Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
Någon som provat alla tre?
Vilken är bästa? Skillnader?
Har haft en stork som jag tyckte var lite varm är någon av de andra två svalare?

Tyckte inte riktigt att jag hittade någon färg som jag föll för hos bebinan men det är så svårt att se på små bilder.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har en stork inka, en bebina stjärntecken å så en easycare ringsjal. Har inte provat easy som långsjal.
Men Bebina stjärntecken är nog den tunnaste sjalen jag har testat.
Fast det kanske ger något lite sämre avlastning än storken då den som sagt är tunnare. Men den skillnaden är så liten så den märks knappt.
Å om det inte är så att du gillar färgen på bebina stjärntecken går det ju alltid att färga till nån färg man gillar! :wink:
Användarens profilbild
Av melles mamma
jag har haft alla. easyn är skönast MEN jag föredrar ändå storken som är nääästan lika bra men med snedskurna ändar. bebinan var en rutig och dessa går inte att jämföra med stjärntecken. jag gikkade den inte. easyn vore ultimat om den hade snedskurna ändar. men storken har ett överlägset pris och är en toppensjal :D
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag har haft både Stork och Easy. Ingen bebina har funnits i min ägo men jag har däremot provat en. Easyn är något tunnare än Storken. Beninan jag provade var enfärgad och i tygkvalitet tyckte jag att den kändes som Storken. Just Bebina Stjärntecken tror jag är mycket tunnare än de andra sjalarna i Beninas sortiment. Storkarna är ändå mina favoriter. Tycker att de avlastar bättre än Easycare och är klart billigare. Mer sjal för pengarna helt enkelt. Sen är det lite synd att Storchenwiege inte har fler färger att välja på, men det kanske kommer...
Användarens profilbild
Av marlene
Jag startade en omröstning för ett tag sen och storken ligger på första plats http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... r%F6stning

Jag har provat Easycare och stork och jag tycker att storken är mer prisvärd. Jag gillar dom snedskurna ändarna och den är ju rätt mycket billigare. Enda nackdelen är att det inte finns så många fina färger, den enda jag kan tänka mig att ha är inka. Så jag tycker inte att det är motiverat med en prisskillnad på 300-400 kr mellan stork och easy.
Användarens profilbild
Av mammahappy
marlene skrev:Jag startade en omröstning för ett tag sen och storken ligger på första plats http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... r%F6stning

Jag har provat Easycare och stork och jag tycker att storken är mer prisvärd. Jag gillar dom snedskurna ändarna och den är ju rätt mycket billigare. Enda nackdelen är att det inte finns så många fina färger, den enda jag kan tänka mig att ha är inka. Så jag tycker inte att det är motiverat med en prisskillnad på 300-400 kr mellan stork och easy.
Men sen angående den omröstningen så vet man ju inte om alla dom som röstade för storken har provat både bebina å easycare tex :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
mammahappy skrev:
marlene skrev:Jag startade en omröstning för ett tag sen och storken ligger på första plats http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... r%F6stning

Men sen angående den omröstningen så vet man ju inte om alla dom som röstade för storken har provat både bebina å easycare tex :wink:
Nä men man får ju ett hum om vilken sjal som verkar mest omtyckt och det är ju ganska många som har lämnat motiveringar som man kan läsa och många av dom har ju provat flertal av dom vävda sjalarna
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har stork och bebina (enfärgad) och provat easy. Av dem gillar jag ffa storken bäst, den är mjukast och avlastar mycket bra. Jag gillar de snedksurna ändarna också. Bebinan är också bra, men inte lika mjuk än så länge. Easy, nja... Den är inte prisvärd helt enkelt tycker jag!
Användarens profilbild
Av melles mamma
[quote="maimiti"]Jag har haft både Stork och Easy. Ingen bebina har funnits i min ägo men jag har däremot provat en. Easyn är något tunnare än Storken. quote]

det varierar faktist mellan olika ex. jag har haft stork som vart både kännts tjockare och tunnare än vår easy......
Användarens profilbild
Av Helena
En del skriver att Storken avlastar bättre än Bebina och Easycare. Men till ett litet barn gör nog avlastningen ingen skillnad. Jag som har en två-åring kan känna att Storken är stadigare än min Easycare. Men Easycare-sjalen funkar jätte bra den också.

Bebina är ju smalare än Easycare och Storchenwiege och det kan ju vara en fördel när man bär en liten bebis på magen, det blir ju lite mindre tyg på bredden. Fast jag har inte testat Bebina själv.

Easycare är bra på det viset att den är så mjuk efter tvätt. Storchenwiege är lite hårdare direkt efter tvätt tycker jag.
Användarens profilbild
Av melles mamma
det är med mjukhet och tjocklek varierar faktiskt mellan olika exemplar. Visst ett visst märke kan vara tjockare/tunnare och mjukare/stelare men det varierar än då så pass mycket att en stork tex kan vara både mjukare och stelare än tex en easy och även tunnare och grövre. Det är små skillnader men dessa sjalar ligger ganska lika där.
Av Jenski
Min Easy mörkblå är ungefär hälften så tjock som min Hav. Båda är mjuka men mörkblå upplevs nog mjukare eftersom den är så pass mycket tunnare. Det skiljer på olika vävningar inom samma märke också. Storken har lite grövre väv än Hav. Finns det någon som har provat klippa av en Easy diagonalt och sy ihop den så att den får en mittsöm och snedskurna ändar?
Användarens profilbild
Av sarah
För att vara lite jobbig så underar jag även hur diddyn är i jämförelse med dessa tre?
Användarens profilbild
Av Helena
sarah skrev:För att vara lite jobbig så underar jag även hur diddyn är i jämförelse med dessa tre?
Det är nog svårt att svara på, Didyn finns ju i olika modeller som verkar vara rätt olika. Min Didy Lena är väldigt smidig tycker jag, men inte lika tunn som min Easycare.

Didyn är 65 centimeter bred, smalare än Easycare och Storchenwiege.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Helena skrev:
sarah skrev:För att vara lite jobbig så underar jag även hur diddyn är i jämförelse med dessa tre?
Det är nog svårt att svara på, Didyn finns ju i olika modeller som verkar vara rätt olika. Min Didy Lena är väldigt smidig tycker jag, men inte lika tunn som min Easycare.

Didyn är 65 centimeter bred, smalare än Easycare och Storchenwiege.
ja, de jaquardvävda didysarna är verkligen jättetunna och sköna. min jakob är hur gosig som helst men ändå jättetunn, tunnare än min easy hav och min easy eld tycker jag. de randiga är något tjockare men fortfarande tunna. didyn stretchar inte riktigt lika mycket som easycare, jag gillar det för knytningen blir lätt lite slapp efter en stund med easyn tycker jag.

fast jag kan kanske räknas som partisk eftersom jag säljer didysar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?