Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Freyja
Har en Brio kombi 06:a, paraplysulky och en äldre 80-tals duo vagn som bor hos mina päron. På så vis har vi en vagn där och slipper ta med då vi reser dit!
Av Tifflan
Vi har en Knorr Nizza köpt ny förra året. Den används bara hemma när vi går ut med hunden, eller om vi ska upp till mina föräldrar och vet att vi ska ut.

Ska vi på stan är vagnen aldrig med, ett par gånger i början bara.
Sedan har D alltid blivit sjalad på stan, vi har en tricotti, så himla smidigt, man behöver inte fundera alls på var man kan komma in och inte. (och inte ens knyta :wink: )
Användarens profilbild
Av Linda76
Vi köpte en Brio Duo. Vill ha en stor liggkorg, så även om vagnen är stor och klumpig i sig så kändes det bättre med en stor rejäl vagn. Men vill inte behöva byta vagn när vi skall gå över till sittvagn.
Visste då att jag även kommer ha sjal.
Använder det som passar bäst för stunden.

Nu har jag ju ingen erfarenhet av hur det kommer fungera eftersom våran lilla bebis inte anländer förrän i april.
Men min tanke är ju att liten skall ligga i vagnen för att sova eller när jag är på promenader. Promenerar vi där vagnen kommer fram så tycker jag att det är absolut bästa alternativet. Dessutom har man ju plats för packning också. Men promenerar vi i skogen så är det ju behändigare att ta sjalen.
Likaså om man skall i affärer eller annat med mycket folk. I vissa miljöer är det lättare att köra med vagnen, men ibland är det tacksamt att slippa böka runt med en stor vagn mellan allt folk.

Med min stora kille så släpade jag runt vagnen som transportkärra för prylar. Han började gå när han var 10 månader och valde sedan att hellre gå än att sitta i vagnen så den följde oftast bara med bredvid.
På den tiden hade jag inte ens hört talas om sjalar.
Av nanook
Vi fick en Emmaaljunga Classic med lift några månader efter Oliwer föddes. Och den har vi än. Sen har vi också en MacLaren Quest.
Av mrsjling
Vi har:

Bugaboo Cameleon (vi ääääälskar Bugaboo!)
En quinny zapp när vi reser
Phil & Teds på väg
Användarens profilbild
Av Ellynil
Vi har en Emmaljunga City Cross som vi köpte när vi väntade stora killen. Och så har vi en BabyTravel syskonvagn också.

Vi hade nog inte klarat oss med bara sjal, tror jag. Även om lillebror gillar det för det mesta, så händer det att han absolut inte vill åka sjal.
Sen är storebror lite för liten för att alltid gå och dessutom älskar han att åka vagn.
Av Sofie
Sarai skrev:
Auroratiger skrev: Jag undrar ibland över det, ni som inte har vagn, promenerar ni lite, eller orkar ni gå med barnet? (Det blir ju som att fjällvandra med tung packning, och det kan man ju göra, men jag undviker det helst...)
Jag promenerade mest i skogen, och då var det ändå ingen idé att ta vagn. Tyckte inte att det var tyngre än att dra vagn, men man vänjer sig ju när man börjar promenera med en liten bebis som blir gradvis större. Däremot använde vi liggdelen som säng en hel del i början, precis som ni.
Jag går också mest i skogen, vi har så fina stigar och slingor bakom knuten. Annars går jag på affären och där är så trångt att man knappt kommer fram med vagn. Eller om man åker på stan, och det finns ingen som kan muta mig nog för att släpa med en barnvagn på spårvagnen. :lol:
Jag höll på att säga att vi har ingen barnvagn, men det är inte sant! Vi har en paraplyvagn som vi fått av sambons faster beg. och min mamma har köpt en vagn till oss också beg. som jag har prövat tre ggr. Alla gångerna när min mamma var här 8) Jag har ingen aning om vad det är för märke... men själva insatsen står i hallen och tar upp en massa plats :roll:
Användarens profilbild
Av Sterna
Jag lämnar på dagis varje morgon och hämtar varje em med lillfisen 2,5 mån i sjal, dotter 2,5 år i en Brio Race och storebror 5,5 år till fots.
Turen tar ca 1,5 timme 4 dagar i veckan.

Storebror åkte i en EuroBaby men ogillade den skarpt, tyvärr hittade ajg inte sjalarna innan han var 8 månader så han bars mycket i famnen.
Hade en Brio Nova till dottern när hon var liten men efter tre veckor skrek hon så fort hon såg den och blev ett renodlat sjalbarn.
Till lillfisen ahr vi köpt en Cyklon duo. Liggdelen räknar jag itne med att använda speciellt mycket men systeryster satt alltid bakvänd i Racen som liten för att hon ville se sin mamma så därför köpte vi Cyklonen att ha som ett mellansteg när lillfisen inte längre vill bli buren eller är för tung för att min rygg ska orka.
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Har en Emmaljunga Cerox som vi nästan använder dagligen när jag vi går vår promenad på nästan en halv mil.

....och sedan har vi en Emmaljunga EC1 tror jag att den heter. Den ligger ofta i bilen. Hårt använd på stats och semesterresor.

Nu letar jag efter en syskonvagn ungefär i samma modell som EC1 med fullt liggläge.
Av eamane
Vi har en Emmaljunga Smart duo kombi! Sambons val :) Jag ställde vissa krav vad som skulle ingå så fick han välja mellan de som passade in sen :lol:
Den står oftast i hallen, fungerar till middagsvila och promenader här hemma men följer (nästan) aldrig med till stan eller nån annanstans!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Mina föräldrar köpte vagnen till sitt första barnbarn (min dotter) och då blev det en Emmaljunga Duo combi. Den åkte dottern i jämt när vi var ute på promenader och den gick rätt lätt att lasta in i den bil vi hade då med. Saab med luftig skuff.

Nu för tiden bor den hemma hos cinnamon och lilla G får åka lite grann i den när han inte åker sjal.

Här finns, sedan i slutet av sommaren, en Brio sitty. Den får barnen turas om att åka i när vi är på stan. Men oftast är det dottern som åker vagnen och sonen åker sjalen. Smidigast så. :)

Blir det en trea här så blir det ett sjalbarn från start och så får de större barnen turas om att åka i brio-vagnen.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Ni som har flera vagnar, hur sjutton får ni plats? Antagligen är det vi som har för lite förvaringsutrymmen/ för liten hall men här knökar vi in två vagnar; en gammal Brio kombi (2001, osäker för den är ärvd begagnad) som vi hade från början till E och en P&T syskonvagn.
Jag är jättenöjd med P&T-vagnen även om den första halvåret till största delen fungerade som singelvagn eftersom O inte ville ligga i vagn. Nu är han riktigt nöjd med det och sover i den flera timmar per dag.
Våra barn sover bäst ute och därför behövs vagn. När båda barnen är hemma används ofta båda vagnarna för att de ska sova middag men på sista tiden har det faktiskt börjat funka att söva dem samtidigt i P&Tn. O vaknar alltid tidigare än E men då är det rätt lätt att lyfta upp honom från syskonsitsen och så får E stå kvar ute och sova en stund till. O sover ett morgonpass på drygt 2 timmar och lunchvilan brukar vara 30-60 minuter. E sover oftast ett par timmar när han vilar hemma.
Användarens profilbild
Av annilotta
Vi har Emmaljunga Edge -02, som jag köpte redan åt min Casper, och en Emmaljunga Duolift-påse.
Vi har också en gammal Carena vagn från 2000, som vi använder när vi åker till stan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?