Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag börjar nästan ångra att jag inte köpte en Hoppediz istället för den åbäkiga Storkisen. Den är ju så mycket och tjockt tyg, jag drar mig lite för att ta den istället för min lätthanterliga - men inte så stadiga - Hug-a-bub. :roll:

Hur är egentligen Hoppedizen? Är den smidigare och ändå bekväm? Och hur skiljer den sig från Antiguan? Är Antiguan mycket tunnare och svalare? Jag vill ha en sommarsjal också.

Och hur funkar det med Hoppediz docksjalar? Får man en sjal om man skickar foto där man bär i Hoppediz eller nått?

Mycket vill ha mer ... :mrgreen:
Av Alexandra
Jag tycker att Hoppedizen är smidigare än storken, trots att den avlastar lika bra, den känns lättare, lite tunnare och det känns som om det är mindre tyg att jobba med. Vet inte om det verkligen är så, ngn på senaste stockholmsträffen (var det Anso?) hade vägt dem och de vägde lika mycket (eller vägde Hoppedizen tom mer...? :? )
Hur som helst så vet jag att det var fler än jag som tyckte Hoppedizen kändes lättare och smidigare att knyta med.

Antiquan är tunnare och en jättebra sommarsjal, men avlastar inte lika bra efterom den är vävd på vanligt sätt, Hoppedizen är ju vävd på samma sätt som Didymos och storken.

Man skall få en docksjal om man skickar in ett foto när man bär i Hoppedizen. Jag har inte fått nån än, men den borde dyka upp snart :)
Användarens profilbild
Av Anso
Alexandra skrev: Vet inte om det verkligen är så, ngn på senaste stockholmsträffen (var det Anso?) hade vägt dem och de vägde lika mycket (eller vägde Hoppedizen tom mer...? :? )
:)
Jag tycker att Hoppedizen är mjukare, mer formbar att använda. Antar att den är svalare än Storken framåt sommaren. Har inte provat ngn Antigua utan bara känt på en och den är ju tunnare än Hoppedizen.
Mindre knut på Hoppedizen än Storken. Men jag vill inte släppa min Stork riktigt ännu tror jag-vet inte om jag är övernostalgisk eller vad det är.

Erkänner :oops:
Nyfiken Anso har slagit till igen.
Båda sjalarna vägda i torrt och hyfsat rent skick för att få det mer vetenskapligt. Har använt en digital hemmavåg (vågade inte gå till Konsum) Kontrollvägning har ej skett på andra vågar eller av andra personer. Dock satt siameskatt Steffo och tittade på smått road.

En 5,2 Leo Stork väger 845 gram dvs 162,5 gram/meter
En 4,6 Hoppediz väger 744 gram dvs 161,7 gram/meter

Nu vet jag ju inte om sjalarna är 5,2 resp 4,6 innan de smalnar av eller om det är räknat från spets till spets........

Jag knäpp??!!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej Cecilia!

Håller med om det som sagts ovan om Hoppediz. Har ju både en Hoppediz och en storchenwiege. Och för mig är det precis som för Anso tar ibland Hoppedizen för den liksom är enklare. Det krävs mer kraft för att få till storkisen.

Du kan ju lätt sälja storkisen och få pengar så att det räcker att köpa en Hoppediz. Har aldrig känt på Antiguan men visst är väl den rätt ostretchig om man jämför med Hoppedizen. Till sommaren kommer du säkert bära mer på ryggen dvs knytningar där man inte lindar in sig lika mycket så mitt råd är. Sälj storken köp en Hoppediz och vänta tills i sommar. Blir Hoppedizen för varm så kan du ju köpa en Antigua då.

Lycka till
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Anso skrev:Erkänner :oops:
Nyfiken Anso har slagit till igen.
Båda sjalarna vägda i torrt och hyfsat rent skick för att få det mer vetenskapligt. Har använt en digital hemmavåg (vågade inte gå till Konsum) Kontrollvägning har ej skett på andra vågar eller av andra personer. Dock satt siameskatt Steffo och tittade på smått road.

En 5,2 Leo Stork väger 845 gram dvs 162,5 gram/meter
En 4,6 Hoppediz väger 744 gram dvs 161,7 gram/meter

Nu vet jag ju inte om sjalarna är 5,2 resp 4,6 innan de smalnar av eller om det är räknat från spets till spets........

Jag knäpp??!!
Nej men det är ju fantastiskt!! Var annars skulle man hitta en vikt jämförelse av bärsjalar än på sjalbarn.se?!? :lol:
Användarens profilbild
Av Ester
Anso.....
du är ju för rolig :lol:

Jag har en fundering du kanske kan hjälpa mig med som jag har undrat över.....Hur skiljer sig de avsmalnande ändarna på hoppediz och stork?
är de lika långa eller har den ena längre avsmalning än den andra?

vet att det är alldeles åt hellskotta OT men nu orkar jag inte byta och skriva min fråga nån annanstans :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Inte Anso, men jag tror att storkens ändar smalnar av mer än hoppizen, det är den uppfattning jag har fått iaf, fast jag har inte jämfört genom att lägga dom mot varann iaf, det kan säkert Anso göra. ;)
Användarens profilbild
Av Ester
Kristina, menar du att storkens avsmalningar är längre då?

Jag tycker att hoppedizens avsmalning är lite snålt tilltagen, skulle vilja ha längre snibbar....en stork vill jag nog ha, gärna inburen, mjuk och go.

Hörrö Kristina förresten....vad säger du om att sälja den där INKAN snart?!?!?!
Är du inte lite trött på den nu? :wink:
Användarens profilbild
Av April
Cecila och Elin... Ni får ju byta sjal... åhhh... vad bra att allt löste sig :lol: :lol: :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av Ester
April skrev:Cecila och Elin... Ni får ju byta sjal... åhhh... vad bra att allt löste sig :lol: :lol: :lol:

Kram

jo April...men jag är tyvärr hopplöst förälskad i INKAn
Och hoppedizen tänker jag inte lämna ifrån mig än på länge :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Ja, det är så jag menar (tror jag ;)). Storken är mer diagonalt skuren på slutet än hoppizen alltså.
Jag kommer aldrig sälja min stork, det är ju den absolut ultimata sjalen, snyggast färg, perfekt längd och heeelt underbar att använda! :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Elin skrev:Kristina, menar du att storkens avsmalningar är längre då?

Jag tycker att hoppedizens avsmalning är lite snålt tilltagen, skulle vilja ha längre snibbar....en stork vill jag nog ha, gärna inburen, mjuk och go.
För mig hjälper det ju inte att det är långa avsmalningar på Storken, jag knyter ju knuten innan avsmalningarna börjar iallafall eftersom jag har en 5,2. Fast jag tycker inte att det spelar så stor roll , tycker inte att det blir en sådär förskräckligt stor knut iallafall.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Elin skrev: Jag har en fundering .....Hur skiljer sig de avsmalnande ändarna på hoppediz och stork?
är de lika långa eller har den ena längre avsmalning än den andra?
Jag var ju tvungen att kolla jag också nu, och avsmalningarna är exakt likadant utformade på Hoppedizen som på Storchenwige. Det innebär att sjalen är jämnbred (70 cm) i den längd som anges, och sedan sträcker sig den längre snibben 20 cm till. Om man räknar in de båda långa snibbarna, blir alltså sjalen 40 cm längre än angiven längd, från ytterspets till ytterspets.

Båda sjalarna är skurna som en romb, dvs de snedskurna kortändarna är parallellförskjutna mot varandra, vilket gör att de länga snibbarna inte sitter på samma sida, utan på motstående sidor. Om det nu gick att förstå vad jag skrev här! (Jag ska lägga ut bild senare på hemsidan.) Hoppedizen är ca 1,5 cm bredare än Storchenwiege, alltså ca 71,5 cm och Storchenwiege är 70 cm bred.

/Ingrid
www.babydesign.se
Användarens profilbild
Av Anso
Hej på er!
Har inte varit inne på Sjalbarn på nästan ett dygn!!! Vi har ägnat oss åt att göra köpmarkanderna osäkra i helgen.
Ser att Ingrid redan har svarat på frågan om snibbarna på de olika sjalarna.
Några andra luriga test/frågor?

/Anso
Användarens profilbild
Av Anso
Hej igen!
Elin:
Snygg Avatar bild!!!!
Skicka nu in till Hoppedizarna bums!
/Anso
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?