Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Spamar lite och lägger samma inlägg här som under "allt annat"

Vet ju att många passar på att få kläder uppsydda i Thailand men vet någon om det är billigt att köpa tyg på metervara?
Någon speciell stans det är bättre/billigare?

Tänkte höra med en vän som åker i morgon, kunde ju vart trevligt att få hem vackert thaisiden tex :wink:
Användarens profilbild
Av Lydia
jag tyckte att det var rätt så dyrt med tyg i thailand.
Användarens profilbild
Av melon
Mina föräldrar köpte lite åt mig sist de var där och då gick de in till en skräddare och köpte. De fick konstiga blickar, men i de turiststråken de bodde fanns det ingen renodlad tygaffär... :lol:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Min pappa tillbringar minst halva året i Thailand och han har köpt fina saker till mig. Dels sidentyger och sen har han köpt fina mönstrade saronger som jag använt till väskor, nåldynor och annat smått och gott. Har dock ingen aning om vad det kostat, det frågar man ju inte när man får presenter :lol:
Av trusis
Jag tror det är som med allt annat i Thailand. Det gäller att pruta - rejält.

Jag hade turen att ha en kompis som kunde thailändska med mej och hon såg till att priserna blev ok.
Kommer dock inte ihåg vad priset låg på, dessutom är det ett par år sedan :roll:

Men tygerna är fina där de ligger och värmer hyllorna :lol:
Användarens profilbild
Av milimina
klart man kan fynda tyger :) vi köpte sammanlagt 20m thaisiden som användes till min brudklänning och kappa t ex. priset blev nånting i stil med vad man köper lakansväv för här i sverige ;) men som sagt, man måste pruta, det gäller ju för allt. var inte rädd för att göra det! och visst beror det också på var man köper. vi var på nattmarknaden i chiang mai, sen var det några år sen men jag kan inte tänka mej att priset ökats så mkt.
Användarens profilbild
Av Lydia
milimina skrev:klart man kan fynda tyger :) vi köpte sammanlagt 20m thaisiden som användes till min brudklänning och kappa t ex. priset blev nånting i stil med vad man köper lakansväv för här i sverige ;) men som sagt, man måste pruta, det gäller ju för allt. var inte rädd för att göra det! och visst beror det också på var man köper. vi var på nattmarknaden i chiang mai, sen var det några år sen men jag kan inte tänka mej att priset ökats så mkt.
Jag prutade en del, men den säljaren var svår att pruta mkt hos, så jag köpte inte så mkt tyg :roll:
Användarens profilbild
Av milimina
vi hade en del ställen att välja på så fick vi inte det pris vi ville ha gick vi bara till nästa ;) men vi behövde inte gå till så många innan jag hittade ett tyg jag föll för! som tur var blev det rätt så billigt ändå. 8)
Användarens profilbild
Av brunetten
Jag har själv inte köpt tyg i Thailand, men det är klart att det finns fina tyger. Billigast är det nog på tygmarknader eller i tygaffärer. Hos skräddare är det dyrare. Men fortfarande billigt mot svenska mått. I Peking betalar jag 35 - 55 kr/m för siden beroende på bredd. I Hanoi betalade jag ungefär detsamma för ca 2 år sedan.

Hoppas att din kompis hittar tyg till dig!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?