Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sara
suck!
Sydde efter Tinas mönster och det verkade ju så bra, men jag måste nog göra sittdelen betydligt längre, för Marianne fick den bara halvvägs upp på ryggen....hon kanske är för lågn ( 90 cm) eller så har jag gjort något annat fel.

Ska försöka få ut en bild under kvällen

Sara med Marianne 040531
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag har också sytt selar efter Tinas mönster och jag tror att det är meningen att de ska vara så korta i ryggdelen. Annars hamnar ju barnet väldigt långt ned på magen/ryggen och det blir tyngre att bära. Tror jag i alla fall. På min 3 mån tjej når de precis över nacken vilket är perfekt nu när hon är så liten. Provade en av mina selar på systersonen igår och han är runt 85 cm. På honom nådde den nog precis under armhålorna.

Ska bli spännande att se kort :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Hej!

Tanken är att ett litet barn, upp till ca 4-6 mån, ska ha tyg upp i nacken. Sen brukar de inte gilla att sitt så omslutna. Om ni har lite bilder på selen med olika stora barn i, så kan jag lägga ut dem med storlekar så att man kan se storleks-skillnaden innan man syr, och bestämma om man vill ha den högre.

/Tina
Av Sara
Hej igen
Jag har nu provat ett par gånger till och fått till det lite bättre, men jag tror helt enkelt att jag inte klarar selar med mina axlar, jag trodde att det skulle bli lite bättre eftersom det går att sprida ut axeltyget och det är nog lite bättre.

Jag ska hälsa dig Tina att min mormor som aldrig sett något annat än BB och mina sjalar inte hade några problem att fatta ditt mönster....gott betyg mao!

Sara med Marianne
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag ska hälsa dig Tina att min mormor som aldrig sett något annat än BB och mina sjalar inte hade några problem att fatta ditt mönster....gott betyg mao!
:D

Jag provade idag med min Mathilda, och man måste hoppa ner henne lite om du färstår... men då går den nästan till armhålorna, hon är 82 cm. Kanske beror det lite på hur barnet sitter?
Av Sara
Jag har "hoppat" ner Marianne lite bättre idag och nu avlastar den bättre, har lagt upp en bild också.

Sara
Användarens profilbild
Av tinaw
Fin! med långa axelband måste man knyta rätt hårt, för de drar sig alltid. Det kan också vara en orsak att den känns lite si o så.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?