Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sandrisen
Nu har jag verkligen insett att det är på tiden att jag lär mig ryggknyt. J är 9½ mån med en vikt på ca 10kg och det börjar bli lite bökigt att endast ha honom fram även om det är riktigt mysigt. 8)

Är det någon som är villig att överösa mig med tips och så, så jag kan öva mina fingrar blå? :P
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Gjorde ett litet tappert försök nyss, men lillemannen började trycka sig ifrån mig uppe på ryggen. :shock: Hjälp... :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Öva ovanför en säng eller mjuk soffa =) och ha gärna ett barn som är mätt och nöjt... Och så har jag märkt att ju mer jag lutar mig framåt, desto mer tar hon spjärn och skjuter sig ifrån min rygg. Står jag lite mer upprätt så klamrar hon sig fast mer :wink:
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Nu börjar jag få in snitsen med att få upp han på ryggen, vilket jag hade problem med förut, får väl göra det lite då och då så han blir van.

Vilken knytning är bäst att ge sig på som nybörjare? :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Backstrap är klart enklast =) http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/backstrap.htm Men kanske inte direkt den mysigaste. Jag började med omslutet x, mest för att det kändes säkrast och för att det var det jag knöt när jag sköt upp henne på magen. Först nu har jag börjat med ryggsäck och upptäcker att det är jättesmidigt!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Klistrar in mina steg för steg-tips som jag skrev i en annan tråd härom dagen. Vad gäller att han använder armarna för att trycka sig bort ifrån ryggen så kan jag rekomendera att du drar överkanten på sjalen ett varv kring överarmarna (dvs innan du kastar upp barn & sjal samtidigt på ryggen) och att när han väl är på ryggen så ser du till att snabbt dra sjalen in under dina armar så att du kan klämma fast hans armar mot din överkropp med överarmarna, då får han svårare att ta spjärn och trycka sig bort från ryggen.
1. Ta ut mitten på sjalen och lägg den över ryggen på barnet, ända upp i nacken. Är det ett barn med mycket armviftande så kan man lägga överkanten på sjalen så att man viker ner överkanten ett varv runt armarna.

2. Svinga upp barn och sjal samtidigt på ryggen - då är sjalen redan på plats och det känns mindre osäkert om man har ett sprattligt barn istället för att först upp med barn och sen försöka få till sjalen över ett sprattlande barn.

3. Gör en knut övar bröstet och dra åt - nu sitter barnet hyfsat fast så att man inte behöver ha en hand på barnet hela tiden. Kläm fast den sjaländen som du inte arbetar med mellan benen/knäna.

4. Leta rätt på den över kanten på (tex) den högra sjaländen och lägg denna över höger axel så att överkanten ligger närmast din hals. Ta tag med högerhanden i sjaländen som hänger över axeln och lämna över den till vänsterhanden. Håll i överkanten på höger sjalände med vänsterhanden och sträck vänsterhanden rakt ut åt sidan i axelhöjd och sträck & dra åt den ordentligt, då sträcks sjalen automatiskt över hela barnets rygg så att man får till ett stadigt kryss. Fixa till så att sjalen ligger bekvämt över högeraxeln.

5. Ta hjälp av högerhanden i sidan på din kropp och ta tag i nederkanten av sjalen och sträck den neråt och dra sjalen under barnets vänstra ben.

6. Kläm fast den färdigkorsade sjaländen mellan knäna. Upprepa sen steg 4 & 5 fast spegelvänt med den andra sjaländen.

7. Avsluta med att knyta ihop sjaländarna. Klart!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?