- lör jan 19, 2008 21:12
JAg som haft en väninna som sytt massor av kläder i pvc/lack och övrig plast (bla gjorde hon en brudkläning av plastpåsar) fick för mig då att syr för att det är det som är vettigast (mest tidseffektivt, billigast, bäst resultat) men det mesta går sönder i sömmrna förr eller senare. Har för mig att det fanns en firma i england (möjligt att det var en kompis kompis eller nåt) som man kunde skicka kläderna till så limmade dem ihop det under tryck och värme men det blev stelare än det övriga och inte blev det så där jättesnyggt heller (och förr så gick det i alla fall sönder där efter ett tag). Vore jag som du och verklien ville rädda byxorna (och har lite pengar att lägga ner på det hela och dem inte går att få tag i samma modell längre) skulle jag gå till en som var väldigt duktig på att sy och göra mönster. Ta med byxorna och säga "Du får sprätta och klippa bäst du vill! Men då vill jag ha två par byxor i rätt material. Vad skulle det kosta" (måste fråga om priset innan man beställer något). Sen så hålla tummarna för att dem nya byxorna blev lika fina som dem gamla var som nya.
har Dvärg Silkes, Dvärg Paduaner, Dvärg Cochin, Isbar, Orpington, Blomme, Sebright, Fläskvaktlar, Svensk Gul Anka.
London är fortfarande favorit sjalen och den säljs ALDRIG!!!
Bor på landet med Mannen och de fem barnen och några katter.