Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vill ha en stork Albert till ryggknytningar, men vad ska man ha för längd? En 3,6 borde ju räcka till vanlig ryggsäck och tibetan men räcker den till att bära omslutet på ryggen också eller behöver man en 4,1 för det?
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag skulle nog ta en 4,1:a. Inte kortare.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Visst mäter Storken utan ändar? Hur långa är ändarna, dvs hur lång är sjalen spets till spets?
Användarens profilbild
Av Tiz
Nää, jag tror Storken mäts med ändar. Den är förkrympt så längden som anges är hela sjalen från spets till spets.
Användarens profilbild
Av Anso
Hm, jag tror att längden är helt och hållet utan ändarna så att man får plussa på ca 40 cm till den angivna längden.
Men jag är inte riktigt att lita på för jag har sovit så lite men det kanske är någon som har skarpare hjärna som vet helt säkert? :roll:
Användarens profilbild
Av marlene
storken mäts väl utan ändar... på babydesign står det då

"Är 70 cm bred och finns i längderna 4,6 m och 5,2 m. Ändarna på sjalen är snedskurna, vilket gör att sjalen i sin helhet har formen av en romb och att dess totala längd från spets till spets är ytterligare 40 cm."
Användarens profilbild
Av melles mamma
marlene skrev:storken mäts väl utan ändar... på babydesign står det då

"Är 70 cm bred och finns i längderna 4,6 m och 5,2 m. Ändarna på sjalen är snedskurna, vilket gör att sjalen i sin helhet har formen av en romb och att dess totala längd från spets till spets är ytterligare 40 cm."
det stämmer på vår 3,6 den är 3,8 med en spets. med den knyter vi endast rygsäck och med knuten bak. vi kan knyta fram men det blir inte bra.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Du kan testa knyta med min rebozo, den är 4,0 men jag lyckas inte knyta särskilt mkt med den.. *mummel* Men den är så fin så jag vill ha den iaf..
Användarens profilbild
Av Tiz
Jo det stämmer nog ser jag nu :) Min Stork 4,6 är 4,9 m och min Hoppis 4,6 är 5,20 :shock:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Storken anges utan snedskurna ändarna, dessutom är den förtvättad så längden är det den är :lol:

Jag hade en 3.6 på lån (tack för det Ingrid på Babydesign) för att kolla längden för ryggknytningar. Den räckte precis på näppen för tibetan. Vanlig ryggsäck var inget problem. Men fick man inte mitten precis rätt (vilket är lätt hänt när man svingar upp på ryggen), så blev gärna ena ändan lite väl kort för tibetan. Så jag har nu precis fått hem min 4.1m Leo Rouge. Den räcker dessutom för vanliga omslutna knytningar, om jag knyter i ryggen eller sidan.

Omsluten rygg har jag inte gjort, så den kan jag inte uttala mig om :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Tiz skrev:Jo det stämmer nog ser jag nu :) Min Stork 4,6 är 4,9 m och min Hoppis 4,6 är 5,20 :shock:
har du tvättat den i 60 grader då? för den ska ju krympa i första tvätten (fast en del verkar vara långa även efter tvätt).
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
diddeldi skrev:
Tiz skrev:Jo det stämmer nog ser jag nu :) Min Stork 4,6 är 4,9 m och min Hoppis 4,6 är 5,20 :shock:
har du tvättat den i 60 grader då? för den ska ju krympa i första tvätten (fast en del verkar vara långa även efter tvätt).
Som jag skrev ovan, Storkarna är förtvättade, krymper inte.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker att stork 4,1 meter är en idealisk längd till det mesta. Jag knyter helst omslutet både bak och fram, och det räcker den till utan att det blir en massa tyg över. Fast det är klart, knyter man vanlig ryggsäck blir det ju en del extratyg...

Jag är rätt smal kan tilläggas ;)
Användarens profilbild
Av diddeldi
lwinroth skrev:
diddeldi skrev:
Som jag skrev ovan, Storkarna är förtvättade, krymper inte.
sant. jag menade hoppisen :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?