själv-sats från www.baranara.se för det mönstret är lätt att följa, och så får du lagom med tyg som funkar bra just till mei tai.f
Av Evangeline
Tack för alla era svar och tips! :)

Ha en bra helg allihopa!
Användarens profilbild
Av Fine
Mina sykunskaper sträcker sig till att sy gardiner utan alltför stora vedemödor, och t.o.m jag har lyckats knåpa ihop en mei tai! (Utan att det tog alltför lång tid eller att jag svor ve och förbannelse över symaskinen)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?