Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinika
Jag är totalt usel på att sy, använder min symaskin till att fålla gardiner typ, men nu funkar den inte ens till det..... När jag syr så blir det bara ett enda "rul" på undersidan, trådarna hänger och pekar åt alla håll liksom..... vad kan det vara för fel?! Antar att det största felet är jag själv :oops: , men NÅTT fel på maskinen lärdetju vara också!!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Kolla inställning av trådspänning. samt trä om maskinen (både över- & undertråd) från början. Kolla så att det inte sitter någon liten lös tråd vid spolkapseln/undertråden. Och byt till en ny nål. Är steg ett för mig när något krånglar.
(trådspänningen eftersom i varje fall här är det någon liten hjälpreda som görna snurrar på de hjul / rattar som finns på symaskinen när den sår framme.
Användarens profilbild
Av zingo
Delfinen_78 skrev:Kolla inställning av trådspänning. samt trä om maskinen (både över- & undertråd) från början. Kolla så att det inte sitter någon liten lös tråd vid spolkapseln/undertråden. Och byt till en ny nål. Är steg ett för mig när något krånglar.
(trådspänningen eftersom i varje fall här är det någon liten hjälpreda som görna snurrar på de hjul / rattar som finns på symaskinen när den sår framme.
Samt kolla så det inte sitter mycket ludd vid spolkapselhållaren inne i maskinen.
Användarens profilbild
Av Hello
När min beter sig så där har nålen blivit böjd framåt vilket leder till att den inte går runt spolen och får med sig undertråden, så jag skulle börja med att byta nål. Och sen trä om den. Och sen göra rent den. Och prova att slå på och av strömmen emellanåt ;)
Användarens profilbild
Av teres
Min gamla maskin gjorde alltid så där när den blev för skitig inuti, den var ganska känslig för det så fick öppna upp, rengöra och smörja ganska regelbundet för att den skulle funka.
Användarens profilbild
Av tinika
Tack alla för era svar, nu ska jag ta och gräva fram maskinen igen och kolla igenom med hjälp av era förslag så kanske mina gardiner kan bli uppfållade istället för att vara nålade med skerhetsnålar nertill :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?