Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av allamalla
Hur länge har du burit i sjal?

Sen slutet på augusti när dottern var ca 1 v.

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?

En kompis som borde finnas på forumet men jag har inte hittat henne än.

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest?

Jag har nu en vävd långsjal (Merry Carry) och en Ergo. Det är hittills vad jag har haft som mest. Tänkte att det skulle räcka så, skulle ju aldrig ha en massa sjalar men jag skulle nog vilja ha en lite längre långsjal, gärna i grått. Får nog sy den själv. En Mei Tai skulle jag gärna ha också

Vilken var din första sjal?

En skogsgrön Moby wrap som både jag och dottern älskade. Men sen blev hon för tung för den så nu är den såld.
Av Sia
Ett år ungefär.

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?
Tror att jag trillade in på sjalbarn när jag letade efter info om tygblöjor, blev sugen, men vågade inte köpa utan att prova först.
Hörde av en gemensam kompis att Little_me var i sverige över julhelgen så jag PMade henne både här och på familjeliv, och bokade in mig på en sjal-date trots att vi inte hade sett varandra förut (fast jag visste vilka hennes mamma och syster var).
Hon var så jättegullig och lånade ut sin Moby Wrap till mig och sen var jag kär :loving:

Hm, just nu har jag:
Moby från Little_me, Lisa från Knutis, LeoRouge från Anso, Mimmi från Mimmis, ElComal från ZaZi och Siasydd Lenda-ringsjal från IKEA, och fler än så har jag aldrig haft.
Har förut haft två andra Blocket-köpta storkar som jag har sålt till Little_me och Jennifer.

Mossgrön? Moby wrap som jag köpte begagnad från Little_me (se ovan).
Senast redigerad av Sia den ons jan 02, 2008 19:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av a-k
Det var min farfar som läste ett reportage i DN där denna hemsidan nämndes!! Och på den vägen är det!! :-D
Använt mobywrap och gick sedan över till Ergo-sele :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Sedan 5 augusti 2005

Jag letade på näten efter en sorts bärsele jag sett (det var någon sorts bärpåse av den typen man ofta ser i amerikanska filmer). Jag kan ha skrivit någon sorts efterlysning på FL eller så snubblade jag bara över någon sjalsida och hittade sen hit och tyckte att sjal verkade mycket bättre

Nu har vi 8 sjalar (tre vävda - två easys och en hoppe, fyra trikåsjalar - två mobys, en minimundus och en BaBu och en hemsydd kortsjal)
Sen har jag en hemsydd MT och en Patapum.

Jag vet inte hur många jag haft som mest, eller hur många jag haft totalt. Inte jättemånga samtidigt, men ganska många om man räknar ihop dem :lol:

En ljusrosa Moby Wrap
Användarens profilbild
Av Beckah82
6 månader snart

Hade börjat spana lite innan men det var när jag såg Annelie söva liten Olivia i sjal en gång sommaren -06 som jag bestämde mig för att jag skulle ha mig ett sjalbarn.

Jag har för tillfället 15 bärdon och det är det mesta jag haft, varav 5 "riktiga" sjalar (en hoppe, en moby, en groddy, en Rebozo och en Mysak) , 1 Pejgansele, en BB som syrran dumpade här, en MT, en bortasydd bärpåse, en bortasydd långsjal av lejlej och 5 bortasydda långsjalar av en bekant. Hm...har jag glömt ngt?

En svart Moby Wrap
Användarens profilbild
Av Siena
Jag började bära i sjal i slutet av augusti 2005 när sonen var en knapp månad.

Jag såg Lin på vår innergård när jag var gravid. Hon bar sin lilla tjej på ryggen och jag tyckte det såg både smidigt och snyggt ut, så jag bestämde mig för att testa. Så jag måste tacka LIN :urule:

Just nu har jag sju sjalar. Det är nog det mesta som jag haft på en gång. Den åttonde är på ingång.

Det var en Amazonas Antigua Orangeruta och en Babyheaven ringsjal. Antiguan har fått flytta vidare.
Användarens profilbild
Av tulasi
~Sen Trisse var 12 dagar... så snart 1,5 år.

~Jag letade alternativ till Baby Björnen som jag kånkade runt storasyster med i ett år... och så fick jag ärva en Moby Wrap av a-k :heart:
(och några månader senare flyttade hennes Ergo hem hit också.... )
Tack underbara du!

~Nu har jag typ 2 vävda långsjalar... (och en ergo, en mei-tai och en bortsprungen ringsjal....)

~Första trikåsjalen var en svart moby som nämns här ovan, första vävda blev en beige ella roo
Av tumbler

Sen Saga var 4 månader, tror jag. Det vill säga 2 år och 8 månader då.

:hmm: Ja, hur var det nu? Jag tittade på sjalar på nätet medan jag var gravid... samma med tygblöjor. Det har kanske varit genom Babyboden, där jag var inne och titta på blöjor och dom också har sjalar, men jag är inte helt säker på vad som kom först. Då skulle jag i så fall skriva Miamamman som är här på SB.
SB kom jag in på via AP/amningsfolket på fl (Cecilia, Vitsippa, Marlene m.fl.) :D

2 långsjalar och 3 ringsjalar (varav 2 hemmasydda). Använder nästen aldrig ringsjalarna.
Det mesta av tiden har jag haft 1 långsjal + ringsjalarna.

Som mest... det är det jag har nu.

En Hoppediz... 2 blå rander... kommer inte ihåg namnet nu, det är den jag har i avataren.

Är kanske den på SB med minsta antalet sjalar och minsta erfarenheten med många märken? :lol: Har haft den blå Hoppe, sen Hoppediz Lille och nu en Inka och en Lollipop.
:hide: Nu tas alla stjärnen ifrån mig igen.
Av EliJo
--------------------------------------------------------------------------------

Hur länge har du burit i sjal? Drygt tre år, men det har åkts mest vagn.

Jag har alltid varit fascinerad av afrikanska kvinnor som bär, tyckt att det ser mysigt ut, men det hade nog stannat vid det om jag inte vunnit en sjal från BäraBarn i en utlottning Mama hade.

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest? Jag har tre stycken.

Vilken var din första sjal? Nämnda BäraBarn-sjal.
Av anna m
Sen i januari/februari 2006

Jag bar min son (02:a) mycket eftersom han var extremt mammig. Kunde knappt sätta ner honom första halvåret och inte många minuter resten av första året heller. På ap-snacket på aff kom jag i kontakt med sjalar för sent för att vi skulle ha hjälp av dem då. Bestämde mig för att nästa barn skulle sjalas :)

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest?Jag tror att jag haft elva stycker sjalar, två ergonomiska selar och fem mei taier som mest. Nu har jag inte så mycket kvar...

Storchenwiege Anna och två mobys indigo och natur. Köpte dem innan barnen var födda och försökte provknyta på tjocka tvillingmagen och såt till min förskräckelse att jag köpt för korta sjalar (5,4 m) :Hahaa:
Av anna m
Sagas mamma skrev: Är kanske den på SB med minsta antalet sjalar och minsta erfarenheten med många märken? :lol: Har haft den blå Hoppe, sen Hoppediz Lille och nu en Inka och en Lollipop.
:hide: Nu tas alla stjärnen ifrån mig igen.
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av annalys
Började med TriCotti i april -05 - snart tre år sedan. Fast långsjal blev det inte förrän drygt ett halvår senare, lite mer än två år sedan nu.
Jag var mest ute efter att kunna börja bära lite tidigare än med Babybjörn, som inte var så bra för nyfödde Simon då hans hals inte var så stark. Fast sedan visade det sig att David hade starkare hals, honom hade man kunnat bära i BB direkt. Långsjal verkade lite läskigt och onödigt komplicerat, så jag tog en TriCotti. Efter 4-5 månader började den bli svajig till en livlig David, då började jag gå på sjalträffar, köpte en Patapum, hängde här, och provade så småningom långsjal.

Liksom thanisa hängde jag på AP-forumet på fN där sjalar diskuterades, flera därifrån har varit här mer eller mindre: Agneta H, Sara med 98+02+05, anna m, Tiz, och säkert ännu fler som jag inte kommer på just nu. Själv var jag väldigt angelägen om att vara anonym på fN, så jag vet inte om någon känner igen mig därifrån.

9 st + Patapum och Ergo. Har haft några andra som jag sålt, men inte fler samtidigt.
En Rebozo. Väldigt snygg men inte fullt lika bärbra och mysig.
Av nanook
-Sen Augusti 2002

-En vän hade sjal till sin minsta. Nej, hon finns inte på SB

-5 just nu, 8 som mest.

-En egensydd långsjal.
Av Clementin
-Sedan Y föddes, så i 2år och 7 månader.

-Jag surfade runt och hittade dem bara. Och blev förälskad. :heart:

- Hmm.. Sjalar eller bärredskap? Har 3, har haft 4.

-Hoppediz Delhi.
Användarens profilbild
Av Silverälva

Hmmmmmmmmm, sedan i.... maj tror jag det var!

Det var antia som har minmundus! Och ´TACK! säger jag till henne!

Just nu har jag *hrm* 19 stycken.... och en sele. Mesta jag haft är 20

minimundus trikå (såklart)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?