Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vindvissla
Hej!

Jag har en elva dagars bebis här hemma som just nu sover gott i en långsjal på min mage. Det känns ju bra så länge man går på promenad men har ni dem kvar i sjalen när ni kommer in och kanske sitter ner och gör ingenting eller tar ni ur dem och lägger dem mer plant på nåt sätt? Jag är lite skraj för häromdagen sov han jättegott men vaknade med ett illvrål för att han behövde bajsa, så jag tänkte att det kanske de inte kan när de sitter i sjalen?

Hm... jag är helt nybörjare på det här men det är hur mysigt som helst att bära!

Bild så här såg vi ut första gången!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har bebisar i sjalen precis så länge som de själva vill sitta :wink: . oftast vill barn inte bajsa i sjalen, man kan ta ur dem och ta av blöjan och hålla barnet över potta/toa/handfat när man märker att det är dags, så bajsar de där och sen kan man sätta i dem i sjalen igen :D

bebisar mår mycket bättre av att sitta i sjal än att ligga plant, det är naturligt för bebisar att ha rundad rygg. tänk på hur de låg i magen :wink: . så så länge ni båda trivs så tycker jag du ska ha kvar bebisen i sjalen :D
Av surftrollet
Vad fina ni är! :)

Bebisen säger ju till när det är dags att bajsa, så det är ingen fara att ha kvar honom nära dig så länge han är nöjd. Det är dock idé att plocka ur dem om du misstänker att det är bajs på g, annars kan det hända olyckor med kläderna när de sitter sådär. ;) Been there, done that, var glad att jag släpade runt på ett extra ombyte. :roll:
Av vindvissla
Hihi tack! Jag börjar få lite mer snits på att knyta nu när jag gjort det ett par gånger. Han sover fortfarande gott så då låter jag honom vara där. Skönt också att höra honom andas, som nybliven mamma är man ju lite orolig :D

Tack för era svar, känner mej lite tryggare nu. Det är ju sant att de ligger med rundad rygg i magen, men varför ska man inte ha dem i bilstolen mer än en timme då?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Å, vad mysigt! Och vilken snygg min han gör! :loving:
Av vindvissla
Hihi visst är han stilig?

Tre minuter senare somnade han... Så han gjorde sej bara snygg för fototillfället!
Av Sofie
vindvissla skrev:Hihi tack! Jag börjar få lite mer snits på att knyta nu när jag gjort det ett par gånger. Han sover fortfarande gott så då låter jag honom vara där. Skönt också att höra honom andas, som nybliven mamma är man ju lite orolig :D

Tack för era svar, känner mej lite tryggare nu. Det är ju sant att de ligger med rundad rygg i magen, men varför ska man inte ha dem i bilstolen mer än en timme då?
För att det är för plant och statiskt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Sofie skrev:
vindvissla skrev:Hihi tack! Jag börjar få lite mer snits på att knyta nu när jag gjort det ett par gånger. Han sover fortfarande gott så då låter jag honom vara där. Skönt också att höra honom andas, som nybliven mamma är man ju lite orolig :D

och sjalen anpassar sig ju efter bebisen också :D . i bilstolen får bebisen anpassa sig efter stolen.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
diddeldi skrev:
Sofie skrev:

och sjalen anpassar sig ju efter bebisen också :D . i bilstolen får bebisen anpassa sig efter stolen.
Jag gissar att det har att göra med att tyngden hamnar på deras ryggslut på ett annat sätt när de halvsitter i bilstol än när de sitter i en sjal.
Av eamane
Vill bara säga: Välkommen hit :D
Användarens profilbild
Av Alven
Välkommen, vilken underbar liten plutt! :loving:

Jag håller med diddeldi, om han visar så tydligt att det är bajsdags så ta tillvara på det och håll honom över vasken/toan/handfatet och sedan över pottan. Även om man inte kör EC (blöjfritt) konsekvent är det en stor vinst i att barnet tidigt lär sig vad pottan/toan är till för, jag lovar att när Ida vid 19 månaders ålder helt slutade med blöjor kände jag att det var värt allt jobb! (fast egentligen är det ju inget extrajobb för det är betydligt lättare att rengöra ett barn som bajsat i toan än i blöjan...)

Bild på Ida, typ tre månader:
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?