Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tänkte försöka sy en dyna till bilbarnstolen. Stolen måste sitta i bilen hela tiden och kommer att bli ganska kall så här på vintern. Funderar på om det räcker med någon fleece (av bättre kvalité), kanske ska man sy med dubbel fleece? Eller ska man sy ett lager fleece och ett lager av någon sorts foder? Det får ju inte bli för tjockt så att säkerheten äventyras (men jag har sett att det finns fårskinn att köpa och de är ju ganska tjocka [och alldeles för dyra tyvärr]).
Finns det risk att det blir för varmt?

Någon som har något tips?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag är ingen expert precis men handlar det inte om att de ska vara flamskyddade också? jag vet att bilstolstillverkarna inte rekommenderar att man använder någon extra klädsel/stoppning...
Av Signatur
ah, smart, det tänkte jag inte på.
konstigt att de rekommenderade det på butiken där jag ska köpa stolen...
Signatur skrev: ...men jag har sett att det finns fårskinn att köpa och de är ju ganska tjocka [och alldeles för dyra tyvärr])...
Var hade du sett fårsinnet? Min svägerska efterlyste just det till bilstolen. Hon sa att hon också hade sett det någonstans men kunde inte komma på var. Kommer du ihåg var du såg det och vad det kostade ungefär?
Användarens profilbild
Av tinaw
Fast... är overallerna flamskyddade? Om inte spelar det ju knappast nån roll.
Användarens profilbild
Av sus
köp ett billigt får skunn på IKEA och skär hål för bältet själv.
Användarens profilbild
Av frida
Vi har en bit hundfäll "ventapad" i vår. Även inne som fäll på golvet är det jätteskönt, och tvättbart i 60 grader!
Av Signatur
Ingen aning om fårskinnet. När jag ringde Barnens hus och frågade sa de att de hade det men när jag åkte dit hade de aldrig hört talas om det.
Hon som sa att de hade det sa att de kostade 300-400kr (ungefär som på IKEA...).

Nåväl, jag ska ringa bilstolstillverkaren imorgon och se vad de säger...
Av Signatur
Kan uppdatera lite:
Ringde tillverkaren. De hade inga rekommendationer, hade aldrig hört talas om problemet och tänkte inte heller göra något åt det. Där fick jag! :?
(Kunde de inte varit trevliga iaf??)
Användarens profilbild
Av frida
Kanske inte fattar riktigt men angående rekomendationer, menade de angående säkerhet? Jag var på träff med NTF om barnbilstolar och där pratades det om vikten av att barnet sitter med bältet tätt mot kroppen etc. Så fäll rekomenderades inte men om den inte var så fluffig och man är noga med att inte ha bälte löst om bylsig overall el dito så att barnet sitter säkert är det ok.
(+en del bilstolar har frigolit närmast tyget så då blir det fort varmt iaf)
Av luxia
frida skrev:Kanske inte fattar riktigt men angående rekomendationer, menade de angående säkerhet? Jag var på träff med NTF om barnbilstolar och där pratades det om vikten av att barnet sitter med bältet tätt mot kroppen etc. Så fäll rekomenderades inte men om den inte var så fluffig och man är noga med att inte ha bälte löst om bylsig overall el dito så att barnet sitter säkert är det ok.
(+en del bilstolar har frigolit närmast tyget så då blir det fort varmt iaf)
Ja, vårt problem brukar vara att han blir svettig i stolen, men det är nog också olika barn. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?