Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mia
Hej
Ny här!
Har en son på 1 1/2 år och en liten bf 0505
Vill kopa en elastisk sjal som inte blir för varm eller klumpig till sommaren, gärna snygg färg... till liten. Har funderat på Ultimate baby wrap eller hug-a-bub. Hjälp mig välja, vad tycker ni??
Användarens profilbild
Av Mia
Eller kanske en pikku ruu i det tunnare tyget...
Hjälp!
Användarens profilbild
Av April
Jag har ingen erfarenhet av dem... Men det sägs ju att HaB är väldigt tunn i tyget... och sedan tycker jag att den är så SNYGG :lol: Ja, hade jag fått välja, så hade jag valt den...

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag gillade inte hugg-a-buben. Tyckte inte den avlastade särskilt bra. Men sval var den.
Användarens profilbild
Av Ester
www.sjalar.nu heter de som har pikku ru :wink:

Hade en HaB som jag inte riktigt hann prova innan jag sålde iväg den, fick den aldrig att fungera så bra, Köpte sen en Babybundler som har varit helt underbar.

HaB är lite stummare i tyget och jag tycker att den kändes smalare.
Men snygg är den och kanske man skulle till och prova den igen nångång. :)
Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag gillar att den är smal! Den är nätt och lätthanterlig, jag drar mig för att ta Storken eftersom jag är så van med Huggen nu. Men nu när Tindra är 6 månader så känns den inte lika stadig och avlastande som när hon var nyfödd. De växer väl ur den fortare än en bredare sjal kanske? Men Den är så enkel att knyta och lätt att ta med. Och såååå smal är den ju inte, det är ju inte alls som nån sele! Tyget ligger ju över hela axeln och en bit ner på armen. Att tyget är lite stummare gör sjalen mer stabil. När jag valde mellan den och Babt Bundlern så menade säljaren att Hug-a-bub var snäppet bättre. Men det är väl en smaksak också.
Användarens profilbild
Av Ester
Det tar kanske ut varandra att HaB är stadigare men smalare och Babun är bredare men mer elastisk. Jag tror i allafall att HaB´en är svalare på sommaren just för att det är mindre tyg.
Kan inte säga hur den är jämfört med pikku ru eftersom jag aldrig ens sett en sån.
För det är ju tyvärr så att Hab är ganska så dyr i jämförelse med andra trikåsjalar.
Användarens profilbild
Av Mia
Tack för synpunkter hittills! Men är det ingen som tycker om, eller i alla fall Tycker om :wink: UBW? Utan att ha ordentligt på fötterna för att jämföra med den så lutar jag åt en HaB nu... det blir ju trots allt sommarmånaderna när liten är spädis och sedan får man väl kosta på sig en annan...
Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Jag har bara sett en visning av UBW och tycker att den verkar helt OK. Man "slipper" ju knuten och gör istället fast den med samma typ av ringar som till ringsjalarna. Snitsigt gör ju att man inte får ngn bylsig knyt.
Verkar vara god kvalité det lilla jag har sett. Som sagt-de här nog hyfsat likvärdiga triksåsjalarna- fråga om tycke, smak och plånbok.
Användarens profilbild
Av Cecilia
Mia skrev:Men är det ingen som tycker om, eller i alla fall Tycker om :wink: UBW?
Jag har aldrig provat den själv, men på avdelningen "olika märken på sjalar" så såg jag några nöjda användare.

Personligen tycker jag nästan det verkar enklare att knyta än att få ringarna på rätt ställe, med de kanske är jättebra? Lättare att dra år eller lätta lite? Och så tycker jag ju att Hug-a-buben är otroligt snygg. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?