Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag har blivit erbjuden att köpa en begagnad Huskylock 560 DT för 1400:-
Är det ett bra pris?
Först ville hon ha 1800:- men har gått ner till 1400....
Enligt säljaren är den mer eller minder oanvänd men det kan man ju inte så noga veta....:roll:

Jag har så dålig koll på begpriser på symaskiner så hjälpa mig nu kära overlockgurus! :D
Användarens profilbild
Av Squig
Min mamma köpte sin för 1800. Det tyckte jag var ett bra pris med tanke på att alla jag har sett ligger över 4000:-...
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Squig skrev:Min mamma köpte sin för 1800. Det tyckte jag var ett bra pris med tanke på att alla jag har sett ligger över 4000:-...
4000:- för en beg maskin som är 10 år gammal!? :shock: Oj......

Vad säger ni andra? :help:
Användarens profilbild
Av florin
Jag tycker det beror mycket på hur gammal maskinen är och vilka sömmar den kan sy. Finns instruktionsbok? Är den servad? Är kniven slipad?

Jag får för mig att det är en äldre maskin men kan naturkigtvis ha helt fel, då skulle jag inte köpa den för de pengarna...
Användarens profilbild
Av Squig
McMorrigan skrev:
Squig skrev:Min mamma köpte sin för 1800. Det tyckte jag var ett bra pris med tanke på att alla jag har sett ligger över 4000:-...
4000:- för en beg maskin som är 10 år gammal!? :shock: Oj......

Vad säger ni andra? :help:
De jag har tittat på har varit olika modeller och säkert inte 10 år gamla...
Användarens profilbild
Av Kaja
Det stora problemet är väl att det i princip inte finns några begagnade overlock-maskiner till salu. De som kommer in som inbyte på symaskinsfirmorna säljs omgående och till häftiga priser.

Men, jag hörde en som hade köpt en Bernina 700 begagnad (sydd på 1 gång) för 2500 kronor. Den kostar ny 4000 kronor.
Men, 1400 är ju värt att testa för i alla fall. Hittade en recension på sysidan och det enda priset som nämndes var 1500 kronor...

http://www.sysidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=536

//Kaja
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag köpte för ett par månader sen en beg husky 560 för 900:-, innan jag köpte den ringde jag dock ner till huskvarna och frågade om just den maskinen, om den var värd pengarna etc och där sa de att 900 är extremt billigt för en maskin i bra skick (servad, slipade knivar etc). Så 1400 är nog ett bra pris!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Ska ställa lite frågor till säljaren... Jag återkommer! :D
Användarens profilbild
Av McMorrigan
mist skrev:Jag köpte för ett par månader sen en beg husky 560 för 900:-, innan jag köpte den ringde jag dock ner till huskvarna och frågade om just den maskinen, om den var värd pengarna etc och där sa de att 900 är extremt billigt för en maskin i bra skick (servad, slipade knivar etc). Så 1400 är nog ett bra pris!
Är du nöjd med den?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag har en 560 D och är helnöjd med den (kommer sakna den massor den dagen den skulle lägga av). Min mamma köpte den ursprungligen för runt 20 år sen & den har jobbat på hårt sen dess.
Tror att 560 DT är en lite nyare variant på min modell, men att det skiljer inte några stora saker vad jag märker.
Nackdel möjligtvis att den kanske är lite knepig att ställa om för att få till en bra/fin rullfåll (jag har inte testat det på alla år jag haft den, utan det är bara ett minne från när min mamma skulle testa, men det kan samtidigt bero på att hon inte är så värst teknisk :roll: :wink: Jag tycker inte att det borde vara så värst svårt om man kollar i instruktionsboken :? )
Den har inte så värst många specialfunktioner, utan en hyfsat liten och smidig enkel basmaskin som ändå har en stark motor. Lätt urkopplingsbar kniv. Den är också väldigt lätträdd med bra färgmarkeringar för de olika trådarna och allmänt logisk tråddragning jämfört med en del andra overlockar som jag träffat på.
I varje fall i instruktionsboken för min modell så finns det bra tabeller över trådspänning för olika material & många bilder med olika varianter på felaktig trådspänning och hur man ska justera för att få det bra

1400:- känns som ett ok pris tycker jag. Vet att jag sett likadana maskiner som min tidigare modell till salu på Blocket för 2400:- för ett tag sedan (vilket jag iofs tyckte kändes aningens dyrt).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?