Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Itis
Vet inte om det platsar i denna tråden, men att leka frisör på sin unge är väl "gör det själv" ? ;-)

Så här ser hon ut idag (bortse från den nyvakna, griniga minen):

Bild

Hur ska jag klippa?! Hon har stora toffsar kring öronen, dom petar mestadels framåt, men klipper jag bort dom så blir det ju väldigt kort vid öronen. Luggen ska klippas MEN eftersom jag personligen inte tycker det är särskilt fint med en kort och rak lugg så vill jag ha lite alternativ.

Någon med idéer?

En bild till, tagen för 2 månader sedan: Så här är det runt öronen x 10 då det växt ut mer sedan kortet togs...

Bild
Användarens profilbild
Av Humle
Kort med lite längre polisonger (heter det så) framkammade tätt vid öronen?
Ser helknasigt ut när jag ritar. Inte alls lik bilden i mitt huvud.
iiiiiiiii
‹\**/› :lol: skrattar åt min bild.
Av eamane
Än så länge klipper jag bara luggen på Frida men hon får oxå lätt såna där tofsar vid öronen. Mer frisyr fixar jag nog senare, när det är mer hår av det hela :)
Användarens profilbild
Av binaem
Klipp luggen rakt. Jämna till lite på sidorna, inte rätt av alltsammans utan bara det som sticker ut värst ungefär i höjs med örinsnibben. Sedan tar du lite undan för undan medan det växer ut mer och mer tills du har en söt page om några månader. Utifrån det kan det få växa så långt som du vill ha det.
Användarens profilbild
Av Elina
Jag klipper nacke och lugg, lite vid öronen på min Märta, så småning om blir det lite mer jämnlångt.
Användarens profilbild
Av Kaja
När Ellen var i den åldern så körde jag 5 cm rakt över för att håret skulle bli så jämnlångt som möjligt. Oftast så växer håret i omgångar och det finns ett underhår som är 1 cm långt och så finns det långa överhåret som kan vara upp till 10 cm långt.

Först klipper tar man en remsa från pannan och 1 cm bakåt. Kammar upp till tuppkamm håller upp med fingrarna och klipper av i lagom längd. Sedan kammar man stråk åt andra hållet och klipper så att stråken blir lika långa som första stråket. Se figuren:

Panna
----------
IIIIIIIIII
Nacke

På slutet så brukade jag jämna av luggen så att den blev helt rak, lite runt öronen och i nacken.

//Kaja
Användarens profilbild
Av norkmedoo
jag har gjort som så att jag tagit och klippt bort de där tunna testarna...

tagit lite här och där, och INTE ens försökt att klippa rakt och likadant :wink:
tar lite då och då, gärna när kottarna sitter i badet och håret ännu inte blivit blött... vi har, till slut, blivit nöjda varje gång :D

låt håret behålla sin riktning och klipp till :tumup:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
förresten! vilken sötis :love:
Användarens profilbild
Av Itis
Nu har jag varit framme med saxen och det blev ca 1 cm taget på luggen, resten rörde vi inte eftersom dottern satt som världens nickedocka (stavas väl så?) så det var svårt att ens få luggen någorlunda rak.

Tack för alla tips!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?