Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Lydia skrev:jag har de extra pressarfötterna men hur vet man hur man ska göra med dem? :oops: :oops:
Skall se om jag hittar sidan där de visar bra med filmer hur olika pressarfötter används....återkommer
Användarens profilbild
Av Lydia
Sockertopp skrev:
Lydia skrev:jag har de extra pressarfötterna men hur vet man hur man ska göra med dem? :oops: :oops:
Skall se om jag hittar sidan där de visar bra med filmer hur olika pressarfötter används....återkommer
tack för hjälpen!
Av tumbler
På VSM's sida brukade dom ha filmer med allt möjligt, typ syskola, men nu när jag var inne och kolla för ett par dagar sen fanns det inte längre. :hmm:

Ofta står det lite om extra tillbehör i manualen, till sist.

Vilket märke är det?

En möjlighet är ju att gå in till en återförsäljare. Dom utbildas ju i allt detta och kan demonstrera olika maskiner såväl som pressarföttar.

Jag har nog lite material kvar från min tid hos VSM, men efter flytten är det liiiite svårt att hitta allt. :lol:

Åh, kom på en sak! I alla fall när det gäller Pfaff och Husqvarna VIking som jag har jobbat med då gäller det att det finns tilbehörskataloger och sen finns det också kataloger med ämnen såsom hur man kan sy som "på mormors tid" fast med symaskinen och sånt, och där finns ett utval av beskrivninger på hur dom olika pressarfötterna kan användas.

Sen finns det på VSM's hemsida (fortfarande tror jag) olika sybeskrivningar där extra pressarföttar använd flitigt - eftersom det ju eg. är reklam. :lol: Även om du inte ska sy specifikt det samma kna du få en idé om hur dom ska användas.
Av tumbler
http://www.husqvarnaviking.com/se/acces ... search.asp

Här kan man söka på symaskinmodell och sen pressarfötter. Det kvitter nog vilket märke man har egentligen; det är väl mer eller mindre samma saker dom har..?

Tillsvarande på pfaff, bättre bilder kan jag tycka:

http://www.pfaff.com/no/4227_3051.html

Pfaff, specifikt till overlocks:
http://www.pfaff.com/no/2704.html
Senast redigerad av tumbler den tor jan 24, 2008 17:44, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Lydia
Tack, ska kika sen :) Jag har en Janome
Av tumbler
Lydia skrev:Tack, ska kika sen :) Jag har en Janome
Okej, hoppas det kan användas ändå! :D
Användarens profilbild
Av aha
:vågen: I förmiddags knackade det på dörren - DHL!
Nu är min symaskin här. Nu ska man bara lista ut hur den fungerar också :hmm:
Kontakten är redan bytt 8)
Användarens profilbild
Av aspen
längst bak i min manual står det förklarat VAD man ska göra med dem i alla fall, men inte hur...det var det med på videon jag fick med istället. fick du ingen janomevideo?
Användarens profilbild
Av Lydia
annelie skrev:
längst bak i min manual står det förklarat VAD man ska göra med dem i alla fall, men inte hur...det var det med på videon jag fick med istället. fick du ingen janomevideo?
jo men den funkade inte i vår video, var för dålig kvalité så tv-n sa ifrån :evil: Jag får nog försöka få M att hjälpa mig lite mer sen
Användarens profilbild
Av aspen
aha skrev::vågen: I förmiddags knackade det på dörren - DHL!
grattis!!!
rullsämmen har jag inte fattat/tastat tillräckligt mycket ännu men vad kul :-D
då kommer vi inte se dig så mycket här då på ett tag ;-) )
Användarens profilbild
Av aha
annelie skrev:
aha skrev::vågen: I förmiddags knackade det på dörren - DHL!
grattis!!!
rullsämmen har jag inte fattat/tastat tillräckligt mycket ännu men vad kul :-D
då kommer vi inte se dig så mycket här då på ett tag ;-) )
Lite mindre blir det nog.
Snabbt jobbat var det, jag beställde i tisdags!

Nu ska jag gå och göra iordning min syhörna :D
Av tumbler
:vågen: GRATTIS
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Lydia skrev:
Sockertopp skrev:
tack för hjälpen!
Tänkte på den här tror jag http://www.sewingmachine-sales.co.uk/se ... inder.html

Finns filmer på andra pressarfötter också.
Användarens profilbild
Av Monia
Sockertopp skrev:
Lydia skrev:
Sockertopp skrev:
tack för hjälpen!
Tänkte på den här tror jag http://www.sewingmachine-sales.co.uk/se ... inder.html

Vilken bra sida!!! :tumsup: är det där en pressarfot på en overlock eller vanlig maskin :oops:
Användarens profilbild
Av florin
Monia skrev:
Sockertopp skrev:
Lydia skrev:
Sockertopp skrev:
tack för hjälpen!

Vilken bra sida!!! :tumsup: är det där en pressarfot på en overlock eller vanlig maskin :oops:
Det är en pressarfot på en vanlig symaskin.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?