Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
Jag gjorde en egen "alltid-rätt"-sjal (som den på Pepplon, men den är gjord av tjock "gallerfilt" så den tyckte jag var för klumpig).

Istället gjorde jag en av Lenda från Ikea, med mkt avsmalnande ändar.
Lagom lång för att kunna knyta ryggsäck med tibetanavslut.

På bilden har jag slarvknytit lite, Hanna borde ju sitta lite mer groda för att knytningen skulle bli bra..

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Asia
är jag trög? Hur funkar dendär?? :hmm:
Användarens profilbild
Av Lydia
Asia skrev:är jag trög? Hur funkar dendär?? :hmm:
:lol:

Man sätter in benen i de där "öppningarna" som du ser på nedre bilden, innan man svingar upp barnet. Så sjalen lättare kommer rätt. Och så har jag sytt in sjalen nertill så den blir lite skålad eller vad det heter, nertill.

http://www.pepplon.se/product_info.php? ... ts_id=2336
Användarens profilbild
Av Asia
aha! Va smart!
Användarens profilbild
Av Lydia
Bild
Användarens profilbild
Av Lydia
marlene skrev:smart om man är lite osäker
ja, vanlig sjal räcker ju gott som säkerhet, men det är lite svårt att få till i början innan man hunnit öva så mkt :oops: 8) :lol:
Användarens profilbild
Av marlene
Lydia skrev:
ja, vanlig sjal räcker ju gott som säkerhet, men det är lite svårt att få till i början innan man hunnit öva så mkt :oops: 8) :lol:
jag tycker att det kan vara svårt att få till ibland när man har övat mycket också :D
Användarens profilbild
Av Lydia
marlene skrev:
Lydia skrev:
jag tycker att det kan vara svårt att få till ibland när man har övat mycket också :D
8)
Av EliJo
marlene skrev:
Lydia skrev:
Det där kan ju vara räddningen om man, som jag, har ett barn som inte ligger still medans man knyter, och sen gör "spiken" och alltså hamnar helt åt fanders.
Smart!
Användarens profilbild
Av Lydia
EliJo skrev:
marlene skrev:
Lydia skrev:
Det där kan ju vara räddningen om man, som jag, har ett barn som inte ligger still medans man knyter, och sen gör "spiken" och alltså hamnar helt åt fanders.
Smart!
nova-li är så "nätt" så hon märks knappt på ryggen, och när jag fått till sjalen bra upptill så gör hon "spiken" och det blir iaf helknas, här med.
Av FrokenG
Detta an ju inte va en helt fel idé eller? Hur mycket begränsar man sjalen till x antal knyt ungar med denna modifikation? Å va tror ni om att sätta dit ett par band med tryck-knappar så man i så fall kan ta bort dem när barnet inte ska sitta i mitten av sjalen?
Av FrokenG
Nu har jag testat i alla fall, bara med öglorna, och det va över förväntan. Fick upp sonen på rygg utan större problem - helt själv. Använde måtten på bilden i tråden med tog bara 25 cm mellan. Man kan nog med fördel göra det ännu mindre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?