Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Kan det vara som så att han sitter lite fel? I början kan det vara svårt att få det "helt rätt".

Nu vet jag inte riktigt hur din lille kille sitter i sjalen. Kan du kanske visa med bilder, så kan jag se om han sitter som han ska? Ibland kan man råka knyta lite för löst, eller kanske inte brett ut tyget tillräcklig och då blir det inte så skönt för bebisen som det kan vara.

Vissa barn vill inte ligga ner i sjalen, utan sitta upprätt. Hur bär du din lille kille? Hur gammal är han?

Återkom gärna, så ska jag försöka hjälpa!
Kram
Användarens profilbild
Av P
När mina haft magknip så har jag satt dem i sjalen mage mot mage och ammat samtidigt som jag vridit på lite musik och dansat och sjungit lite för bebis så har de kommit till ro. Tänk på att det är en kort tid som det är såhär och att snart är magen som den ska och då behöver du inte bära på samma vis.

En kram skickar jag till er :heart:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
För det första: Det är absolut inte fel att ha fötterna inne i smokingbältet, det är ju lättare att få till en bra grodposition då! När de blir större vill de dock gärna ta spjärn mot sjalen och då kan det vara bättre med fötterna utanför.

När det gäller bilderna ser det ganska bra ut tycker jag. Möjligtvis att du skulle kunna knyta ännu tightare, ser en aning löst ut på dig tycker jag :wink:

Öva på så ska du se att det ger sig!
Användarens profilbild
Av April
kikalt skrev:Kajsa Kavat: tack för svaret! :) Kanske att jag egentligen borde ta ut fötterna med tanke på att han spjärnar just vid magknip? Fast inte annars så klart.

Sambon fick till en hårdare knytning idag som han först klagade lite över var svår när han skulle ta i Olle, men sen perfekt, så han har kommit lite längre än mig när det gäller sjalandet (hm, inte ett dugg avis! :wink: ). Mitt problem är ju det där med att brösten liksom blir ivägen för Olles knän, :shock: så jag måste knyta lite lösare än jag önskar.

Vi fortsätter att öva, det är ju så mysigt! :heart:
Ja, jag hade testat att ha fötterna ute. Jag tycker inte att du ska vara rädd för att knyta lite hårdare, trots din byst. Jag tror att Olle anpassar sig efter din kropp. Ett så pass litet (och sött :loving:) barn vill gärna sitta väldigt tight (det ger trygghet och skön avlastning för den lilla kroppen). Det är många på SjalBarn, med större byst, som bär - kanske ni kan hjälpa till lite här? *lockar* ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av P
När jag ammar i sjalen så knyter jag lite lösare och humpar ner liksom, svårt att förklara bättre.

Kan du inte komma på någon träff så kan vi visa lite bättre, eller så får du komma hit till mej så ska jag visa.

Hoppas att ni snart får till en lösning som passar er.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?