Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mink
Jag skulle verkligen bli jätteglad om någon som är haj på det här med sjalar ville kolla om jag gjort rätt när jag knutit dubbelt omslutet kryss med min lille Elis.

http://www2.hh.se/stud/m02emli/erst.htm

Jag har knutit med en Ella roo, vävd sjal, på 5,2 m, med knytinstruktioner från stjarnbarn.se

En annan fråga också: Hur lång tid åt gången kan de sitta i sjalen? (om man knutit rätt vill säga)

:shock:
Användarens profilbild
Av melles mamma
.......fast jag tycker att x-omslut 2 funkar jättebra även med vävd sjal, absolut den knytning jag använder mest med storken........
Användarens profilbild
Av melles mamma
vart bord du föresten. det kanske finns någon som bor i närheten och kan visa lite olika varianter......
mink skrev: En annan fråga också: Hur lång tid åt gången kan de sitta i sjalen? (om man knutit rätt vill säga)
Det ser ut som att du skulle behöva knyta tajtare. Du kan bära så länge det känns bra för dig och barnet. Tro mig barnet säger till när det är dags.

Jag har burit mycket med x-omslut2 och vävd sjal och det går jättebra men det kräver att man knyter lagom tajt vilket r svårt i början för man vågar inte knyta tillräckligt tajt.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag skulle nog försöka dra åt smokingbältet lite hårdare i början, så att det sitter åt lite mer i knytningen. Fast det är lite knepigt, annars kan du ju alltid prova knytningen som finns i Ella Roo häftet, den som Lin beskriver. Ella Roon är mindre elastisk än andra vävda sjalar och lite svår att få till med den knytningen som du gjort.
Användarens profilbild
Av Jennelii
*huh* jag ser bara BB bilder på den länken, har jag fått fel på ögonen? :?
Användarens profilbild
Av Anso
Jennelii skrev:*huh* jag ser bara BB bilder på den länken, har jag fått fel på ögonen? :?
I så fall har jag samma fel på ögonen!
Söta bilder i alla fall.
Texten hör ju till sjalknytningen.
/Anso
Användarens profilbild
Av mink
Tack så jättemycket för alla tips!

Vi testade den som är i Ella Roo-häftet. Det är ju lite otydliga bilder i det, men eftersom vi knytit den liknande från stjärnbarn, så tror jag det fixade sig. Så testade vi att dra åt lite hårdare också..

Jag tar jättegärna emot tips på den nya knytningen nu:
http://www2.hh.se/stud/m02emli/zwei.htm

hmm..undrar vad som hände med den andra länken då...Nu visade den sjalbilder för mig iaf :D
Användarens profilbild
Av mink
melles mamma: Jag bor i Halmstad...
Användarens profilbild
Av Ester
Åh vad fin färg på Ella Roon! :shock:

jag som trodde jag bestämt vilken färg sommarsjalen skulle få bli men nu är jag ju sugen på den du har! :wink:

Det går nog att knyta lite hårdare men det ser bra ut på bilderna du tagit tycker jag. :)
Testa några gånger till och knyt lite olika hårt så känner du när det är stadigast för barnet och mest avlastande för dig.
Man behöver några dagars knytande och övande innan man får in rätta känslan för hur det ska vara när det blir "rätt"

Som någon sagt redan, när barnet inte sitter skönt så proteseterar han/hon tydligt så det märker du. :wink:
Om man knyter för löst så orkar inte barnet eller din rygg så länge.
Användarens profilbild
Av mink
Elin: Tack så mycket!
Jag tror jag har tillräckligt med självförtroende för att fortsätta öva lite till nu :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
Så fin sjal !
Jag hade aldrig Axel med smoking bälte alls jag hade honom bara i krysset det räckte när han var nyfödd.

http://www.kantoliinakanava.fi/sidontao ... r=./tuplax

Var i Halmstad ?
trollungarnas Farfar bor där :D
Jag har bott där det är så fint.
Lycka till knyt på du !! det är ju så mysigt !!
Användarens profilbild
Av sofiak
Åhhh en Halmstadbo! Med sjal!!! :D

Jag blir ju helt lyrisk, finns det fler av "min sort" här i närheten!!!
Så då är jag alltså inte helt ensam med sjal här (bor mellan Halmstad och Laholm)
Roligt!

Vilken fin sjal förresten! :D
Användarens profilbild
Av mink
trollmamma: Bra sida med knytinstruktioner! :)
Är det bättre att knyta utan smokingbältet menar du?..för att det blir enklare att knyta då eller?
Vi bor i Linehed. Halmstad är ju fint på sommaren, men rätt så grått på vintern, tycker jag..
Men idag är det sol, så jag ska nog ta en promenad med Elis i sjalen! :)
Ha det bra!

Sofak: Nä, jag har faktiskt inte sett en enda människa med sjal här i Halmstad :(
Jag skriver en del på familjeliv.se och det är faktiskt ett par till som funderar på sjal! Kanske kunde vi ha nån sjalkväll? ...jag tar ju jättegärna emot lite sjaltips! :D
Användarens profilbild
Av Helena
mink skrev: Är det bättre att knyta utan smokingbältet menar du?..för att det blir enklare att knyta då eller?
Är inte trollmamma, men svarar ändå. Ett riktigt litet barn får bäst stöd av omsluten knytningar med smokingbältet. Man kan säkert sätta barnet i bara krysset också, fast då måste man se till att det är väldigt tajt så att barnet får stöd. Jag tycker att x-omslut knytningarna är skönast för bäraren också, för då blir det mest avlastning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?