Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har idag en Husqvarna viking Rose. Den har en hel del sömmar, bla fuskoverlock och kan dessutom brodera 10x10 cm. Den syr fint och funkar bra men jag vill ha en overlock och tar mig inte råd att köpa en utöver rosen.
Jag har tre brodyrkort till min rose med söta broderier men jag kan inte föra över egna broderier till den för jag har inte "kortläsaren" till det.
Jag har broderat på den 3 ggr och jag har haft den 1½ år.

Jag har satt ut den på annons och nu har jag ev ett par napp.
Får jag den såld har jag tänkt köpa mig en overlock för mellan 3500-4000:-
och sen använda en gammal grön Husqvarna automatic som vanlig maskin.

Kommer jag ångra mig??? :help:

Jag vill verkligen ha en overlock!
Senast redigerad av aha den sön jan 20, 2008 15:45, redigerad totalt 1 gånger.
Av FiaLisa
Om du ångrar dig om några år kan du alltid köpa en ny maskin eller begegnad för den delen. Rose tillverkas väl inte längre men det finns väl någon motsvarande maskin. Det är ju bara en symaskin.

/Roseägare som drömmer om Designer SE (Det kommer att förbli en dröm)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tycker det låter som en utmärkt kombination med overlock + grön husqvarna. Sälj rosen!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Fryle skrev:Jag tycker det låter som en utmärkt kombination med overlock + grön husqvarna. Sälj rosen!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Summer
Gröna husqvarnor är så fina :heart: Tror fortfarande att min står kvar trots att jag uppgraderat den mot en 2000 eller vad dom heter... den är gammal den med men vit och ful.
Användarens profilbild
Av Kaja
Hade jag vetat vad jag visste idag så hade jag köpt en overlock + en billig vanlig maskin när jag gav 8000 för min Husqvarna Platinum (elektronisk maskin med en del brodyrsömmar + automatiskt knapphål) för fyra år sedan. Det hade varit en bättre investering. Men, sånt vet man ju aldrig...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Kaja
Hade jag vetat vad jag visste idag så hade jag köpt en overlock + en billig vanlig maskin när jag gav 8000 för min Husqvarna Platinum (elektronisk maskin med en del brodyrsömmar + automatiskt knapphål) för fyra år sedan. Det hade varit en bättre investering. Men, sånt vet man ju aldrig...

//Kaja
Användarens profilbild
Av florin
Kaja skrev:Hade jag vetat vad jag visste idag så hade jag köpt en overlock + en billig vanlig maskin när jag gav 8000 för min Husqvarna Platinum (elektronisk maskin med en del brodyrsömmar + automatiskt knapphål) för fyra år sedan. Det hade varit en bättre investering. Men, sånt vet man ju aldrig...

//Kaja
Å jag håller med dig fullständigt!!! För de pengar jag betalade för den vanliga maskinen had ejag ju kunnat få både overlock, coverlock och en billig bas-maskin.... :?
Användarens profilbild
Av aha
Jag är övertygad!

Jag har tänkt så själv men sen slog väl separationsångesten till :lol:
En overlock kommer jag ha mycket glädje av.
Snart kommer det nog en tråd om det också :wink:
Användarens profilbild
Av aha
Sådär. Nu är maskinen borta. Jag broderade ett hjärta igår kväll och satte på dotterns byxknä som hade ett litet hål. Nu blir det inga mer maskinbroderier.

*gnider händerna* nu ska här shoppas overlock 8)
Återkommer med frågor i egen tråd snarast :wink:

Måste åka och hämta mammas gamla gröna också, och ge henne min inte fullt så gamla tråkiga vita tidigare husqvarna så hon kan fålla gardiner :)
Av FiaLisa
Hur mycket fick du för den? Inte för att jag tänkte sälja min men jag är nyfiken.
Användarens profilbild
Av aha
FiaLisa skrev:Hur mycket fick du för den? Inte för att jag tänkte sälja min men jag är nyfiken.
6500:- Jag gick jämt upp på den.
Av FiaLisa
Det var ju inte så illa... om du inte gav mer för den. Begagnatmarknaden för Rose är alltså inte så lysande ur ett säljarperspektiv.
Användarens profilbild
Av Hello
aha skrev:
FiaLisa skrev:Hur mycket fick du för den? Inte för att jag tänkte sälja min men jag är nyfiken.
6500:- Jag gick jämt upp på den.
Grattis! Vilken bra affär! Lycka till med overlock-handlandet!
Användarens profilbild
Av aha
FiaLisa skrev:Det var ju inte så illa... om du inte gav mer för den. Begagnatmarknaden för Rose är alltså inte så lysande ur ett säljarperspektiv.
Nej helt lysande är den nog inte. Problemet som jag ser det är att den slutat tillverkas och att det inte längre är lätt att få tag på brodyrkort till den.
Tror att det är lättare att få mer för den och man har programvara och programerbart kort så man kan stygnsätta och föra över egna broderier.
Det hade inte jag, men väl 3 olika brodyrkort.
Fast det är klart, har man investerat i programmerare och kort har man ju lagt ut mer pengar också så det kanske går jämt upp.

Jag hade min ute på blocket längre men fick inget napp. Förvisso för 7500:- men ingen som ens prutade. Sen la jag den på sysidan för 6500:- och där fick jag napp ganska fort. Kunde sålt den en gång till faktiskt :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?