Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CarolineJ
Jag är helt ny på det här med sjalar men bar sonen mycket i babybjörnen och senare i en ergo och nu vill jag helt klart testa sjal till nya bebisen som kommer i maj.
Jag räknar ju då med att bära mycket hela sommaren och vill inte gå och svettas hela tiden, det verkar ju vara så mycket tyg :)

Så min fråga är då vilken trikåsjal som är svalast?

Har fått tips om hug-a-bub och sino men är lite nyfiken på baby bali stretch också...
Användarens profilbild
Av sacha42
sino eller marimekkon säger jag. BBS är lite bredare än dem andra men fortfarande inte supervarm :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
alla de tre du räknar upp är bra sommarsjalar, tunna och fina :D . sen är det tycke och smak vilket man ska välja, sino och hugabub är smalare och bali baby stretch är bredare (det blir mer tyg att hantera med bbs men den har längre användningstid). och så finns de ju i olika färger. min favorit är bali baby stretch men jag är ju lite partisk också dårå :wink: . men sinon funkar inte att bära min tremånaderstjockis i längre stunder, den blir för ostadig då. för en nyfödd funkar dock allihopa finfint.
Användarens profilbild
Av lanjeline
jag röstar för bali baby stretch. har visserligen inte använt den sommartid men i vår 23 grader varma lägenhet funkar den perfekt. och den är stadig. och så snygg :D
Användarens profilbild
Av svas
Cuddly wrap är hyfsat sval (har inte provat någon annan...), men det var en anledning till att jag köpte den. Sedan tror jag iofs att det blir varmt oavsett sjal i sommar. Men då får du ha bikini och bebisen inget alls!
Användarens profilbild
Av Koalan
Har bara testat Sinon men är helnöjd med den. Ett tips är väl iofs att undvika svart om du ska ha den på sommaren. :)
Användarens profilbild
Av svas
Du kan ju ha en sommarsjal också som komplement till en trikå för de riktigt varma dagarna.

Och av en händelse har jag en vacker turkos Bali Baby Breeze till salu...
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Tack så mycket för alla svar :)
Jag tycker ju att BBS har finast färger så då kanske man ska gå på det då?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Marimekkon säger jag.

Det extra tyget i bbs tror jag gör en del skillnad. När det gäller sino vs marimekko tyckte jag att sinon var bra precis i början men sen var marimekkon mycket skönare. Vet inte säkert vad jag tyckt om jag hade haft en marimekko först.....köpte nog inte den förrän lillskruttan var 3 månader. (Hon är för övrigt född i maj.)

Nu tycker jag marimekkon börjar kännas svajig men då är hon 8 månader och ung. 8 kg. Har precis införskaffat en bbs och den känns stadigare.
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Marimekkon var ju faktiskt väldigt fin :) blev sugen på en sån nu...
och den ska tydligen vara rätt så sval då?
Användarens profilbild
Av Scharlott
svas skrev:Du kan ju ha en sommarsjal också som komplement till en trikå för de riktigt varma dagarna.
:iagree:
Skulle satsa på en av de tunnare trikåsjalarna. Personligen föredrar jag de med avsmalnade ändar, eftersom det inte blir lika mycket tyg runt mig och barnet och känns de som svalare på sommaren. Dessutom känns det smidigare med den mindre tygmängden då man skall bära en riktigt liten bebis (läs: under nyföddhetsperioden). Sedan skulle jag komplettera med en tunn vävd sjal för de riktigt varma dagarna.

Vi har alla våra favoriter vad gäller olika märken. Det är dock mycket en smakfråga vilken bärsjal som är "bäst". Har du möjlighet att titta närmare på de olika bärsjalarna innan? Kanske på sjalträff eller hos någon bärsjalsambassadör som har många olika bärsjalar i sjalgarderoben.
Användarens profilbild
Av melon
Jag bar i en mam eco hela sommaren (sonen är född i maj) och det var toppen! Det är 50 % hampa i den och det gör att den är lite svalare men även stadigare. Econ används fortfarande på Dante som är 7 månader och väger 8 kg.
Användarens profilbild
Av Koalan
CarolineJ skrev:Tack så mycket för alla svar :)
Jag tycker ju att BBS har finast färger så då kanske man ska gå på det då?
Finns en sån ute på Tradera nu: http://www.tradera.com/Marimekko_Panels ... n-55330657
Användarens profilbild
Av Koalan
CarolineJ skrev:Marimekkon var ju faktiskt väldigt fin :) blev sugen på en sån nu...
och den ska tydligen vara rätt så sval då?
Syftade på det. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?