Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Min svärmor har tofflor av virkade mormorsrutor och nu tänkte jag göra likadana att ha till mina gäster eftersom vi har iskalla golv. Jag har virkat några rutor och pusslat hela kvällen men lyckas inte få ihop det :?
Hjälp mig.....
Av luxia
Hmmm... Jag skissade lite här, och fick det till sju rutor, och då är foten lika lång som två och en halv ruta på diagonalen, ungefär. Då ska jag bara rita lite, eller nåt. :)
Av luxia
Kod: Markera allt
/ \ / \
 1   2
\ / \ / \
   3   4
/ \ / \ /
 5   6
\ / \ /
   7
  \ /
Och så syr du ihop 1&2 i toppen (tån). 4 sys ihop med 1 och 3 (vristen). Sen syr du fast ungefär halva sidorna av 7 med 5 och 6, så att det blir en öppning kvar mellan 5, 6 och 7.

(Nej, jag har aldrig gjort några sådana, och det var kanske tjugo år sedan jag såg ett par, men det var kul att sitta och rita lite och försöka få ihop det. Tror du att det var sådana du menade? ;) )
Användarens profilbild
Av naimiez
Tror att jag har detta mönstret i en bok hemma. Kan kolla ikväll.....
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Jag har precis fått en beskrivning av en kompis på samma typ av tofflor fast med stickade rutor. Jag ritade av diagrammet på hur de ska sys ihop. Inte så snyggt, men principen går fram. Sy först ihop bitarna så det ser ut som på bilden, sy sen ihop de kanterna som det är streck imellan.

Bild
Användarens profilbild
Av jazoo
Pyron skrev:Kolla på här: http://barnskoshopen.jetshop.se/
Är det såna tofflor du menar. Det var billiga innetofflor.
Åh vilken smart grej om man bor i ett kallt dragit hus på landet och vill vara lite extra mån om sina gäster! Kanske vore något att köpa till mina föräldrar i julklapp!
Av luxia
Cinnamon skrev:Jag har precis fått en beskrivning av en kompis på samma typ av tofflor fast med stickade rutor. Jag ritade av diagrammet på hur de ska sys ihop. Inte så snyggt, men principen går fram. Sy först ihop bitarna så det ser ut som på bilden, sy sen ihop de kanterna som det är streck imellan.

Bild
Jag var inte helt ute och cyklade ändå. Det borde bli en toffla av min också, fast jag har en extra ruta. Kanske blir min variant lite väl spetsig i tån, dock.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Såhär blev det med Cinnamons beskrivning, det är så svärmors ser ut och dom är riktigt sköna :lol:

Luxia: jag fattade inte din beskrivning :( jag får väl skylla på trötthet eller något...
Tack för hjälpen, nu slipper mina gäster frysa :P Vi får väl se hur många jag hinner med innan jul för då kommer hela familjen på besök.
Bild
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Vad bra att det blev rätt.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
linafelicia: Ursnygg avatar! :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Skogskajsa skrev:linafelicia: Ursnygg avatar! :lol: :wink:
Det är Rasmus som lånat snobbens motorcykelglasögon och halsduk 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?