Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
23%
2
4
31%
3
2
15%
4
2
15%
5
2
15%
Användarens profilbild
Av April
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Mycket mysig bärsele för barnet och mycket obekväm för bäraren, jag ger den en tvåa. Barnet sitter ergonomiskt som i en mysig liten påse. Den är lätt att slänga på sig, man sätter först i barnet och sätter sedan på sig den som en ryggsäck.
Den saknar ordentligt avbärarbälte, på mig kom barnet inte upp i rätt höjd på ryggen utan satt på ett obehagligt sätt i min svank. Jag fick efter kort tid ont i nacke och axlar.
Synd, synd att de inte är bekväma för de är verkligen jätte fina.
Användarens profilbild
Av sillen
Skriver under på vartenda ord Helena skrivit; jättegosig för barnet och TOTALT obekväm för bäraren.

Synd, eftersom den är himla enkel att få på sig, även för mig som är totalfumlig med allt som ska upp på ryggen. Synd också eftersom det hade känts kul att jubla över en svensk produkt.

Betyg 4,5 från Pytte, betyg 1 från mig.
Av Gäst
älskar "min" skogsnäsbärsele. kunde ha henne på ryggen flera timmar utan att få ont. Vi tog långa promenader, påtade på i trädgården,eller en sväng på stan alltid lika bra! ingen lång sjal som skulle knytas.

rekomenderar den varmt! kolla om det finns nån ni kan prova ett tag innan mna bestämmer sig....

pillan
Av mamman
Jag har burit mina två första barn i den och älskat friheten i att ha dom i en sele på ryggen och sedan bara lägga dom i tex bilbarnstolen utan att ta ur dom ur selen,eller lägga ner dom i vagnen när de har sommnat.
Nu med tredje barnet bär jag mest i sjal på mage än så länge(två månader gammal bebis)
Men kommer verkligen att ta fram selen snart som komplement. :D
Av momo
Har burit lillpalten i en skogsnässele väldigt mkt, mkt pga det som mamman skriver, den är praktisk eftersom man kan låta barnet ha den på sig i bilbarnstol eller sovande i vagnen. Dessutom är den ju väldigt snygg, tillverkad i schyssta naturmaterial och handgjord i Sverige. MEN nu har jag nyligen skaffat en BECO och ojojoj vilken skillnad. Jag kommer aldrig mer använda skogsnässelen, den är superobekväm i jämförelse. Skogsnäs får ändå en trea av mig, pga de andra fördelarna plus att den är bekväm för barnet.
Användarens profilbild
Av Wickz
Jag gav det en 3a. Tösen älskar skogsnäs selen, men inte när jag sätter i henne dock utan måste hoppa lite innan. En kort tid kan jag ha den, men sen gör det ont ont...
Jag är för liten för att det ska fungera att ha den på ryggen vanligt. Har den på magen ibland men rätt sällan. Har inte testat med korsade band, vill kunna få av den lätt. Maken däremot använder den ofta och som sagt tösen gillar den.
Av Liten Leo
Jag satte en 4:a. :D

Nu har jag inte burit stora och tyngre barn i en Skogsnäs så jag har inte kännt att jag saknat avbärarbälte. Det är ju lätt att modifiera det befintliga bältet om man skulle vilja ha ett vadderat med tex spänne och så.

Skogsnäs har andra bra egenskaper, tex för mig som har den som alternativ till syskonvagn så gillar jag att lillebror kan sitta kvar i selen hela tiden. Tex så när jag går till förskolan för att hämta storasyster så bär jag på magen. När jag kommer fram så har lillebror somnat och då "svingar" jag om selen till ryggen i en handvändning och får då lättare att pyssla med storasyster när inget hänger på magen. När jag är hemma igen, och lillebror fortfarande sover, kränger jag av mig hela baletten och han kan sova vidare i sängen med sele och allt.
Just den funktionen är toppen för mina behov.
Hur det skulle vara att vandra Kungsleden med den törs jag inte svara på, därav ingen femma... 8)
Sittkomforten är toppen och bra huvudstöd. Jag gillar faktiskt att det är tyg mellan mig och bebis så behöver jag inte tänka på eventuella knappar på tröjan/jackan jag har. Enkel att använda.

Och så är den vacker!

Så här gott sover man i den:

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?