Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag sorterade lite tankar på bloggen igår, och nu idag när jag läser det jag skrivit slår det mig att det här med att hålla nära är det enda som är "normalt" med att få en prematur. På ett sätt är det det enda man kan göra. De ger inte svar som andra barn, orkar inte med ögonkontakt eller vyssande eller prat särskilt bra. Många ammar knappt eller inte alls till en början. Men att hålla kan man alltid göra. Jag tror att det är därför som kängurusittandet är så viktigt för prematurföräldrar, för att det är på ett sätt det enda anknytningsmedlet som finns kvar. Allt annat är taget ifrån en. Måste vara mycket mer förvirrande om man dessutom inte vet så mycket. Jag vet att många mammor känt sig som att barnet tagit avstånd från dem iom att de inte svarar på signaler på samma sätt som andra barn. Vad tänker ni kring det?

prematurbloggen.blogspot.com (förlåt att jag spammar er, men det är här jag har mitt hjärta och mina tankar för tillfället!)
Användarens profilbild
Av jag71
Stor kram till dig Tina!
Nu har jag skrivit hur mycket som helst men allt blir fel så jag skriver inget mer än det här. Du är klok.
Användarens profilbild
Av sparveln
Mmmm det låter klokt tycker jag och kanske kan överföras till viss del även på fullgångna barn som inte är supertydliga varken med signaler eller gensvar i början, det upplevde jag med A i alla fall att det ibland var svårt att lista ut vad han behövde och ville ha i början och att en del barn helt klart är tydligare med den där kommnikationen än andra, eller lättare att tillfredsställa eller hur man nu skall beskriva det. A var dessutom lite svårflörtad och mer iakttagande, han log mycket men det där bubblande skratten fick man verkligen anstränga sig för, medans min kompis har en dotter man bara behövde säga "heeeeej" till för att hon skulle kikna av skratt. Hursomhelst så upplevde jag att det där bärandet och kroppskontakten var väldigt helande och lugnande för oss båda två då. Ja jag förstod knappt själv vad det var jag ville ha sagt där, men jag skickar iväg ändå :) .
Användarens profilbild
Av tinaw
sparveln skrev:Ja jag förstod knappt själv vad det var jag ville ha sagt där, men jag skickar iväg ändå :) .
:lol: (jamen då är vi ju två, det känns väl bra? :wink:)

Jag tyckte det var helt begripligt iaf! Tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?