Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millot
Jag och några till skramlade ivrigt påhejade av mig till en trikåsjal till en liten kille som föddes tio veckor för tidigt. Föräldrarna har använt den flitigt och bebisen blir toknöjd så fort han hamnar i sjalen. Problemet är att lillen nu totalvägrar att sova någon annanstans än i sjalen, även på natten, och föräldrarna får allt mörkare ringar under ögonen. Om han ligger i deras säng knorrar han sig genom hela natten. Killen skulle egentligen bara varit någon månad gammal om han stannat kvar tiden ut, men ändå. Tror ni att det vänder när han blir lite större och magen blivit okej? Eller har jag "lurat på" dem otaliga sömnlösa nätter... Pepp behövs.. :oops: :help:
Användarens profilbild
Av verre
kanske behöver de vänja honnom vid att ligga själv när han sover. somna i sjalen och sedan bli nerlaggd på sängen..

jag tror det går över..

människan är vanedjur och vi vill ju ha det så skönt och bekvämt som möjligt..
Användarens profilbild
Av Elina
Premisar knorrar, nästan alla, så det är inte ditt fel att han knorrar när han sover, det är bara så.'

Han hade säkert sovit oroligt i alla fall, tänk på vilken nytta de haft av sjalen istället :loving:
Användarens profilbild
Av Smilla103
Min lilla ville också bara somna i sjalen förr...men nu somnar hon både i vagnen och i sängen och tycker det är mysigt...jag tog det lugnt och hon fick ligga tills hon inte ville, många gånger gick det inte, och jag fick lägga ner henne när hon somnat, men nu som sagt går det bra...och hon har inte behövt gråta heller...

Jag tycker att du har varit snäll och köpt sjalen...och att detta nog ordnar sig men tiden.
Användarens profilbild
Av Bina
Köp en present till :D : En stor bautakudde de kan halvligga mot och sova med sjal o bebis på magen.
Användarens profilbild
Av Summer
Håller med Bina, eller superskramla till en sändär ställbar motorstyrd säng! :D

Min M kom 12v för tidigt och det dröjer jättelänge innan dom slutar låta... Har allt med prematuritet att göra. Även svårigheten att sova själv, han sov bäst på mitt bröst (kängru). Du har gjort dom en jättetjänst med sjalen och en liten premis behöver all närkontakt den kan få, deras bebis missade ju 10 veckor av total mammaomslutenhet, klart han vill vara nära jämt!
Användarens profilbild
Av tulasi
Bina skrev:Köp en present till :D : En stor bautakudde de kan halvligga mot och sova med sjal o bebis på magen.

:iagree: Så har jag sovit måååånga timmar....
Användarens profilbild
Av zingo
Bina skrev:Köp en present till :D : En stor bautakudde de kan halvligga mot och sova med sjal o bebis på magen.
Så fick min syrra sova när Milia kom hem ,hon hade ingen sjal utan en antik BB -sele (sen 70)men ändå. Milia född i v 28(feb-99) kom hem när det var Beräknat enl ultraljud(Maj-99).
Användarens profilbild
Av emelie
Nej, du har gjort dem en bra tjänst. :heart:
Användarens profilbild
Av millot
Åh, tack för uppmuntran! Det är skönt att höra från andra med erfarenhet av samma sak. Ska genast vidarebefordra kuddtips och lägga-ner-när-han-sover-tips! Jag tror att det är lätt att man får för sig att han är mycket större än han egentligen är. Lilla plutten. :heart:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Jättebra tips tycker jag med!
Jag sov med S, som ändå inte är mer än 6 dagar för tidig, på magen i 4 månader innan hon ville sova själv, bredvid mig. :wink: :D
Jag hade visserligen ingen kudde el sjal utan hade henne direkt på magen (tyckte det blev för varmt annars med sjal runt) i mitten på dubbelsängen så det inte gjorde nåt om hon skulle glida ner.
Användarens profilbild
Av Elinea
Linnéa är född sju veckor för tidigt och i början kunde hon bara sova i sjalen eller ovanpå mig eller min man. Efter ett par månader kunde hon sova brevid oss i sängen, om hon fick kura ihop sig tätt intill någon av oss. På dagarna sov hon bara i sjalen tills hon var drygt fyra månader, sen kunde hon ibland somna i sängen brevid mig om jag ammade henne och låg kvar. Nu är hon 6,5 månad och sover helt plötsligt bara i vagnen på dagarna och kan sova själv i vår säng på kvällen innan vi går och lägger oss. De hade nog garanterat haft det mycket jobbigare utan sjal. Det är superbra med sjal när man får en prematur. De behöver ju extra mycket närhet och det blir så mycket lättare om man har en sjal.
Användarens profilbild
Av asa
Tänk vad jobbigt de hade haft det när bebisen hade krävt att bli buren utan sjal hela nätterna. Vilken tur att de hade sjal då :wink:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
asa skrev:Tänk vad jobbigt de hade haft det när bebisen hade krävt att bli buren utan sjal hela nätterna. Vilken tur att de hade sjal då :wink:
Ja, så kan man ju också tänka... :wink: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?