Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clärchen
Hur länge har du burit i sjal?
- Sedan juni 2005 när jag burit i famnen i 1,5 månad.

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?
- En kompis hade sjal till sin dotter vilket inte fick mig att säga att "ja, det där ska jag ha" men när sonen vägrade vara för sig själv sökte jag efter sjal eftersom det snackats en massa omdet i min ankomstgrupp på AFF. Så hamnade jag på minimundus hemsida för att köpa amningste och fick hem en sjal samtidigt ;)

Min kompis är ingen forumtjej ;).

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest?
- Nu har jag 2 easy, 1 hemsydd långsjal, 2 ella roo (1 lånad), 2 ringsjalar, 1 kodomosele, 1 trikåsjal (utlånad)= 9 bärdon. I somras var jag uppe i 10 innan jag sålde sinon.

Vilken var din första sjal?
- Minimundus trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Freyja
Hur länge har du burit i sjal? Sen sonen var nyfödd. April 2006.

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet? Hon heter Eldgjald!

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest? 3 st och en ergo + 2 ringsjalar.

Vilken var din första sjal? En moby wrap.
Användarens profilbild
Av ladylie
I ca 3 år, Sen Jonathan var liten.

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?
Vanja77, hon bar sin tös och lånade mig sin ena sjal under en vecka.
Då blev jag såld......

3 långsjalar, 1 Ringsjal och 1 MT

En egensydd trikåsjal, fick ringsjalen strax efter.
Av Emmiez
Burit mitt eget barn sedan december 07, men mina syskonbarn sen sommaren 04

Min syster Ladylie, bar hennes store i sjalen

just nu har jag 2 + en ergo

En hemmasydd som knapp är använd, och sen köpte jag en pikku ruu.
Användarens profilbild
Av Björklöv
Sedan april 2007, så i snart tio månader. Det var en trög start, med ett gästspel med babybjörnen, men sedan lossnade det :D

Satt och surfade bebissaker när jag var gravid och snubblade över nån sida där det stod om sjalen/ergonomiska selars överlägsenhet jmf babybjörn, så jag önskade mig sjal/sele i julklapp.

Just nu har jag 5 sjalar och det är det mesta jag haft :D

En röd (current red???) BB-slen som jag fick i julklapp
Användarens profilbild
Av marlene
-Köpte första sjalen när sonen var 7 månader, borde ha varit november -03

-Det var nog lite olika, AP snacket på AFF mest tror jag.

-Hmm ett par st :oops: Endel är utlånade dock som försvar :D Som mest kanske det var inräknat ringsjalar och selar 15 :hmm:

-En bära barn ocen, som såldes och köptes tillbaks igen :D
Användarens profilbild
Av brisea
Sedan sonen var ett halvår, sommaren 2005. Efter en resa till Porto i Portugal, där det var otroligt mycket trappor, letade jag alternativ till vagn :roll: eftersom han dessutom var för tung att bära i den sele (från engelska "Mothercare") vi haft honom i tidigare.

Jag letade information på internet, läste bl a lite på Sjalbarn.

Jag har en sjal (stork) och ett par hemmasydda MT. Dessutom några breda "halsdukar", typ pashmina fast annat tyg, som jag använt som kortsjalar i nödfall. Har aldrig haft fler än så.

Min första sjal var en Storchenwiege Leo Turkis, men den byttes snabbt mot en Inka av samma märke eftersom den hade mycket finare färger, och den har jag fortfarande kvar.
Användarens profilbild
Av ernamalin

Sedan augusti -06

Hängde på Aff under graviditeten och där snackades det om sjalar och jag förstod att det var något som borde testas, men det var fröken Ragnhild, eller rättare sagt hennes man som knuffade in mig på sjalbarn :wink:

Jaaa, hur många har jag nu? :roll: å som mest? :roll: :floet2:

Min allra första var en Tri-cotti, var säker på att bebisen skulle bäras men visste inte om jag hade nerver att snöra på mig 5 meter tyg så jag tog det enkla alternativet :roll:
Skaffade mig snart en lång trikåsjal och 2 vävda i ett svep :lol:
Användarens profilbild
Av asa
Sen 3 februari när L kom till världen.

Jag surfade runt när jag var gravid och fastnade här.

Vågar inte räkna :lol:

MT Babyhawk Camo
Användarens profilbild
Av mian
Sedan Benjamin var typ ett halvår? Det blir 4,5 år.

Detta forum fanns inte då 8) Det fanns knappt sjalar alls förutom Active Babycare med svindyra Didymos, så jag beställde en Hoppediz från Tyskland.

Just nu har jag tre långsjalar varav en trikåsjal (men jag använder bara min MT) Jag har haft sex långsjalar som mest.

En ful mörkblå Hoppendiz som jag köpte för att den skulle se ut som en BabyBjörn :roll:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Hur länge har du burit i sjal?4½ år.

Letade tygblöjor på nätet och snubblade över bärsjalar.

3 ringsjalar, 1 bärpåse, 2 ergosar, 1 meitai, 2 trikå, 4 vävda långsjalar, 1 kortsjal, 1 babybjörn, 2 70-talsselar, 1 bärstol det blir 17 bärhjälpmedel 8)

Storchenweige Leo Marine 5,2 m. Jag har den kvar.
Användarens profilbild
Av CosyTess
Hur länge har du burit i sjal? Sen min dotter föddes, så det blir i april 3 år

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet? Min kompis Debbie, men hon är lite osynlig på sjalbarn numera...

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest? Nu äger jag tre sjalar, tre trikåsjalar dessutom. Som mest har jag nog haft tre-fyra stycken samtidigt.

Vilken var din första sjal? En naturvit Moby
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?