Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gerda
Shasista skrev:
EliJo skrev:

Men är det ingen som vågar sej på en gissning?
"Eg har ikkje snöring"
:hmm: snöring? Kan det vara gummisnodd? eller spaghetti? Ren chansning.... :lol:

Jag TROR jag har inte snodd... ta in sammanhanget kanske? :lol:
Av EliJo
Gerda skrev:
EliJo skrev:
svas skrev:
EliJo skrev:Jag bodde i Oslo ett år för tio år sen, men har inte fått nog!
Jag bodde augusti 1996 till juni 1997 i Kringsjå studentby, läste mellomfag och hovedfag i statsvitenskap på Blindern.
Vi flyttade till Oslo i augusti -97, du missade oss precis, bodde på Grünerlökka, precis vid Ringnes bryggeri. Mannen jobbade som bilsadelmakare, jag gled mest runt, hade lite städjobb då o då. Fan, jag blir lite nostalgisk när jag tänker på det...... eller nä, vi levde rätt hårt...

Men min äldsta dotter är "made in Norway" :heart:

Jag ÄLSKAR grunnerlökka!!!

Vår dotter är också made in Norway... hehe, fertilt vatten här kanske...

Men eller hur är det härligt. :) Vi hade stamställe på Thorwalds. En skabbig pub där alla punkare o skins o annat löst folk hängde. Det finns väl antagligen inte kvar... Det var precis vid hållplatsen vid det där biblioteket som jag inte längre minns vad det heter... *tänkerså detknakar*...Schous plass, kanske?
Och alla andra små ställen. Och vi spelade biljard. jämt. Jag tror knappt jag har spelat en enda gång sen vi flyttade tillbaka...

Åh, vi måste få till det att åka på semester dit nån gång....
Användarens profilbild
Av Gerda
Hehe, känner inte igen Thorwalds... å andra sidan har vi bara bott här som gravida eller nu med dottern... så vi har inte varit på några skabbiga ställen på ett tag hahaha.... blir väl när dottern hänger på sånna ställen o vi rycker hem henne i framtiden :shock:
Av Abunai
Tack för tipset om forumet! Vad kul att alla har bra upplevelser av norge. :) Min far bor där och har gjort så i lite mer än tio år, så jag har bott en del där och hälsar på när jag kan nu.

Eg har ikkje snöring betyder ungefär "jag har ingen koll", skulle jag tro. :?:
Användarens profilbild
Av Gerda
Abunai skrev:Tack för tipset om forumet! Vad kul att alla har bra upplevelser av norge. :) Min far bor där och har gjort så i lite mer än tio år, så jag har bott en del där och hälsar på när jag kan nu.

Eg har ikkje snöring betyder ungefär "jag har ingen koll", skulle jag tro. :?:

Jaaaaaaaaaaaa.... vad rätt det låter nu! :D
Användarens profilbild
Av lotti
Älskar oxå norskan och tycker det är så roligt med alla dessa kuliga ord!!

För några år sedan hade jag en norsk kompis och HON tyckte det var störtkul med alla roliga svenska ord!!! :? :wink: :D
En dag skrattade hon så åt vårt uttryck "gående bord"! jag frågade lite stött vad det hette på norska.... "Ståente buffe´" blev svaret som jag skrattade mycket gott åt!!!! :D
Användarens profilbild
Av a-k
svas skrev:Och gurka heter agurk. Jag trodde gurkorna i butiken var av god kvalitet agurk (=a-gurka). Men en dag såg jag boston-agurk...

:rofl: :rofl: :rofl:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
EliJo skrev:Jag som hoppades på att du ville ha en översättning, vissa norska ord är hysteriskt roliga. Som Lingonsylt. Det heter Tyttebärsyltetöj. På riktigt.
Förlåt OT.
De tycker att en del svenska ord är hysteriskt roliga också ;)
Användarens profilbild
Av mia75
Jag har också bott i Norge, i sex år, och Rasmus är född där. :D
Ett av mina favoritord är rumpetroll = grodyngel
Av EliJo
Auroratiger skrev:
EliJo skrev:Jag som hoppades på att du ville ha en översättning, vissa norska ord är hysteriskt roliga. Som Lingonsylt. Det heter Tyttebärsyltetöj. På riktigt.
Förlåt OT.
De tycker att en del svenska ord är hysteriskt roliga också ;)
Ja,det är klart! :) Det tycker jag oxå. Som sambo med en tysk blir det att man lägger lite extra märke till, vad saker o ting egentligen heter.
Språk är kul överhuvudtaget. :)
Användarens profilbild
Av a-k
a-k skrev:
svas skrev:Och gurka heter agurk. Jag trodde gurkorna i butiken var av god kvalitet agurk (=a-gurka). Men en dag såg jag boston-agurk...

Alltså jag har läst nu flera ggr här och även gått å småskratta för mej själv under dagen. Jag har fått agurk och boston agurk på hjärnan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
a-k skrev:
a-k skrev:

Alltså jag har läst nu flera ggr här och även gått å småskratta för mej själv under dagen. Jag har fått agurk och boston agurk på hjärnan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hehe.. Och saltgurka heter sur-agurk..
Användarens profilbild
Av melon
Som halvnorsk kan jag bidra med ett par till roliga norska ord: (på fullt allvar :lol: )

pansartax : sköldpadda
brusefåtölj : toalettstol
Av Abunai
melon skrev:Som halvnorsk kan jag bidra med ett par till roliga norska ord: (på fullt allvar :lol: )

pansartax : sköldpadda
brusefåtölj : toalettstol
Jag sökte på ordbok.no och de orden finns faktiskt inte! Det är bara sådana som vi båda skämtar om! Söker man till exempel på norska google får man upp svensk-skämt om att krokodil heter pansartax på svenska! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?