Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
jag har tagit på mig att samla in bilder på selar och puzzla ihop till schyssta överskådliga bilder....

men - dilemmat är ju att jag bara har hemmasydda själv! :wink:

så - ös över mig bilder och mått på era selar
Jag kommer fortlöpande komplettera i denna tråden vad jag behöver och inte behöver.

I den gamla tråden tog vi dessa måtten:

A = avbärarbältets vadderade del
B = avbärarbältets höjd
C = längd på nylonband till avbärarbältet
D = sittygets bredd
E = sittygets höjd
F = den första ovadderade delen av axelremmen ifrån sittdelen räknat
G= vadderad del av axelrem
H= total längd på den del av axelremmen som är i tyg (dvs exklusive nylonbandet)
I = höjd på ev. huvudstöd

Alla mått i centimeter.

Komplettera gärna om det är nåra anndra mått som ni känner är intressanta och sen vill ja gärna ha in detaljbilder - bilder på sådant som skiljer eran modell av en viss sele mot andra.

Tx kan det vara intressant att fota flera olika becosar samtidit så man kan SE skillnaden i längden på axelbanden etc.

För att också lätt kunna jmf olika selar på olika kort ber jag er att lägga ut nått som jmf - lättast är ju om alla har samma sak och lägger med på bilden och därför tar jag det totaldemokratiska beslutet att på bilder med mindre detaljer så läggs det en femkrona brevid och om man av nån anledinng vill fota detaljer som e större än så men inte känns riktigt mätbara använder vi en cd skiva som jmfse objekt - okej?

maila till

panakeia@hotmail.com
märk mailet med mått på ... [selens namn] från ... [sb nick]

tackar på förhand!
Användarens profilbild
Av Panakeia
påbörjar en lista på vilka selar som e interssanta - fyll på!

:arrow: Ergo
ng
og
olika huvudstöd
inviket i nederkant av sittdelen
fler olika varianter?
:arrow: patapum
orginal
toddler
:arrow: beco
1,2,3,4, generation + bwd
olika axelremmar, olika knäppesvarianter osv
:arrow: Yamo
:arrow: angelpack
:arrow: sutemi

fyll på listan med vilka detaljer du vill se - vilka selar du vill se och så vidare
Användarens profilbild
Av thanisa
Hur mäter man huvudstödets höjd? I varje fall på min sele så sitter ju inte fästningen till huvudstödet längst upp på sitttyget. Mäter man hur höjden som det blir från avbärarbältet till högsta delen av huvudstödet eller mäter man bara på huvudskyddet? Ska man mäta hur långa banden till huvudstödet är?

Fler selar:
:arrow: connecta
:arrow: alpino
:arrow: hoppediz bondelino
:arrow: manduca
:arrow: piccolo
Användarens profilbild
Av thanisa
Hur vill du ha bilderna? Ska de redan vara något gjort med dem eller vill du ha bilderna fullstora? Tror att det enklast för mig är att lägga bilderna på en server och sen skickar länk till sidan till dig och du får ta bilder därifrån. Det var svårt att få cd-skivan och femkronan att inte slå när man tog kort så det blir en ljus cirkel av dem. Finns det något som inte är blänkande som man hade kunnat ta som referans istället?
Användarens profilbild
Av thanisa
Hur går det? kommer det komma en sammanställning?
Användarens profilbild
Av Panakeia
Åh! jösses!!

det hae varit rätt mycket här det senaste

*hon ursäktar sig....*

ska ta tag i detta!

syn bara att jag har en ri´ktigt datorhatande liten tjej här hemma just nu!
Av Emmiez
nu är det ett tag sen har du gjort nåt ? :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
Emmiez skrev:nu är det ett tag sen har du gjort nåt ? :)
ska säga som det är med detta :oops:

jag satt e ihop ett fint dokument, men mailade inte iväg det för jag väntade på fler selar att infoga, hade bara 4 ocvh det känndes inte tillfreställande.....

sen......

glömde av att puffa trådarna och sen rann det ut i sanden. Just nu är läget det att vi städade datorerna för ett tag sen och när vi la över alla dokument på den extärna hdn så kraschade den och maken har inte fått igång den. Dvs dokumentet är just nu omöjligt att få tag på...

så är läget, och det är superpinsamt men men.... inte mer att göra åt den saken......
Av Emmiez
:hopmad:
dumma dator att kracha :x

jag förstår att det inte e lätt fixat då :roll:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?