Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Japp, nu har jag sytt mig en knytsele (abc-typ tror jag) Gjorde ryggplattan lite för smal 30-32 cm bara för jag tänkte att G är ju så liten, men inte SÅÅÅ liten tydligen. Och så kunde jag gjort den högre också.

Men den här var tänkt som prototyp så jag ska göra en "finare" förbättrad variant också, hade jag tänkt innan iaf...

Men nu vet jag inte för det sämsta med alltihop är att jag inte tycker den avlastar särskilt bra :( :?

Måste man ha breda (utbredbara) axelband för att få bra avlastning? Eller gör jag nåt fel när jag knyter upp honom?

Jag får iaf ONT i musklerna mitt på ryggen längs med ryggraden. :?

Någon mer som inte fått till det?
Av Jenski
Jag har sytt lite olika varianter i jakt på den "ultimata" abc-selen. :wink: Materialet spelar stor roll när du syr utbredbara axelband. Helst skulle man klippa i en diagonalvävd långsjal......för det bästa materialet. Jag sydde t ex i linne tyg och det blev inte alls skönt att bära i. Det måste vara följsamt men ändå stadigt med diagonalstretch.

Kan man få se bild?
Användarens profilbild
Av melon
Jag sydde en liknande innan dottern föddes, men vi har aldrig kommit överens. Dels så tycker jag det är svårt att få till knytningen jag tycker det känns som om allt glider sakta nedåt, läste här på forumet nånstans att det tydligen kunde hända med smala knytband. Och dels så får jag ont. Jag tror att jag spänner upp axlarna, för att försöka förhindra att selen hasar nedåt, och efter en stund får jag ont...

Sen sydde jag en sån där Tinaw-sele, och där gjorde jag ryggstycket 34 cm bred, och det tyckte jag blev alldeles perfekt! Men sen har ju jag mindre bebis än dig... Och de utbredbara axelbanden tycker jag är mycket skönare än de smala.

Smart att göra en prototyp innan, sånt tålamod har aldrig jag. :oops:

Jag vill se bild! :D Eller sparar du det till nästa "riktiga" sele?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Skulle gärna visa bild om jag hade kamera :roll:

Jag använde en gammal indiska duk som var lite mönstervävd och hade ganska mycket diagonalstretch. Kanske hade passat bättre som ringsjal :roll:

Det tyg jag köpt till den "riktiga" selen är ett ganska styvt och stumt bomullstyg med ena sidan nästan lite borstad. Men det kanske inte är nåt bra, det har inte mycket giv alls... :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?