Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Safireee
Jag har ju bara haft barn i tre månader (idag! :loving:), men jag har redan fått ihop en strategi för när, var och hur jag använder sjal respektive vagn.

Jag har en Emmaljunga Classic Sport, dvs. en vanlig fyrhjulsvagn med rejäl varukorg och luftdäck. Den är jättebra för att bära grejer, så jag tar den till mataffären och när jag ska shoppa stora grejer (vi bar en dator på den en gång t ex) Den är troligen bra att ha i slaskväder (bor ju i Göteborg!), på skogsstigar osv.
- Så när jag ska ut på promenad samt bära tunga grejer så tar jag vagnen.

Men när jag ska åka spårvagn, gå på stan, vara i shoppingcenter osv. så tar jag helst sjalen. Det är så otroligt skönt att slippa mecka på spårvagnen, kunna ta sig runt i affärer och slippa känna sig i vägen. Det finns många affärer en halvtrappa upp eller ner och det är ju värdelöst med vagn. Jag känner mig begränsad och det tycker jag inte om, så då är det toppenbra med en sjal! Det jobbiga med sjalen är bara att jag som alltid har massa grejer med mig måste bära så himla mycket. Har ofta en extra påse med mig förrutom en ganska stor skötväska)

Om jag hade haft rikligt med stålar så hade jag köpt en smidig vagn med svängbara framhjul som jag kunde ta på stan. Så hade jag haft en terräng/bära tungt-vagn, en smidig stadsvagn och sedan sjal för de tightaste situationerna. :D
Användarens profilbild
Av Sarai
Auroratiger skrev: Jag undrar ibland över det, ni som inte har vagn, promenerar ni lite, eller orkar ni gå med barnet? (Det blir ju som att fjällvandra med tung packning, och det kan man ju göra, men jag undviker det helst...)
Jag promenerade mest i skogen, och då var det ändå ingen idé att ta vagn. Tyckte inte att det var tyngre än att dra vagn, men man vänjer sig ju när man börjar promenera med en liten bebis som blir gradvis större. Däremot använde vi liggdelen som säng en hel del i början, precis som ni.
Av Wilda77
Tack alla ni som svarat hittils!
Känns som om många är väldigt nöjda med Buggabo, skulle vara kul att prova den sortens vagn, men tycker den är så himla dyyyr.

Wilda - snart i bebisverkstad
Användarens profilbild
Av Elsa
Vi har en Emmaljunga Scooter, en äldre Emmaljunga sittvagn och en kombivagn av märket Knorr Nizza (som inte blivit mycket använd... :oops: ).
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vi köpte faktiskt en vagn till lillebror, trots att jag var helt på det klara med att det skulle bäras en hel massa... :wink:

Det jag ville ha i en vagn var;
Sittläget vänt mot mig
Stor och stadig varukorg (metallnät)
Teleskophandtag (långa föräldrar)
Möjligt att rymma även storasyster och ev. båda barnen vid behov

= Brio Nova (vändbar sittvagn + mjuklift)

Den är varken lätt eller liten, men så köptes den för att främst tranportera barn och packning på gångvägar + turer in till stan med buss (gratis med vagn + bra att packa i) och som sovvagn hemma och nu mer på dagis och för det funkar den fin fint!
Har bara haft med den en gång när vi åkt bort, i övrigt så är det sjal som gäller när vi är på resande fot, möjligtvis att city sulkyn får följa med. Stora vagnen blir alldeles för stor och bökig... :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
Wilda77 skrev:Tack alla ni som svarat hittils!
Känns som om många är väldigt nöjda med Buggabo, skulle vara kul att prova den sortens vagn, men tycker den är så himla dyyyr.

Just nu är det läge att göra kap - det är skrämmande många som byter till nya vagnar precis nu enbart för att det kommit lite nya detaljer på chassit samt nya luftfria däck. Så som sagt- nu går det att göra riktiga kap!
Av Aelia
Bina skrev:

Just nu är det läge att göra kap - det är skrämmande många som byter till nya vagnar precis nu enbart för att det kommit lite nya detaljer på chassit samt nya luftfria däck. Så som sagt- nu går det att göra riktiga kap!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Elinea
Bina skrev:

Jag är en av dem :lol: fast mest för att jag absolut ville ha en brun/orange och då kunde jag lika gärna köpa nya chassit också :D (allt är ditt fel Bina för det började med min oranga Skip Hop)

Jag har alltså en Bugaboo Cameleon som jag bara använt i några veckor för Linnéa vägrade vagn så länge jag hade liggdelen. Jag tycker det är en superbra vagn, liten och smidig även om jag fortfarande håller på att vänja mig vid att använda vagn. Det är ju ganska bökigt egentligen jämfört med att bära men har en del andra fördelar. Linnéa sover superbra i sittdelen också. Hon som aldrig kunnat sova någon annanstans än i sjalen.
Av Aelia
Elin J skrev:
Bina skrev:

Jag är en av dem :lol: fast mest för att jag absolut ville ha en brun/orange och då kunde jag lika gärna köpa nya chassit också :D (allt är ditt fel Bina för det började med min oranga Skip Hop)

Jag har alltså en Bugaboo Cameleon som jag bara använt i några veckor för Linnéa vägrade vagn så länge jag hade liggdelen. Jag tycker det är en superbra vagn, liten och smidig även om jag fortfarande håller på att vänja mig vid att använda vagn. Det är ju ganska bökigt egentligen jämfört med att bära men har en del andra fördelar. Linnéa sover superbra i sittdelen också. Hon som aldrig kunnat sova någon annanstans än i sjalen.
:app: Binas fel :Hahaa: :heart:

Jag ska byta till den bruna bas oxå, men inte hela vagnen :lol:
Användarens profilbild
Av Elinea
Aelia skrev:
Elin J skrev:
Bina skrev:

:app: Binas fel :Hahaa: :heart:

Jag ska byta till den bruna bas oxå, men inte hela vagnen :lol:
Ja, eller förtjänst beroende på hur man ser det :lol: :heart:
Blir det brun/rosa för dig då? :D
Användarens profilbild
Av lanjeline
jag köpte min vagn på coop i somras för 3000. både sitt och liggdel. den är svart och såå snygg, lättkörd, en drömvagn helt enkelt. men lille v bara hatar att ligga i vagnen så vi har inte använt den mer än två gånger. nu står den som en väldans dyr kattsäng :?
vi använder alltså sjalen heltid. och praktiskt är det, går man på stan kommer man alltid fram utan att trängas och ute i skogen med hunden är det oslagbart. hade jag vetat det här hade vi väntat och först köpt en sittvagn när det blir aktuellt.
så tillsvidare är han ett litet sjalbarn :D
Av Aelia
Elin J skrev:Ja, eller förtjänst beroende på hur man ser det :lol: :heart:
Blir det brun/rosa för dig då? :D
Det var ju Binas fel att jag köpte en bugaboo, eller precis som du säger förtjänst :heart:

Japp, brun/råååååsa 8)
Av MammaTess
Jag har en Sitty köpt på Ullared*ler* och den är så bra och jag är sååååå nöjd med mitt köp....
Av vassast
Brio happy city
En riktig pansarvagn som klarar all oländig terräng och söver lillen bums
vi har sittdelen och i den kan en hårdlift ställas för småpyren om man inte vill satsa på en duo
en suprvagn!
signalfärgen illgörn stannar även trafiken :lol:

men den är inte lämpad för att konka i trappor
Av Minea
Första halvåret använde vi inte vagn i princip alls förutom när han sov ute i den vid några lätträknade tillfällen.
När vi skulle åka någonstans så hade jag Sinon färdigknuten under jackan och bar honom i den vid handling eller gå-på-stan etc. Mycket lättare än att släpa med sig vagn.

Lillebror är född i november och vi började väl inte ta med oss vagnen förrän under sommaren och då främst för att packa i vid utflykter :wink: Vi tyckte alltid att det var lättare att bära.

Nu under hösten så har vagnen används till längre promenader i kombination med handling och i att sova i här hemma på altanen. Det är en (beg) Teutonia Mistral som vi har och precis nu i dagarna så har vi köpt oss en (beg) Teutonia Timmy för att kunna ha som slänga med i bilen vagn när Lillebror vill mera upp och ner men ett bärdon följer alltid med!!!

Visst måste jag erkänna att lite snajdigare vagnar frestar en hel del men i förhållande till vår användning av vagn, och vår ekonomi :lol: så är det inte möjligt för oss att köpa så mycket annat än det vi har idag. Vi har aldrig köpt nya vagnar själva och hållit oss i billigare prisklasser och det har funkat OK tycker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?