Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
Vi har en Emmaljunga Classic sittvagn. Ville ha en vagn som funkade bra att använda till båda barnen när dottern föddes, dvs antingen åkte bebisen vagn (liggläge) och storebror gick själv eller åkte på ryggen, eller så sitter lillasyster i sjal och storebror åker vagn i sittläge. Dessutom är det en av de smalaste vagnarna som finns samt har rejält packutrymme (vi har ingen bil och vagnen behövs som packåsna vid matinköp). En riktig slitvarg mao.

Sen har vi en paraplysulky för resor samt nu också en Brio Sitty.
Användarens profilbild
Av Kate
Emmaljunga Cerox - underbar terrängvagn och vagn att sova i, men alldeles för tung och bred för att man ska vilja lyfta i och ur den ur bilen.
BabyTravel Smart - Otroligt mycket vagn för pengarna. Passar oss väldigt bra. Enkel att fälla ihop och stor liggdel.
Brio sitty - bra promenadvagn för storebror
Quinny Zapp - Vår rese- och shoppingvagn. Tar minimalt med plats ihopfälld, men har stor sittyta till och med för en fyraåring.
Användarens profilbild
Av Isanna
En Bugaboo Cameleon för snygghetens och smidighetens skull.

En Emmaljuna Scooter som dagisvagn och bra promenadvagn.

En Emmaljunga Twin Cerox för mina kommande promenader här hemma i byn - inget jag ens kommer att föröka mig på att lyfta. :lol:
Av Ponyo
annalys skrev:Vi började med -bugaboo för 5 år sedan, har inte sett någon anledning att byta ut den, vi är väldigt nöjda och även om den inte var billig har det ju inte blivit så mycket per år.

Fördelar, som andra skriver, lättstyrd, lätt möjlig att vända framåt eller bakåt. Framdäcken har nötts såpass att vi behövt köpa nya, behöver nog igen. Nackdelar, kramsnö fastnar, det är hopplöst då. Liten varukorg, eftersom vi inte var vana vid något annat störde det inte då.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Alven
Vi har en Teutonia Mistral -04 som köptes när första låg i magen. Denanvändes i två månader, sedan vägrade han och blev buren på heltid. När han var fyra månader upptäckte jag sjalarna och saknade inte vagnen alls efter det. Så mycket smidigare att röra sig utan den! När han var ett halvår typ kunde han sova i vagnen men inte mer.

Han var 1 år och 11 månader när lillasyster föddes, och trots makens protester vägrade jag köpa syskonvagn. Jag bar lillasyster och David åkte vagn, tills hon var knappa året gammal. Då fick David åka ståbräda och Ida vagn om hon skulle sova, annars bar jag henne på ryggen. Men efter något halvår la min rygg av, den pallade inte att dra vagn med ståbräda så jag fick börja bära igen. Men då var David 3½ år och faktiskt tillräckligt stor för att gå själv även längre sträckor bestämde jag och så har det blivit. Han går och lillan åker vagn.

Utöver Mistralen har vi föresten en Graco Mirage som resevagn (lätt och smidig hopfälld och med en enorm varukorg, perfekt att packa väskorna i och bära barnet), en knallgul Brio Sitty som används vid promenader om ingen ska sova och en superliten orange Babytravel paraplysulky som "ligger i bilen utifallatt"-vagn (kostade typ 350 kr ny).
Av Abunai
Innan Aksel föddes köpte vi en trikåsjal och en begagnad emmaljunga -01. Tänkte egentligen ha sjalen som back-up men det blev tvärtom istället. Har inte haft någon nytta av vagnen förrän han kunde sitta upp lite grand i den - nu kan han tycka att den är helt ok ibland. Nöjd med modellen, dock, trots att ingen annan verkar ha äldre vagn än förra årets modell!!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Innan Thea föddes köpte jag en Urban Jungle, men också en trikåsjal :wink: Tänkte väl från början att det skulle bli ungefär lika mycket sjalanvändning som BabyBjörn selande som för storebror. Dvs sele mest hemma och med i vagnen om det blev panik.
Men tji fick jag! :lol:
Thea gillade inte vagnen något vidare och sjal var ju en revolution :vågen: Jag bar Thea jämt tills hon var knappa året, då hon började åka vagnen ibland. Sen blev jag tjock och gravid och då fick hon åka vagnen mer och mer.. :wink:

Nu har vi även en Phil and Teds för att båda små-barnen ska kunna åka, men jag borde ha lärt mig av mitt misstag för än så länge har Alvin åkt i den tre gånger :lol:

Numera åker Thea Brio Sitty och Alvin sjalas.

Med andra ord - sjal funkar bäst nästan jämt :lol: På stan, i trånga affärer, när man ska in och ut ur bilar och bussar, på terräng-promenader... Den enda nackdelen är väl i sådana fall att om man tex ska äta lunch eller fika på stan och bara har en sjal så kan det bli lite knepigt att inte spilla i barnets nacke :lol:
Användarens profilbild
Av Upia
eVi har en Teutonia Mistral S och en Bugaboo Frog. Funktionsmässigt känns de likvärdiga (svängbara hjul, vändbart handtag, vändbar sits) men Bugaboon är mycket mer lättkörd.

Jag tror faktiskt att det är en väldigt bra sjalbarnsvagn när de är nyfödda eftersom att man lätt kan köra den med en hand medans lillen sitter i sjalen och behöver en hand som stöd för nacken. I alla fall om man inte sjalar på heltid.

Däremot kan vi inte göra oss av med Teutonian eftersom att vi inte har någon bil och lastar den proppfull när vi går och storhandlar.
Användarens profilbild
Av milimani
Vi köpte en brio kombi 03 begagnad innan Elin föddes. Då hade vi ingen tanke alls på sjal. Vi ville ha en rejäl, ombonad och stabil vagn som hon kunde sitta vänd mot oss i länge.

Nu har vi inte använt vagnen jättemycket eftersom vi har sjalat mycket, men är ändå väldigt nöjda med vagnen. Visserligen lite otymplig men den funkar bra att lasta massor med matkassar på!

Vi har även 2 andra vagnar, en paraplysulky och en sulky med fullt liggläge. Båda har svängbara hjul och det gillar jag absolut inte. De är svåra att manövrera även om man låser hjulen. Men paraplysulkyn är smidig att ta med.
Användarens profilbild
Av Foxan
Innan Björn föddes, mamma köpte en Hartan Verso (tysk-polsk vagn) till oss.
Bild
fast turkos med guld :oops:
Använt den knappt första 1.5 år (eftersom vi båda sjalade "på heltid", och sedan den blev föstörd i en olycka.

Nu har vi en Sleipner (vilken egentligen är löpvagn :hide: , fast vi använder den till vardags ändå):
Bild[/img]
Användarens profilbild
Av a-k
en rosa brio sitty
Användarens profilbild
Av zero.sara
började banan med en Brio kombi från mitten av -80 (den står numer hos mormor som reserv så vi inte behöver släpa med vagn dit)
sedan blev det en emmaljunga sittvagn med fullt liggläge -99
och nu till J införskaffades en "ny" beg vagn
en teutonia kombi från -00-01 någonting
Användarens profilbild
Av viola
- Emmaljunga Cerox, perfekt terräng- och sov-vagn!

- En Esprit papaplyvagn. Köptes till dottern för några år sedan när vi skulle på semester till storstad. Det var före sjaltiden det. :)

- Acta Grako Trekko-vagn med tillhörande babyskydd till bilen. Perfekt när sonen somnat i bilen och man ska in snabbärenden och vill att han ska få fortsätta sova. Är han vaken får han dock åka ringsjal.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
En Brio Duo som vi just bytt till sittdelen i. Utmärkt för promenader hemmavid men tyvärr stor och klumpig om man ska åka buss eller frakta den i bil. Jag gissar att vi kommer att köpa en liten sittvagn eller sulky till våren att komplettera med.

Jag använder vagnen på PROMENADER! Utan vagn hade jag aldrig kommit ut på dessa underbara, dagliga långpromenader, då jag får motion och rensar tankarna samtidigt som Dante får sin härliga eftermiddagssömn.

Jag undrar ibland över det, ni som inte har vagn, promenerar ni lite, eller orkar ni gå med barnet? (Det blir ju som att fjällvandra med tung packning, och det kan man ju göra, men jag undviker det helst...)

Dessutom används just nu vagnens liggdel som "säng" i vardagsrummet där Dante sover förmiddagsluren (den funkar också som resesäng om vi sover borta).
Av Aelia
Jag ska nog inte berätta om alla vagnar vi har haft under 2,5 år, men dessa vagnar har vi nu:

Bugaboo Cameleon, älskar den, den är min favvo vagn
P&T-syskonvagn. Används en hel del den oxå
Brio Race, dagisvagn
Maclaren Quest och en rosa Esprit vagn våra resevagnar
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?