Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det verkar som att jag inte är någon trikåsjalsmänniska längre. Tycker de är bökiga att knyta och svåra att få lagom tighta. Jag vet inte om det beror på min korta överkropp, men Agnes hamnar för högt upp hela tiden. Knyter jag lösare så hon hamnar i bra höjd känns det inte som att sjalen avlastar lika bra.

Hur blev det så här? Jag som älskade trikåsjalen när Albert var liten. Och de är ju så fina? Sedan jag köpte en gauze har jag inte använt trikåsjalarna en enda gång, och det är kanske synd att bara låta dem ligga... Så - sälja eller spara? Alberts första sjal är sparad och den är det ju tänkt att han ska få när han får egna barn (om han nu får det), borde jag spara en trikåsjal till Agnes? Å andra sidan är det ju gauzen som är hennes "bäbissjal" så hon borde väl få med sig den...

Kommer jag att ångra mig om jag säljer? Ska jag sälja båda? Eller ska jag spara minimundusen och sy kläder av istället, den är ju så snygg :love:

Och vilken färg ska jag färga gauzen. Nu är den naturvit. Jag behöver något färggladare... Den lila Mobyn är ju så snygg, ska gauzen bli lila? Eller lejongul? Eller någon fin grön? Eller röd?
:help:
Användarens profilbild
Av Elin G
Klart du ska sälja mobyn, till mig :wink:

Jag tycker nog att du kan spara gauzen som Agnes bebissjal om det är den du använt (och vill spara en bebissjal). Jag tycker lila eller lejongul låter snyggast på gauzen.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Spara gauzen & färga den lila eller lejongul. :heart:
Jag köpte en hemfärgad gauze, färgad i en färg som kallades mandarin tror jag. Den är underbart lejongul. :love: Jag blir glad varje gång jag ser den! :lol:
Visserligen har jag inget barn i bra viktklass för en gauze, men jag hoppas ju på syskon till S någon gång i framtiden. (för min del kunde framtiden gott vara nu. :roll: )

Bebiskläder av minimundusen... det låter helt fantastiskt fint och mjukt och gosigt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
ZaZi skrev:Spara gauzen & färga den lila eller lejongul. :heart:
Jag köpte en hemfärgad gauze, färgad i en färg som kallades mandarin tror jag. Den är underbart lejongul. :love: Jag blir glad varje gång jag ser den! :lol:
Visserligen har jag inget barn i bra viktklass för en gauze, men jag hoppas ju på syskon till S någon gång i framtiden. (för min del kunde framtiden gott vara nu. :roll: )

Bebiskläder av minimundusen... det låter helt fantastiskt fint och mjukt och gosigt.
Åh, har du ingen bild på din gauze? Jag älskar gult, men är tyvärr väldigt ful i det. Fast lejongul funkar har min mor försäkrat mig :D Fast jag gillar lila väldigt mycket också. Försökte få tag i en lila BaBu när jag väntade A så jag känner mig lite snuvad nu när Mobyn kom i samma fina lila och så vill jag aldrig använda den :hopmad:
Användarens profilbild
Av sacha42
Sälj mobyn, sy kläder av den andra och färga gauzen i lila :D
Användarens profilbild
Av Jennelii
ZaZi skrev:Visserligen har jag inget barn i bra viktklass för en gauze, men jag hoppas ju på syskon till S någon gång i framtiden. (för min del kunde framtiden gott vara nu. :roll: )
Linus väger 15 kg (är 3 år o 98 cm) och gauzen är den sjalen jag väljer framför alla, jag älskar den (dom) och tycker att dom avslastar optimalt :heart:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ha, ha - tänkte just svara, och sen ser jag att Sacha redan hunnit svara detsamma! :lol:
sacha42 skrev:Sälj mobyn, sy kläder av den andra och färga gauzen i lila :D
...även om då en lejongul gauze lät väldigt fint det med! 8)

Minimudusen (visst var det svart/grön?) tror jag skulle göra sig finfint även som halsduk, och en bit kan bli ena sidan av en mysig filt till lillasyster, eller kanske en bärpåse? ... tack och lov att sjala är långa, då räcker de till mycket! :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
CrazyMagpie skrev:Ha, ha - tänkte just svara, och sen ser jag att Sacha redan hunnit svara detsamma! :lol:
sacha42 skrev:Sälj mobyn, sy kläder av den andra och färga gauzen i lila :D
...även om då en lejongul gauze lät väldigt fint det med! 8)

Minimudusen (visst var det svart/grön?) tror jag skulle göra sig finfint även som halsduk, och en bit kan bli ena sidan av en mysig filt till lillasyster, eller kanske en bärpåse? ... tack och lov att sjala är långa, då räcker de till mycket! :wink:
Bra tips med halsduken! (och ja, det är en svart-grön). Minimundusen ska stanna och Mobyn flytta. Men jag kan inte bestämma mig om gauzen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?