Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny & Vilda
Har nu en mobywrap (kan det vara 4,6 m?) och börjar kika på vävd långsjal. Tror att jag bestämt mig för en Hoppediz, men till vilken längd? Jag är kort (152 cm) och tycker att mobywrapen är lite lång, vid mage mot mage med knuten ifram så blir det långa tåtar kvar som hänger nere vid knäna. Men min sambo vill också kunna bära lite, även om jag bär mest. Han är 182 cm lång stl XL. För honom funkar mobywrapen bra, han kan knyta i fram vid mage mot mage. Vilken längd tror ni jag kan gå ner till utan att sambon blir för stor :-)?
Användarens profilbild
Av maimiti
En 4,6 (Stork) eller 4,7 (Didymos) borde räcka för honom om han kan leva med att ha knuten bak i ryggen. Fast den blir ju lång för dig. Det är nog svårt att hitta en bra längd för er båda eftersom det skiljer så mycket i storlek... Ni kan kanske ha varsinn :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
moby wrap är ca 5,5 meter. min man tycker att en 4,7-meters är lite kort, då måste han ha knuten på ryggen. han trivs bra med sin hoppediz 5,4 m. jag använder gärna 4,2 m (knuten på ryggen) eller 4,7 m (knuten på magen), men jag kan använda 5,4 m också och får då lite svans över. fast en bra kompromiss för er om ni bara vill köpa en sjal är nog ca 4,6-4,7 m.
Användarens profilbild
Av Jenny & Vilda
Är mobyn inte i olika storlekar alltså? Alltid 5.5 m eller vad?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Jenny & Vilda skrev:Är mobyn inte i olika storlekar alltså? Alltid 5.5 m eller vad?
japp, den finns bara i en längd! kan dock vara något kortare efter tvätt, och lite längre när man använt den ett tag. den töjer ju ut sig när man bär i den.
Användarens profilbild
Av Cayenne
JAg är 152 lång och jag har haft en Hoppiz 4,6 men jag snubblade på den om jag knöt annat än omslutet. När jag började bära på rygg, kunde jag inte använda den sjalen utan att knyta öglor på ändarna...... och DET blir klumpigt.

Nu använder jag 2 Didys. Den som är 3,7 är kanon för omsluten-knytningar och den på 3,70 har jag till kryss och ryggknytningar. Maken är rundare än mig, men bara ca 10 cm längre och han vill ha en 4,70.

4,20 funkar för honom, men han tycker den är liite för kort.

Jag skulle faktiskt rekommendera att ni köper 2 sjalar.....
Användarens profilbild
Av Jenny & Vilda
Cayenne skrev:JAg är 152 lång och jag har haft en Hoppiz 4,6 men jag snubblade på den om jag knöt annat än omslutet. När jag började bära på rygg, kunde jag inte använda den sjalen utan att knyta öglor på ändarna...... och DET blir klumpigt.

Nu använder jag 2 Didys. Den som är 3,7 är kanon för omsluten-knytningar och den på 3,70 har jag till kryss och ryggknytningar. Maken är rundare än mig, men bara ca 10 cm längre och han vill ha en 4,70.

Nu måste jag fråga du har två didys, en som är 3.7 och en som är 3.70 är inte det samma :oops: ??
Går det åt mest tyg för omsluten knytningar?
Användarens profilbild
Av maimiti
Jenny & Vilda skrev:
Cayenne skrev:JAg är 152 lång och jag har haft en Hoppiz 4,6 men jag snubblade på den om jag knöt annat än omslutet. När jag började bära på rygg, kunde jag inte använda den sjalen utan att knyta öglor på ändarna...... och DET blir klumpigt.

Nu måste jag fråga du har två didys, en som är 3.7 och en som är 3.70 är inte det samma :oops: ??
Går det åt mest tyg för omsluten knytningar?
Jag tror tryckfelsnisse satt på Cayennes axel. Om jag får gissa så menar hon att hon har en 4,7 och en 3,7
Användarens profilbild
Av Cayenne
Yes, tryckfelsnisse var framme där och förstörde :oops:

JAg har en 3,70 och en 4,20. (stl 4 o 5)

3,70 är kanon när jag ska göra sk snabbknytningar. 4,20 använder maken och jag använder den när jag knyter omslutet.

Ja, omslutet kräver mest tyg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?