Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Linnea
flera frågor som behövs besvaras :D
har köpt lite tyg (bomull)som jag tänkte sy lite sjalar av (för första gången, får se om det blir nåt kvar efter att saxLinnea varit framme :) )

jag tänkte färga detta tyg och frågan är om man ska färga det innan man syr (=kan bli svårt att hitta rätt trådfärg?) eller när sjalen är färdig (kan det då bli så att tråden fortsätter vara vit???)

jag tänkte sy mig en kortsjal, vilket är bra längd på en sådan (jag drar väl strl 40/42)

jag har haft en romformad sjal som jag upplevde var svår att få till bra i efterhand eftersom när jag drog i en ände så spändes inte tyget på (samma) långsida (hoppas ni förstår!) finns det nåt sysätt som inte medför sådant problem. Jag vill ju gärna få så lite tyg i knuten som möjligt!
Användarens profilbild
Av frida
Jag skulle nog färgat först och sen köpt tråd, borde inte vara nåt problem att hitta en passande nyans.(o spelar ingen roll om det är polyester el bommul)
Istället för rombform kan du kanske göra en med avslut som en spets? Har ingen aning om det funkar :? Ett annat förslag är att göra en lite smalare sjal, 50cm som en didymos tex, då blir det mindre tyg att knyta :)
Kortsjallängd?? ta en bit tyg o provknyt, mät o klipp! Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?