Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Evangeline
Hej allihop!

Är en helt ny användare här som fastnat för det här med att bära och som väntar adoptivbarn under 2008 (hoppas vi!). Nu har jag helt nyss beställt en Beco som vi ska ha med oss på hämta-barn-resan, men jag är lite nyfiken på Mei Taien Babyhawk också. :)

Ni som använder den; var köpte ni den och till vilket pris? Är 700 kr dyrt för en ny sådan?
Användarens profilbild
Av anilov
Hej och välkommen hit
Den babyhawk jag har är av en äldre modell, tror jag, en XT. Den har funkat bra upp till 3,5 år utan vinterkläder, fast nu bär jag inte så himla mycket längre. Jag köpte från meitaibarn, för att det då var billigare än att köpa direkt från babyhawk, och den jag ville ha fanns hos meitaibarn. Det gick dessutom lite snabbare då..... Tror att jag betalade 750, men kommer inte ihåg om frakt ingick då eller ej. Nu vet jag inte, med tanke på hur dollarn fallit sedan dess kanske jag skulle köpa direkt från USA, också för att det finns ett större utbud där i detaljer och paneler än på de som man köper från återförsäljarna här. Om du gillar den så tycker jag inte att sjuhundra låter dyrt, lite betalar man ju för utseendet också. En colibri, hm, får du tag på en sådan :hmm: Jag trodde inte att de tillverkades längre.

För ett mindre barn så skulle jag vilja ha en freehand, vi hade en sådan men den växte sonen ur rätt fort. Jag tyckte den avlastade lite bättre än den babyhawk jag har (men återigen, det är en äldre modell jag har, så någon som har de nyare modellerna kan nog svara bättre). Och jag hoppas att min edenbaby meitai ska visa sig vara bra, en amerikansk kompis rekommenderade den starkt så nu ligger den och väntar på nästa barn :wink: Den är i vartfall snygg...
Av Evangeline
Tack för ditt utförliga svar! :-)
Vad står XT för i den gamla modellen?
Du har rätt i att man nog lika gärna kan köpa direkt från USA och få den precis så som man vill, om man nu ändå ska punga ut närmare 700 kr. Finns det ens återförsäljare i Sverige längre och isåfall vilka? Meitaibarn finns ju inte längre.

Jaså, har de slutat tillverka Kolibri...? Då ramlade jag nog över något gammalt här på nätet då antar jag. ;-)

Har blivit erbjuden att köpa en Babyhawk av en privatperson för 650 kr plus porto (700 kr?) och det känns lite dyrt. Då kan jag ju lika gärna beställa en.
Användarens profilbild
Av Nova
Till runt dryga året tycker jag BabyHawken är bra,
efter det vill jag hellre välja en Mei Tai med stadigare tyg
för bättre avlastning.

Mei Tai barn är väl nedlagt så BabyHawk tror jag inte har någon svensk återförsäljare för närvarande.
Och som sagt, Colibri får man bara tag i begagnade. Om ens det...

En begagnad BabyHawk är inte så svart att få tag på.
Inte ska du behöva betala den summan du nämner om den inte är ny tycker jag.
Användarens profilbild
Av anilov
En XT var (är) en modell för lite äldre barn, den var lite högre i ryggen.

Angående priset så tja, jag har några gånger försökt sälja min använda, men femhundra inklusive frakt för en begagnad i en vanlig färgställning har då varit mer än någon velat betala :wink:
Av Evangeline
Tydligen har man en tullavgift på ca 300 kr också om man beställer från ett icks
icke-EU-land, då blir det en summa på ca 1000 kr då för en ny direkt från Babyhawk... Hmmm...
Anilov, hur ser din färgsättning ut då? :wink:
Användarens profilbild
Av smurfis
Nova skrev: Mei Tai barn är väl nedlagt så BabyHawk tror jag inte har någon svensk återförsäljare för närvarande.
Är det nedlagt?! :shock: Vad har jag missat?
Av Evangeline
Smurfis... Jag kikade in i ditt galleri på FL. Är det en Babyhawk du har sonen i, den med dödskallar på? Kört vardå? :-)

Är det någon som har tips på ställen där folk säljer begagnade Babyhawks, förutom Tradera. Eller är det bara Tradera som gäller?
Användarens profilbild
Av smurfis
Evangeline skrev:Smurfis... Jag kikade in i ditt galleri på FL. Är det en Babyhawk du har sonen i, den med dödskallar på? Kört vardå? :-)

Är det någon som har tips på ställen där folk säljer begagnade Babyhawks, förutom Tradera. Eller är det bara Tradera som gäller?
Japp, det är en Babyhawk! Med huvudstöd (tillval) och minkee (tillval). Är jättenöjd med den, den är så gosig. Men jag bär hellre Simon, 12 kg i Ergon för att den avlastar bättre nu tycker jag. Jag köpte den på Babyhawks hemsida, alltså inte från Sverige. Tull och sånt tillkommer, men det var det värt för att få en så sjukt snygg MT! 8)
Av Evangeline
Smurf; vad blev totalsumman på den, minns du det? Vad är minkee? :-)
Användarens profilbild
Av smurfis
Evangeline skrev:Smurf; vad blev totalsumman på den, minns du det? Vad är minkee? :-)
Jag har för mig att det gick på ca 900 spänn. Minkee är som len plysh ungefär. Här är en närbild. Supermysigt, rekomenderas!

Bild
Av Evangeline
När ska man gå över till en Toddler Hawk då? Detta är ju en hel vetenskap! :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Och tycker man att XT är för hög i ryggen så kan man vika
ned den ett varv runt midjebandet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?