Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FiaLisa
Jag funderar på att köpa en Ergo NG, men jag undrar om det är det bästa valet om man planerar att bära på magen. Vilken/vilka selar skulle ni rekommendera? Jag förstår att sjal är ett bra alternativ, men just nu är jag intresserad av en sele.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har haft både Sutemi och Patapum (en lite enklare kopia av Ergon) och tycker att Sutemin är klart skönast för att bära på magen med. Sutemin har korsade remmar över ryggen när man bär fram och liknar på så sätt mer en långsjal. När jag bär fram med en Patapum så går jag omedvetet och drar ihop skulderbladen lite och kan bli lite trött mellan skulderbladen ibland.

Ergo/Patapum är lite lättare att få till när man bär på ryggen kanske.

Bästa är ju om du kan få prova på någon sjalträff!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har ergo ng och tycker att den funkar jättebra på magen, men jag håller med anso om att det bästa är att gå på sjalträff och prova :D
Användarens profilbild
Av April
Tycker också att min Ergo fungerar jättebra på magen :-D

Kram
Av Aelia
Tycker jag med, alltså att ergo funkar bra på magen, vi anväder den nästan varje dag :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Jag kanske ska var lite tydligare och inte låta som att jag helt ratar Patapumen/Ergo.
Patapumen (och då antagligen även Ergon) är alldeles utmärkt att bära med på magen men om jag nu ska välja och jämföra så föredrar jag att använda Sutemin till det.:wink:
Av Sandra&Leo
Jag har precis fått min Ergo ng och den är jätteskön!! Lite lurig att få upp Leo på ryggen, men det ska nog lösa sig med lite träning... Kan verkligen rekomenderas!
Användarens profilbild
Av annikar
Har haft både ergo och patapum och jag tycker att de är väldigt likvärdiga i komfort. Det enda jag saknar på min patapum är huvudstöd och det finns ju på de nyare modellerna.
Så min uppfattning är att du kan köpa den du tycker är snyggast.
Av FiaLisa
Tack för alla svar! Jag får nog prova innan jag bestämmer mig.
Användarens profilbild
Av sus
Jag håller med Anso och säger att Sutemin är skönast på magen och lättare att reglera än Ergon. Ergon är helt okej men Sutemin är bättre just på magen. Men det kan ju vara personligt.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har aldrig testat någon sutemi men jag bär jämt på magen i ergon (och i patapumen..) och älskar den... Men det kan ju som sagt vara olika så försök ta dig till nån sjalträff o prova...
Användarens profilbild
Av Gaya
Det beror nog lite på hur man är byggd i kroppen. Min axelar är ju inte i bästa skick och petar lite frammåt. (är väl musklerna runt skulderbladen som är svaga) Så för mig är det tom skönare att bära med ergo på mage än på rygg. På ryggen drar det lixom i axlarna. Typ stretchar hela tiden. Jätte skön på magen.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?