Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
Just nu är det ju mycket tal om den här miniknapp-pressen som zmurfan gör en sambeställning av för dem som vill ha. Jag har ett annat tips för den som inte känner att plastknappar är ett måste. Själv kommer jag bara använda dem i bindor, trosskydd och blöjor...

När jag syr kläder och väskor använder jag nästan uteslutande taggtryckknappar. Dessa köps med ett verktyg som man ska använda tillsammans med hammare och det låter fruktansvärt illa när man sätter fast dem.

För den som smärtfritt vill använda såna knappar så rekomenderar jag denna tång som jag köpt hos Bibbis Textil (hon som även säljer billig tråd till overlock och vanlig maskin). Tången passar även till knappar jag köpt från S&S och slöjddetaljer. Tången kostar 50:- och 100st knappar kostar 150:-. Jga har köpt med vit ochsilverfärgad ring men det fanns fler allternativ, även vanliga tryckknappar. Jätte bra pris för den som inte är så insatt i detta med knappar :lol:

Bild
Detta är alltså inte Pryms tång. Pryms tång är dyrare och fungerar bara med pryms egna knappar som oxå är dyrare i inköp....

För den som är intresserad så maila Bibbi för hela hennes pdf-fil där hon visar sitt sortiment :D bibbistextil@brikks.com För att få tag på¨den tång jag har måste ni nog göra en specialbeställning, hon har den inte ehmma men var sanbb på att ta hem den till mig. Överhuvudtaget så är hon toppen att ha å göra med så tveka inte att fråga om annat än det honhar i sin pdf...
Senast redigerad av florin den tor jan 10, 2008 19:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ZaZi
*tass* & tack! :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å man kan alltså sätta dit sådana själv. :oops:
JAg flera bodysar och bodysutrar där det har lossnat sådana knappar.
Hmm då får jag väl klura ut hur man sätter dit sådana.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Enligt den pdf jag har som är uppdaterad i december kostar tången 120 kr.
Hon finns på sysidan.se med länk till pdfen....skall se om jag hittar....
http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10

Funderar på att beställa jag med....jättebra att höra att den gick med SoS knappar. Vet att jag hört det diskuteras tidigare men kom inte ihåg svaret.

Jag kollade på Panduros tång också, men expiditerna avrådde från den :shock: De hade försökt förstå instruktionerna men inte lyckats....
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Tittade närmre på din bild Florin....det är inte samma tång som i hennes pdf nu ju...eller? Är det Prym-tången på din bild? Eller vilket märke är det?
Användarens profilbild
Av florin
Sockertopp skrev:Tittade närmre på din bild Florin....det är inte samma tång som i hennes pdf nu ju...eller? Är det Prym-tången på din bild? Eller vilket märke är det?
Nä, det är inte prymtången!!!! Den är mycket dyrare och knapparna är oxå mycket dyrare... Å vad jag förstått så fungerar den bara med pryms egna knappar

Den här tången får ni nog maila till henne om ni vill köpa, den har hon tagit hem från nån dansk leverantör.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
florin skrev:
Sockertopp skrev:Tittade närmre på din bild Florin....det är inte samma tång som i hennes pdf nu ju...eller? Är det Prym-tången på din bild? Eller vilket märke är det?
Nä, det är inte prymtången!!!! Den är mycket dyrare och knapparna är oxå mycket dyrare... Å vad jag förstått så fungerar den bara med pryms egna knappar

Den här tången får ni nog maila till henne om ni vill köpa, den har hon tagit hem från nån dansk leverantör.
Ok TACK!

Då förstår jag. Skall maila.
Användarens profilbild
Av Smilla103
Åh...detta var bra...när jag nu kommer igång att sy...
Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av Panakeia
mammahappy skrev:Å man kan alltså sätta dit sådana själv. :oops:
JAg flera bodysar och bodysutrar där det har lossnat sådana knappar.
Hmm då får jag väl klura ut hur man sätter dit sådana.
jag tycker det lättaste är att sätta i med en vanlig tång - jag har rätt mycket blanka knappar liggandes här hemma (om du inte har reservknappar hemma?) hojta om du vill ha hjälp med det hela så kan du ju ta med på nästa träff så kan jag hjälpa dig?
Användarens profilbild
Av zandrama
ÅH! Toppen! Jag har funderat på att köpa en tång till tryckknappar. MEn den där funkar alltså inte med Pryms knappar? Det är såna jag har hemma nu... Fast å andra sidan kan man väl banka fast dem för hand tills de är slut. Nu ska jag maila Bibbi. :)

Vad heter tången förresten, så jag vet vad jag ska fråga efter. :lol:
Användarens profilbild
Av florin
Jag vet inte vad tången heter men om ni säger att det är en tång som Lina Söderström köpt så vet hon nog vad ni menar :lol:

Å den borde fungera med pryms knappar, det har jag inte provat för jag köper aldrig så dyra knappar...
Användarens profilbild
Av Anso
Om många mailar Bibbi så kanske vi får ett Sjalbarnspris??? :D
Användarens profilbild
Av äpple
Äsch, jag som nyligen köpt Prymtången från Bibbi :-( Och hoppat på nya beställningsomgången av Polka dot pressen. Riktigt så mycket syr jag inte att jag kan rättfärdiga tre tryckknappsverktyg, men den var ju billig... och ett gäng SoS tryckknappar har jag ju liggandes nu... hmm...
Tack för tipset i alla fall! Kul att det finns alternativ.

Och tack för tipset att använda en vanlig tång.
Panakeia, är det en platttång du använt då? Finns inte risk att knapparna blir missformade av tången?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?