Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Aelia
Jag som hade så svårt att välja, har nu både ergo och mei tai. Men ingen i min släkt förstår varför jag behöver både e och mt.Hur ska jag förklara, min mamma tycker att det är samma sak. Försökte att förklara men hon säger att jag slösar bara pengar. :oops: :roll: hjälp........
Användarens profilbild
Av Kotten
Vad tycker du själv att det är för skillnad? Jag är sugen på en mei tai men nyfiken på Ergo. Du kan väl berätta lite? :)
Användarens profilbild
Av Anso
Lättare att bära på höften med en Mei Tai.
Kan man kanske säga att Mei Tai är lite rymligare om barnet har overall på sig?

Ergon avlastar bättre när man ska gå lite längre turer.

Och du, säg till din mamma att man kan slösa pengar på sämre saker än bärredskap! Här finns det ju i alla fall en chans att få tillbaka lite pengar när man inte behöver dem längre.
Av Petra
Jag köperen meitai för att man kan knyta den på olika sätt. Med ergon så är man fast med fram eller bak. Ja och höften. Men mt kan man linda lite olika. Hjälp vad svårt att förklara.

När någon klagar på mina köp så säger jag att hjälp om jag skulle köpa brännvin istället för något så jag kan vara mer aktiv med barnen. :wink:
Användarens profilbild
Av sus
Fråga din mamma hur många par finskor hon har, eller hur många jackor. Antagligen fler än hon behöver... :wink:
Jag har inte testat maitai, men dom är ju helt klart snygga, som ett snyggt klädesplagg, och ergon är ju praktisk med huvudstöd och ordentligt avbärarbälte.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Mei-Taien tar mycket mindre plats, både när den används och när den inte används :lol: Lättare att få in barnet och Mei-Taien under jackan än när man bär med Ergon....
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
om man ska till en fest, har en fin klänning och smink och fin hår uppsättning....och sedan bär du barnet i din ergon................get the picture? :wink: :D :D :D
Av Aelia
Daniellas mamma skrev:om man ska till en fest, har en fin klänning och smink och fin hår uppsättning....och sedan bär du barnet i din ergon................get the picture? :wink: :D :D :D
Hehe, sant men mei tai som jag har är ju en camo, inte så jätte fint med en fin klänning kanske :lol: :lol: :lol:

Jag köper nästan inga kläder till mig så jag har nog rätt att ha det jag har :wink:
Av Aelia
Hannesmamma skrev:Vad tycker du själv att det är för skillnad? Jag är sugen på en mei tai men nyfiken på Ergo. Du kan väl berätta lite? :)
Mei tai har jag använd ganska mycket och är såååå nöjd med den. Ergo fick jag idag och har inte testat mer än 5 min, sen somnade killen. Ska testa mer ikväll.
Användarens profilbild
Av sus
Aelia skrev:
Daniellas mamma skrev:om man ska till en fest, har en fin klänning och smink och fin hår uppsättning....och sedan bär du barnet i din ergon................get the picture? :wink: :D :D :D
Hehe, sant men mei tai som jag har är ju en camo, inte så jätte fint med en fin klänning kanske :lol: :lol: :lol:
Men då måste du ju ha en mai tai till som passar på kalas :lol:
Av Aelia
sus skrev:
Aelia skrev:
Men då måste du ju ha en mai tai till som passar på kalas :lol:

Haha, då skulle jag dö på en gång, om jag skulle beställa en till, inte ens julen skulle rädda mig då :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
hihihihihihihihi!!!! :D :D :D

ett tips bara, innan du visar paketet, gör en väldigt specielll middag till sambo och sedan se till att han är mätt och belåten och glad eftersom han fick en överaskning och sedan visar du mei tain :wink: :wink: ...då orkar han inte vara sur eftersom du har jobbat så mycket med att laga en fin middag... :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Hellen
Daniellas mamma skrev:hihihihihihihihi!!!! :D :D :D

ett tips bara, innan du visar paketet, gör en väldigt specielll middag till sambo och sedan se till att han är mätt och belåten och glad eftersom han fick en överaskning och sedan visar du mei tain :wink: :wink: ...då orkar han inte vara sur eftersom du har jobbat så mycket med att laga en fin middag... :lol: :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol: Är det så du gör när? :wink: :P Hur mågna MT's har du egentligen Daniellas mamma??! Jag går och väntar varje dag på att min ska komma. Kanske kommer med tomten, men jag vill ju ha den NUUU!
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
:lol: :lol: :lol: i början, ja...när en mt kommer efter varandra inom en två veckors tid....och sedan blev sambon van....det gick inte attt diskutera med mig....jag motiverar genom att säga att jag köper inga nya kläder till mig själv... :D

har 10 mts nu, en onbu å väg, 2 mts till på väg.... :oops: :oops:

hellen: förstår känslan när man väntar för postmannen att komma med paketet :D
Av Aelia
Daniellas mamma skrev::lol: :lol: :lol: i början, ja...när en mt kommer efter varandra inom en två veckors tid....och sedan blev sambon van....det gick inte attt diskutera med mig....jag motiverar genom att säga att jag köper inga nya kläder till mig själv... :D

har 10 mts nu, en onbu å väg, 2 mts till på väg.... :oops: :oops:

hellen: förstår känslan när man väntar för postmannen att komma med paketet :D
Försökte oxå motivera att jag inte köper kläder til mig, men då sa han att jag ska nog börja med det istället, då skrek jag nästar att sjalen, selen och mt ÄR mina kläder.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?