Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av vanja77
Hmmmm om du har råd att förlora en till en och en halv cm på vidden i benen så kan du sy in sömmen lite men då hade jag nog förstärkt den sömmen med lim, fiselin eller något stadigt tyg utan stretch.
Användarens profilbild
Av smurfis
vanja77 skrev:Hmmmm om du har råd att förlora en till en och en halv cm på vidden i benen så kan du sy in sömmen lite men då hade jag nog förstärkt den sömmen med lim, fiselin eller något stadigt tyg utan stretch.
Problemet är att de sitter perfekt! :cry: Så sy in funkar nog inte..
Av Jinxan
Sådär blev det med mina också.. Dom gick aldrig att rädda, inte med symaskin, möjiligtvis som någon skrev tidigare, att man lappar med lim och så. Har kvar mina hemma hos min mamma, så jag får väl ge mig i kast med att försöka fixa dom :)

Verkar dumt att dom sydde från början, för jag håller med dig om att det verkar som om trådarna sågar sönder lacktyget.
Användarens profilbild
Av jag71
JAg som haft en väninna som sytt massor av kläder i pvc/lack och övrig plast (bla gjorde hon en brudkläning av plastpåsar) fick för mig då att syr för att det är det som är vettigast (mest tidseffektivt, billigast, bäst resultat) men det mesta går sönder i sömmrna förr eller senare. Har för mig att det fanns en firma i england (möjligt att det var en kompis kompis eller nåt) som man kunde skicka kläderna till så limmade dem ihop det under tryck och värme men det blev stelare än det övriga och inte blev det så där jättesnyggt heller (och förr så gick det i alla fall sönder där efter ett tag). Vore jag som du och verklien ville rädda byxorna (och har lite pengar att lägga ner på det hela och dem inte går att få tag i samma modell längre) skulle jag gå till en som var väldigt duktig på att sy och göra mönster. Ta med byxorna och säga "Du får sprätta och klippa bäst du vill! Men då vill jag ha två par byxor i rätt material. Vad skulle det kosta" (måste fråga om priset innan man beställer något). Sen så hålla tummarna för att dem nya byxorna blev lika fina som dem gamla var som nya.
Vad du än gör så limma inte det blir hårt och stelt,vad du därimot bör göra är att besöka en
tyg och sy butik och köpa streetsh lack. Det problem som du har har jag själv haft. I bland så kan man råka utför att lacken släpper från tyget.
Du gör en söm som är bredare än byxans och om du vill så säter du dit en lapp/sträng på insidan av byxorna den söm som du gör ska va lika lång som på byxan det och insidan.
När du har gjort det så kan du sy dit med längre stygn så som byxorna har , Tänk på att
använda en tunn synål och korta stygn vid reparationen. Lycka till med byxorna jag lider med dig ,det är skit tråkit när sånt där händer.

Hör gärna utav dig och berätta om hur det gick och om du fick någon hjälp av det jag skrivit
soragren skrev:Vad du än gör så limma inte det blir hårt och stelt,vad du därimot bör göra är att besöka en
tyg och sy butik och köpa streetsh lack. Det problem som du har har jag själv haft. I bland så kan man råka utför att lacken släpper från tyget.
Du gör en söm som är bredare än byxans och om du vill så säter du dit en lapp/sträng på insidan av byxorna den söm som du gör ska va lika lång som på byxan det och insidan.
När du har gjort det så kan du sy dit med längre stygn så som byxorna har , Tänk på att
använda en tunn synål och korta stygn vid reparationen. Lycka till med byxorna jag lider med dig ,det är skit tråkit när sånt där händer.

Hör gärna utav dig och berätta om hur det gick och om du fick någon hjälp av det jag skrivit
Hej soragren! Och välkommen hit :-)
har du noterat att tråden du svarat i är över två år gammal?
Man blir ju lite nyfiken på hur det gick med smurfis byxor!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?