Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
sol skrev:jag tycker becon är mycket lättare att få upp barnet bra på ryggen just för att spännena sitter bättre till än på ergon. Jag knäpper upp spännena, sätter på mig selen kring midjan med ryggstycket och remmarna hängande bak. Sätter upp barnet på ryggen och sen drer jag upp bakstycket genom att ta tag i remmarna och lyfta dom högt över axeln och skaka lite när dom är på toppen. Sen knäpper jag remmarna och spänner åt, Barnet sitter perfekt. Funkar både på Pelle som är 17 månader och Majken som är drygt 3. På ergon måste man krångla in armarna i axelremmarna när de är knäppta och då är det lätt att det blir för taijt runt barnet och det inte kan sjunka ner ordentligt i selen. Då uppstår precis det problem som Sol beskriver. Att barnet får för lite stöd och kan luta sig bakåt.mari_tres skrev:Men jag kanske gör något fel?sol skrev:Jag tycker inte att Becon är så bra men kan inte göra någon jämförelse med Ergon.Oj så, låter ju inte så bra, eftersom jag bär nästan uteslutande på ryggen nu för tiden! Är det fler som upplever det så?
Becon är bara okej, enligt mig. Först tyckte jag att Ester var för liten för den (och det har jag hört fler som tyckt med barn under halvåret). Nu tycker jag den är krånglig att knäppa på ryggen. Jag måste fixa in hennes armar annars sitter hon jättekonstigt, halvhänger ut från mig (känns inte bra varken för mig eller henne).
Jag bär henne gärna i den mage mot mage. Så fungerar det fint.
Sedan gillar inte jag remmarna. Uhu. Ryggsäckskänslan är inte min grej.
Käthe skrev:mari tres, glöm inte att det kommer en grön paprika till salu typ idag! Har fått en ny ouppackad som jag nu ska sälja. f ö tycker jag också att becon funkar sämre på rygg än på mage.Har jag nog allt sett
Lin skrev:Nja, jag tycker nog mest att Becon är snyggare egentligen. För mig är bröstspännet alldeles för långt och det gör att när jag bär på ryggen hamnar för mycket vikt på axlarna och axelremarna får en tendens att skära in i armhålorna. Och när jag bär på magen kasar axelremmarna lätt ner från axlarna, av samma anledning. Så på så sätt tycker jag Ergon är bättre, den går att spänna åt bättre där. Men Becon är mycket snyggare, och har skönare remmar.Antar att det där beror på vilken storlek man är själv? Längd, axelbredd och sånt...
mari_tres skrev:Vi är ganska jämnstora, du och jag (fast jag är 3 cm kortare..)Lin skrev:Nja, jag tycker nog mest att Becon är snyggare egentligen. För mig är bröstspännet alldeles för långt och det gör att när jag bär på ryggen hamnar för mycket vikt på axlarna och axelremarna får en tendens att skära in i armhålorna. Och när jag bär på magen kasar axelremmarna lätt ner från axlarna, av samma anledning. Så på så sätt tycker jag Ergon är bättre, den går att spänna åt bättre där. Men Becon är mycket snyggare, och har skönare remmar.Antar att det där beror på vilken storlek man är själv? Längd, axelbredd och sånt...
Jag som är 170 lång och inte alltför smal (80kg), skulle jag likssom kunna ha en Beco och tycka att den är skön? Eller beror det på andra saker än kroppsbyggnad?
Käthe skrev:Jag kom på en sak - Lin klagar ju över att becon inte går att dra ihop tillräckligt och jag har haft lite svårt att förså det, för jag är inte så bredaxlad men den sitter bra på mig. Hur kan den sitta så olika på folk? Jag har för mig att Lin skrev i en annan tråd att hon inte kunde dra ihop remmen mer än 30 cm. Jag mätte nu och den minsta längden mellan axelbanden bli 20 cm för mig. Alltså från insida till insida. Eller hur mäter ni? Kan det vara att banden är olika konstruerade på olika modeller? Jag har en BWD.Angående Bröstspännets längd på Beco
Kate skrev:Jag har läst era kommentarer i tråden och tagit dem vidare till Beco och mest troligt så kommer vi att kunna ta hem bröstspännen som är någon centimeter kortare.
Så förhoppningsvis kommer vi i februari att kunna erbjuda kunder som köpt sina Becos hos Tiny Tots och Elva små troll ett kortare bröstspänne, om man behöver det, mot fraktkostnaderna för bytet.
- OBS!
1. Vi kommer endast att erbjuda kortare spännen till de som köpt sina Becos i Sverige.
2. Det är endast de nyare Becosarna som har ett lite längre spänne idag, så om du har en beco från våren 2007 så kommer du inte att kunna byta till ett kortare spänne.
3. Jag kommer att skriva i Återförsäljardelen här på forumet när vi får hem dem, så ni behöver INTE kontakta oss innan dess. För vi kommer inte att ta några förbokningar.
Tyche skrev: Äntligen kan jag svara. Beco är.... UNDERBAR!! Absolut skönaste bärselen jag testat. (av BB-björn, mei tai, sutemi, patapum och ergo).Skönare än BB-selen?? Gååår det verkligen??
Tyche skrev: Jag MÅSTE ha en till, för maken anser att den här är hans- som med alla bra bärmojjer som hittar hit
![]()
mari_tres skrev:Tyche skrev: Äntligen kan jag svara. Beco är.... UNDERBAR!! Absolut skönaste bärselen jag testat. (av BB-björn, mei tai, sutemi, patapum och ergo).Skönare än BB-selen?? Gååår det verkligen??![]()
![]()
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?