Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av selmama
Detta att bära på vintern har säkert diskuterats förr här men jag tänkte ändå fråga hur ni andra gör i detta rusk väder. Jag bär gärna Selma 1,5 år i vår MeiTai men det är bökigt och klumpigt med min jacka och hennes overall - som dessutom är lite för stor.. Så nu har jag använt en lånad sittvagn ett tag vilket funkar bra och hon verkar gilla det men trots allt så skulle jag hellre bära!
Hur går det för er?
Användarens profilbild
Av melon
Jag bär nästan uteslutande innanför bärjacka, men då bär jag bebis som ännu inte går själv och som inte vill ner stup i kvarten ute. Min stora tjej (drygt 2 år)har jag burit ett par gånger i sele på ryggen, overall på henne och jacka på mig, men det var väldigt klumpigt och det skavde lite överallt tyckte jag... :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Är sällan ute på några långpromenader (då skulle det nog bli vagnen) men "bruks-bär" en hel del här hemma när vi hämtar ved, ser till hönorna osv - och då är det långsjal och omslutet-x på ryggen som gäller.

De gånger vi är ute för att bara bära och itne böka på med en massa annat så blir det gärna i långsjal på magen under Äiska-ponchon! *myyysss*
Användarens profilbild
Av Helena
Jag bär en hel del utanpå kläderna, jag bär i becon, tycker det funkar bra.
Smidig overall på barnet och smidig jacka själv och sedan får man dänga upp barnet på ryggen, för man är ju lite stel i sin egen jacka, så det ser nog lite ovarsamt ut när jag lyfter upp Saga på min rygg, men jag måste ha lite fart, så att hon kommer upp.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Helena skrev:Jag bär en hel del utanpå kläderna, jag bär i becon, tycker det funkar bra.
Smidig overall på barnet och smidig jacka själv och sedan får man dänga upp barnet på ryggen, för man är ju lite stel i sin egen jacka, så det ser nog lite ovarsamt ut när jag lyfter upp Saga på min rygg, men jag måste ha lite fart, så att hon kommer upp.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
S vägrar vinteroverall, vantar och stövlar så valet är givet: innanför min jacka. :lol:
Men när A var i samma ålder som S är nu, sådär mn 1 och 1.5 år, bar jag honom alltid på ryggen i Ergon. Vanlig vinteroverall på honom, själv hade jag smidigaste åtsittande jackan jag har. Funkade superbra. Visst fick man lossa banden så mycket det bara gick för att kunna få till det bra men det är ju bara att dra åt sen när barnet är på plats.
MT körde vi också lite med, var nästan ännu lättare tyckte jag.
Tyckte det var så skönt att slippa vagn i snömodd... :D
Användarens profilbild
Av Alven
Om barnet är under 1½ år bär jag under min jacka, annars har barnet overall och jag bär i sele... :)
Användarens profilbild
Av Gerda
Vi bär bara korta stunder - upp o ner - när det ska promeneras och lekas.

Ska vi bära långt så bärskydd och då har hon inte overallen på. Men då blir det inte en massa "spring" upp och ner heller.
Användarens profilbild
Av lotte
Overall och långsjal fungerar väldigt bra för oss.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?