Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av stin
Funderar på att sy en Mei Tai... :hmm: Kan man använda de tyger som är föreslagna till sjal tro? Botaniserade på IKEA men tyckte deras enfärgade tyger var i tunnaste laget. Det ska ju bära en del vikt! Har någon något bra tips?
Användarens profilbild
Av Nira
Ikeas Lenda funkar superbra, lagom tjockt, bra avlastning och gosigt. Finns i rött, vitt, beige, gult och blått. Paneltyget kan vara vad som helst, det är oftast dubbelt också.

När jag sytt har jag använt ett tyg med bra diagonalstretch till midje- och axelband och så ett snyggt tyg till panel och sen panelinsidan i antingen samma tyg som utsidan eller som banden.

Bild
Det här är röd Lenda och annat paneltyg (panelinsidan också Lenda)

Och det "lilla" sjalbarnet väger ca 12 kg och det är inga problem alls att bära honom i den, det känns supertryggt och bra!
Användarens profilbild
Av stin
Tack för tipset! Superfin Mei tai du sytt!
Användarens profilbild
Av Nira
Tackar :D
Av Ponyo
Jag köpte mitt svarta tyg på Åhléns för 50 kr metern. Vanligt bommullstyg. Kändes stadigt och hållbart de gånger jag testade det. Nu är den utlånad till en tyngre bebis (han väger kanske 11 kg), som verkar sitta superbra i den.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag har en sjal av Lenda och den är jätteskön, så jag röstar för en Lenda-MT ;)
Användarens profilbild
Av Monnis
Min första MT gjorde jag i Lenda, men jag hade smala vadderade axelband och tycker därför tyget var lite för elastiskt. Min andra MT gjorde jag i twill-tyg, eller "byx-tyg" som hon i affären kallade det, lite stadigare bomullstyg alltså. Den har också vadderade axelband, men avlastar bättre eftersom den inte är lika stretchig.

Ska man göra med breda axelband är nog Lenda skönare :D Är man inte nöjd med någon av färgerna går det att färga. Jag har två sjalar av Lenda-tyg, en färgade jag grön och en orange.

(edit: Nira, jag blir så sugen på att sy en röd MT när jag ser din! Snygg!)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?